Autor: Publicis Groupe, Leo Burnett Prague

Nenasaditelný prsten

Průřezové kategorie - Nejlepší nekomerční kampaň

Zadavatel: Prague Pride, JsmeFér

Země: CZ

Věděli jste, že rozdílů mezi manželstvím a registrovaným partnerstvím bylo až do tohoto roku více než 100? Jen pár příkladů: Partneři nezískávali příbuzné. Ani tchýni s tchánem, ani švagry a švagrové. V registrovaném partnerství neexistovala žádná úprava vypořádání majetku v případě rozpadu vztahu. Po úmrtí partnera nepřecházel na toho druhého nárok na jakékoliv dávky. Partner si nemohl přiosvojit dítě partnera. A spoustu dalšího!Přestože nebyly možná vidět na první pohled, tyto rozdíly zásadně omezovaly gay a lesbické páry v naší zemi každý den. Abychom konečně prolomili tuto nesmyslnou bariéru, rozhodli jsme se nechat přední české politiky pocítit ten limitující pocit na vlastní kůži. Rozhodli jsme se použít ten nejsilnější symbol. Vytvořili jsme Nenasaditelný prsten. První snubní prsten, který v sobě má bariéru, na kterou gay a lesbické páry narážejí každý den. O našem prstenu se mluvilo ve Snídani s Novou, na Evropě2 a dokonce i v poslanecké sněmovně. Během jediného týdne jsme oslovili 70 % Čechů a hlavně! Po neuvěřitelných 17 letech (!) jsme konečně prolomili onu hloupou a omezující bariéru a narovnali většinu práv registrovaných partnerů v Česku.

Strategie

Vytvořili jsme Nenasaditelný prsten. První snubní prsten, který v sobě má bariéru, na kterou gay a lesbické páry narážejí každý den. Dovnitř tradičního snubního prstenu vyrobeného ze 14 karátového zlata jsme umístili neviditelné safírové sklíčko. Pro každý z prstenů jsme vytvořili ručně vyráběnou krabičku a rozeslali je nejvlivnějším politikům v naší zemi s detailními informacemi o rozdílech mezi manžely a registrovanými partnery s výzvou hlasovat pro jejich narovnání v nadcházejícím jednání.

Cíl

Jak donutit české politiky, aby už konečně prolomili bariéru mezi právy manželů a registrovaných partnerů v Česku? Nechali jsme je pocítit tuto bariéru na vlastní kůži. Doslova!

Většina z českých politiků si totiž až do naší kampaně myslela, že jediným rozdílem mezi manželstvím a registrovaným partnerstvím je název samotný. Abychom upozornili na celý problém a upoutali nejen pozornost politiků, ale také médií a široké veřejnosti, vytvořili jsme ten nejsilnější symbol.

Realizace

Náš Nenasaditelný prsten si nemohl přát lepší představení. Jako první ho světu ukázala předsedkyně poslanecké sněmovny, paní Markéta Pekarová Adamová! A jen pár hodin na to zazářil v jedné z nejsledovanějších ranních show v Česku. Do naší kampaně se rychle začali přidávat nejen další vysoce postavení političtí leadeři, ale i influenceři a celebrity. Během necelého týdne jsme zasáhli přes 7 000 000 lidí! Všechny výstupy influencerů na sociálních sítích dosahovaly extrémně vysokého engagementu, kdy převážná většina z reakcí byla pozitivní.

Výsledek

Přestože se bohužel nepovedlo prosadit úplné manželství pro všechny, poslanci narovnali přes 70 % práv! Včetně pro většinu párů nejdůležitějšího bodu: přiosvojení dítě partnera. Po neuvěřitelných 17 letech (!) jsme tak konečně prolomili onu hloupou a omezující bariéru a narovnali převážnou většinu práv registrovaných partnerů v Česku.