Autor: PHD a.s. a Penny Market s.r.o.
Penny Market - 100% designu, 0% plastů
Průřezové kategorie - Nejlepší malá kampaň
Ročník: 14
Zadavatel: Penny Market
Země: CZ
S Penny jsme se pustili do boje proti plastům. Naším cílem bylo přesvědčit lidi, aby omezili používání igelitových nákupních tašek a vyměnili je za sice dražší, ale ekologičtější variantu. Cílem bylo prodat 500.000 kusů látkových tašek za jeden měsíc.
Penny tašky jsme chtěli povýšit na trendy módní doplněk, který bude unikátní a po kterém budou lidé prahnout.
Podařilo se nám navázat spolupráci s předními známými osobnostmi relevantními napříč věkovými skupinami populace. Ty se přirozeně ztotožnili s naším úsilím a tvorbou vlastního výtvarného návrhu povýšili Penny tašky na nezaměnitelný designový kousek.
Tak vznikly ekologické Penny tašky se 100% designu a 0% plastu.
Stěžejní částí kampaně bylo využití sociálních sítí a infuencerů.
Zásah v populaci jsme rozšířili TV a digitální kampaní.
Za první měsíc komunikace jsme prodali 600.000 kusů tašek, to je o 20% víc oproti plánu a pokryli jsme tak potenciálně každou 8. domácnost v ČR.
Naší aktivitou jsme získali celorepublikovou pozornost včetně reakcí politiků. O téma se začala zajímat média a inspirovala tak ostatní ke snižování produkce plastu.
Strategie
Naším cílem bylo přesvědčit lidi, aby omezili používání igelitových nákupních tašek a vyměnili je za ekologičtější variantu. Náš cíl byl prodej 500.000 kusů látkových tašek za 1 měsíc.
Cíl
S Penny jsme se pustili do boje proti plastům. Nahrazením plastových tašek látkovými, jsme pomohli životnímu prostředí a zároveň jsme vyvolali všeobecnou diskusi o tomto vážném tématu. A kde jinde bychom měli začít, než u sebe. Penny od 1.1.2019 neprodává jednorázové plastové tašky.
Jak přimět lidi, aby si pořídili a s sebou denně nosili látkovou tašku a tím omezili spotřebu těch igelitových? Podařilo se nám to tím, že jsem povýšili látkovou nákupní tašku na trendy módní doplněk, který byl unikátní a lidé po něm prahli.
K tomu, abychom u lidí vzbudili tuto poptávku, bylo nutné pracovat s „médii“, která mají silnou důvěru a přesvědčovací schopnost.
Podařilo se nám navázat spolupráci se známými osobnostmi, které se naprosto ztotožnili s naším úsilím a také se pustili do boje s plasty. Využili vlastní kreativitu a udělali z tašek nezaměnitelný designový kousek. Tak vznikly Penny tašky se 100% designu a 0% plastu.
Pro podporu trendovosti, unikátnosti a autentičnosti produktu jsme využili síly jednotlivých známých osobností, které komunikovali iniciativu svým fanouškům na sociálních sítích. Digitálními formáty a televizní komunikace byla využita pro navýšení zásahu celé populace.
Realizace
Pro spolupráci jsme zvolili opravdu top oblíbené české osobnosti, které mají široký zásah napříč různými cílovými skupinami. Požádali jsme je o přípravu unikátního designu, kterým jsme zkrášlili nejekologičtější nákupní tašky na trhu, a tím povýšili tašku na módní doplněk.
Zapojili se:
Karel a Ivana Gottovi
kapela Lucie
Leoš a Monika Marešovi
Vojta Dyk a Tatiana Vilhelmová
3v1
Osobnosti vzali téma za své a sdílely své designy se svými fanoušky na sociálních sítích. Přidali se i další známí influenceři jako Tereza Maxová, Nikol Moravcová, Šiklovi a mnoho dalších. Lavina se přes sociální sítě virálně šířila dál s dosahem přes 1,89 milionu lidí (33% populace na sociálních sítích). Pro co nejširší zásah jsme komunikaci doplnili krátkou TV a digitální kampaní včetně propagace v místě prodeje.
Výsledek
Výsledky kampaně předčili naše očekávání.
Vyprodali jsme všech 600.000 kusů tašek již za první měsíc komunikace, +20% oproti plánu. Tím jsme potenciálně pokryli každou 8. domácnost v České republice. Díky dlouhé životnosti Penny tašek jsme zajistili na delší čas velký počet našich nových ambasadorů.
Co je ovšem nejdůležitější? Naší aktivitou jsme získali celorepublikovou pozornost, včetně podpory Ministerstva životního prostředí. O téma se začala zajímat média, čímž se prodloužil efekt kampaně a zvýšil se počet lidí, které jsme inspirovali ke snížení používání plastů.