Autor: Marketup
Obálka magazínu Forbes namalovaná robotem ABB
Průřezové kategorie - Nejodvážnější počin
Ročník: 18
Zadavatel: ABB
Země: CZ
B2B segment je ve srovnání s B2C poměrně konzervativní a těžkopádný obor, v němž se osvědčily spíše ověřené postupy než velká překvapení. O to více je potřeba nacházet inovativní a do jisté míry i riskantní způsoby, jak specifickou cílovou skupinu zaujmout.
S touto výzvou se musela popasovat společnost ABB Robotika ve spolupráci s agenturou Marketup. Úkolem bylo pomoci podnikům s řešením těžkých současných výzev, jako jsou nedostatek pracovních sil či obavy z automatizace. Řešením těchto problémů v praxi je kolaborativní robotika. Jak ale efektivně předat toto poselství cílovému průmyslovému segmentu tak, aby opravdu zaujalo?
ABB Robotika spojila síly s magazínem Forbes a v rámci unikátního partnerství vytvořil robot design titulní strany magazínu Forbes NEXT. Šlo tak o vůbec první obálku tištěného magazínu vytvořenou robotem. Díky tomu měla kampaň široký dopad na domácí i mezinárodní úrovni a povědomí o přínosech kolaborativní robotiky se rozšířilo mezi zástupce různých průmyslových odvětvích.
Strategie
Hlavním cílem bylo oslovit výrazně omezený B2B segment a ukázat mu, že kolaborativní robotika pomáhá s nedostatkem pracovních sil v téměř každém oboru. A také to, že robot člověku práci nebere, nýbrž ho doplňuje při nejnáročnějších úkolech a dává tak člověku prostor uplatnit svůj potenciál mnohem vhodnějším způsobem.
Cíl
ABB Robotika a kreativní tým Marketupu proto hledaly vhodné médium, přes které komunikovat přínos kolaborativní robotiky ke specifické cílové skupině. Záměrem bylo vyhnout se běžnému celostránkovému inzerátu, který by nedokázal dostatečně zhmotnit celou myšlenku spolupráce člověka a robota.
Jako ideální médium pro cílení na malé a střední podniky byl vybrán magazín Forbes, konkrétně jeho technologický speciál Forbes NEXT. Kromě tematické relevance pro daný segment se dal ukázat konkrétní výsledek spolupráce člověka s robotem na poměrně malém prostoru a s maximálním dopadem na cílovou skupinu.
Kreativní tým agentury Marketup dokázal společně s klientem ABB Robotika vytvořit vůbec první obálku časopisu namalovanou kolaborativním robotem. Součástí magazínu byl také článek o samotném procesu tvorby obálky robotem, v němž byly zároveň podrobně popsány přínosy kolaborativní robotiky pro různá odvětví průmyslu.
Magazín Forbes NEXT z podzimu 2022 byl centrem pozornosti také na následující konferenci Forbes NEXT Big Think, kde robot GoFa od ABB sám podepisoval „své“ výtisky magazínu.
Realizace
Umělá inteligence, konkrétně nástroj Dall-E 2, navrhl grafickou podobu vizuálu. Následně člověk, v našem případě student ČVUT pod vedením technologického experta ABB, naučil robota pohyby potřebné k malování. A na závěr sám kolaborativní robot GoFa přenesl celé dílo do reality pomocí sprejovací pistole a plátna. Forbes poté dílo „překlopil“ na titulní stranu svého technologického speciálu.Výsledek
Výsledkem byla dokonalá kombinace lidské tvořivosti a robotické preciznosti, což představuje velký příslib pro různá průmyslová odvětví. Cover technologického speciálu Forbes NEXT z podzimu 2022 přitáhl svou unikátností pozornost a chválu jak ze strany klienta, tak z marketingového oboru. Během krátké doby zaznamenala kampaň dopad jak v českém, tak globálním prostoru – v tuzemsku činil zásah 160 tisíc lidí (tištěný magazín, sociální sítě, konference atd.), na globální úrovni pak zhruba 330 tisíc uživatelů (profily ABB na sociálních sítích), což je na poměry B2B projektu mimořádný výsledek.Výjimečnost celého projektu potvrzuje také Kristýna Tmejová, šéfredaktorka magazínu Forbes NEXT. „Takto blízká spolupráce se značkou je pro nás unikátní.“