Autor: OMD Czech

Kaufland Marketplace

Průřezové kategorie - Nejlepší komerční kampaň

Zadavatel: Kaufland Česká republika

Země: CZ

Cílem kampaně bylo uvedení nového online tržiště – Kaufland Marketplace - na Český trh. Kaufland Marketplace je unikátní platforma, která v této podobě neměla v Českém online prostředí historii a návštěvníci na ni nebyli zvyklí. Mezi top hráče na české e-commerce, tedy přímé konkurenty, patří Alza a Mall , kteří mají dominantní postavení na trhu, které budovaly vice než 20 letRoční obraty tržeb každoročně rostou dalším značkám – Lidl, Allegro či Amazon. Před Kaufland Marketplacem stála velká výzva, zdali se mu podaří najít si mezi tak silnou konkurencí své místo a dostat se do povědomí českého zákazníka.

Strategie

Velké cíle vyžadují velkou kampaň. Naplánovali jsme 4 měsíční kampaň v TV + tisku a online.

Doručili jsme 8 720 TV GRPs, 221 tiskových inzerátů, 73 943 423 online impresí

Kampaň oslovila maximum možných zákazníků.

Reach 1+ celkem 92,6%
Reach 3+ dosáhl 88,6%

Cíl

1. Představit Kaufland Marketplace co nejširší populaci, jako unikátní online tržiště, na kterém je možné nakoupit jakékoliv zboží, produkty ze všech oblastí obchodu.
2. Získat stabilní místo na trhu mezi silnou konkurencí
3. Brand awareness po kampani minimálně 70%

Realizace

Velké cíle vyžadují velkou kampaň. Naplánovali jsme 4 měsíční kampaň v TV + tisku a online.

Doručili jsme 8 720 TV GRPs, 221 tiskových inzerátů, 73 943 423 online impresí

Kampaň oslovila maximum možných zákazníků.

Reach 1+ celkem 92,6%
Reach 3+ dosáhl 88,6%

Výsledek

Výsledek kampaně předčil veškerá očekávání. Nejen z pohledu zásahu populace v TV, ale především v nárůstu návštěvnosti webových stránek a nově získané pozice na trhu

- Během prvních měsíců kampaně se podařilo na stránky Marketplace dostat vice než 5 000 000 návštěvníků

- Počet návštěvníků se ke konci kampaně ustálil na počtu vice než 5 500 000 návštěvníků/zákazníků, kteří navštěvují stránky každý měsíc

- Brand awareness před kampaní 0, po kampani 80%

- Čísla zůstávají stabilní i několik měsíců po skončení kampaně

Marketplace přišel na trh, který měl své oblíbené a roky prověřené prodejce. Přesto se mezi ně úspěšně zařadil a v současné době zaujímá 6.místo mezi e-shopy s širokým portfoliem produktů