Tato kampaň byla archivována.

Autor: PHD

Penny Market CZ - Nakupujte hezky česky

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití televize

Ročník: 16

Zadavatel: Penny Market

Země: CZ

Přestože se v poslední době
proměňují naše stravovací návyky a žít zdravě je trendy, pořád se v České
republice potýkáme s faktem, že lidé při výběru potravin koukají
v první řadě na cenu a pak až na složení a kvalitu. 



Očekáváme, že se situace bude
prohlubovat v souvislosti se vzrůstající cenovou sensitivitou
spotřebitelů. Lidé pravděpodobně upřednostní cenu a kvalita půjde stranou.



Přitom kvalitní potraviny nemusejí stát
půlku výplaty. Důkazem jsou privátní potraviny řetězce Penny, který dbá na to,
aby jeho produkty byly vyrobeny dle přísných norem, které zaručují vysokou
úroveň kvality. Jen o tom stále mnoho Čechů neví.



Rozhodli jsme se, že českému národu
ukážeme, že i za nízké ceny se mohou stravovat kvalitně.



Protože chceme zasáhnout co nejvíce lidí
a v přirozeném prostředí jim představit exkluzivní privátní značku Penny, vydali
jsme se nestandardní formou komunikace v pořadu Máme rádi Česko, která nám
zároveň pomohla propojit „českost“, kvalitu a nízkou cenu.



Prostřednictvím aktivního PP jsme přišli
s unikátním řešením. Do jsme studia jsme umístili reálný pokladní pás s logem
Penny, prezentovali jsme v každém díle vybrané produkty a nezapomněli jsme
ani na sponzorské vzkazy.

Strategie

Ukázat
českému národu, že privátní značky v Penny jsou nejlepší cesta ke kvalitním a
zároveň cenově výhodným českým potravinám od lokálních dodavatelů pod záštitou
claimu „Nakupujte Hezky česky“.

Cíl

Penny se ve své komunikaci kontinuálně věnuje „českosti“
jako takové. Abychom zdůraznili tento brand positioning, spojili jsme se s
pořadem Máme rádi Česko, který svým obsahem perfektně odpovídá povaze našeho
záměru. Zábavný pořad, který spojuje zajímavosti, zeměpis, kulturu a spoustu
dalšího v naší krásné zemi.



Zároveň jsme zde
byli schopni dosáhnout masivního zásahu, protože pořad Máme rádi Česko viděl
každý čtvrtý Čech.



Kampaň jsme
spustili po COVID-19 karanténě, kdy se začala u spotřebitelů výrazněji
projevovat cenová sensitivita a zájem o privátní značky.

Realizace

V rámci
aktivního PP jsme přišli s unikátním řešením, kdy jsme do studia umístili reálný
pokladní pás s logem Penny.



Pás
byl součástí přímo vytvořené hry. Výrobky byly několikrát prezentovány vizuálně
i s komentářem moderátora a soutěžících.



Na
řadu přišel i cenový odhad nákupu. Podařilo se nám nenásilně komunikovat výhodný
nákup v Penny.

Produkty
byly také prezentovány jako výhra na začátku a na konci každého dílu. Abychom
jen neukazovali zabalené produkty, rozhodli jsme se je uvést přesně tak, jak by
si je lidé připravili doma. Rozbalili jsme uzeniny a dali je na talíř, usmažili jsme řízky a
nechali jimi provonět studium, rozbalili jsme brambůrky, až dostali účinkující
na jídlo chuť a došlo k přirozené konzumaci.



Samozřejmostí
byly sponzorské vzkazy u každého dílu odkazující na českost.

Výsledek

Claim
„Nakupujte Hezky česky“ se stal nejznámějším v rámci retail kategorie. 82 %
populace ho zná a 42 % si ho spojuje s Penny. Zároveň ho 23 % považuje za
originální a unikátní.



Tato
aktivace pomohla ke zvýšení povědomí o tom, že se v Penny dají nakoupit hezky
česky kvalitní české produkty pod privátními značkami Řezníkův talíř, Karlova
Koruna a spoustu dalších.