Autor: Publicis Groupe
Oreo Showdown
Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera
Ročník: 18
Zadavatel: Oreo
Země: CZ
Jak dostat sušenku Oreo do hledáčku rostoucí gamingové komunity? Dát jí to, co ocení nejvíc – herní turnaj.
Spojili jsme proto síly s Xbox, jednou z nejpopulárnějších herních konzolí a platforem na světě. Kromě změny designu našich sušenek, na které jsme upekli symboly tlačítek Xbox ovladače, jsme uspořádali herní turnaj – Oreo Showdown – pro nejvýznamnější české a slovenské streamery. Ti se utkali ve třech populárních hrách, do kterých jsme dokonce zasadili exkluzivní Oreo gear.
Turnaji předcházela teasing fáze, ve které hráči zvali své sledující jak při samotných streamech na Twitchi, tak na jejich Instagramových profilech. Během této fáze jsme doručili přes 600 000 impresí na Instagramu a na Twitchi turnaj propagovali během 500 000 odvysílaných hodin.
Při samotném turnaji se pak utkalo 8 top českých a slovenských streamerů proti sobě i se svými přáteli. Showdown sledovalo neuvěřitelných 235 000 unikátních uživatelů a ti dohromady strávili s naší značkou 80 255 hodin. Úspěch kampaně ale potvrzují i prodejní čísla. V období Oreo Xbox komunikace prodeje Oreo v vzrostly o neuvěřitelných 30 % v hodnotě i objemu.
Strategie
Popularita gamingu stále roste a s ní i herní komunita. Nicméně v českém a slovenském prostředí není jednoduché do ní proniknout.
Touto kampaní jsme tak chtěli vybudovat povědomí o spolupráci Oreo s Xbox a zvýšit relevanci u hráčů videoher.
Cíl
Rozhodli jsme se navázat spolupráci s předními českými gaming streamery a uspořádat komunitní turnaj. K tomu nás motivovalo několik faktorů. Prvním z nich je fakt, že oslovit gamery prostřednictvím tradičních reklamních kanálů a formátů není dvakrát efektivní. Druhým faktorem byla skutečnost, že vybraní streameři jsou nejen zkušení hráči, ale jsou dlouhá léta etablovaní v herní komunitě, komunikují s ní autentickým způsobem a naše cílová skupina s nimi tráví spoustu času.
Ve spolupráci se samotnými streamery jsme vytvořili koncept turnaje, ve kterém se utkali ve hrách, které byly součástí spolupráce mezi značkou Oreo a Xboxem - Sea of Thieves, Forza Horizon a Halo Infinite. Pro každou hru jsme stanovili různé parametry úspěchu a ty nám pomohli určit celkového vítěze turnaje. Ten obdržel 20 balíčků produktů Oreo, které poté rozdal své komunitě. Při plánovaní konceptu také dost pomohla soutěživost komunit jednotlivých streamerů, které se neustále předhánějí v tom, která je lepší. Z reakcí streamerů a jejich komunit během a po turnaji se ukázalo, že jsme zvolili správný přístup.
Realizace
Všechny zúčastněné strany byly v úzkém kontaktu již při vytváření kreativního konceptu a díky realizace celé kampaně proběhla velice hladce. V kampani jsme využili kanály našich streamerů – influencerů. Ti propagovali turnaj v předstihu. Během teasing fáze o turnaji mluvili během svých streamů, zmiňovali se o něm v chatu během streamu a toto jsme podpořili i informačními dlaždicemi pod streamem. Informace o turnaji sdíleli i na svých Instagramových účtech. Pak už jsme odstartovali samotný turnaj. Ze kterého navíc vznikly sestřihy na YouTube kanálech našich influencerů.
Výsledek
V rámci teaser fáze bylo na platformě Twitch odvysíláno 500 000 hodin, během kterých jsme intenzivně turnaj odpromovali. Na Instagramu našich influencerů jsme dosáhli na více jak 600 000 impresí. Událost sledovalo 235 000 unikátních uživatelů, kteří strávili s Oreo celkem 80 255 hodin. Sestříhaná videa z showdownu navíc vygenerovala přes 120 000 zhlédnutí na YouTube. Vzrostla i návštěvnost Oreo webu, jen během turnaje jsme zaznamenali 25 000 návštěv.
Záplava pozitivních komentářů ukazuje, že komunita event velmi pozitivně přijala. Jako největší úspěch ale považujeme nárůst prodejů. V období Oreo Xbox komunikace prodeje Oreo vzrostly o neuvěřitelných 30 % v hodnotě i objemu. Oreo díky této kampani proniklo mezi gamery a stalo se jejich oblíbenou herní sušenkou.