Autor: OMD Czech
Kaufland K-Card
Průřezové kategorie - Nejlepší velká kampaň
Ročník: 15
Zadavatel: Kaufland
Země: CZ
V ČR
se nachází spousta "kartičkových víl" a "slevových
maniaků". Právě pro tyto lidi, ale také i pro všechny ostatní Kaufland
vytvořil svůj věrnostní program Kaufland Card. Nejedná se jen o plastovou věrnostní
kartičku, jak jsme všichni zvyklí, ale také o aplikaci s ní spojenou. V ní je
možné nalézt nejen tuto kartu, ale také aktuální slevové kupóny připravené pro
zákazníky na míru, přehled o dosavadně provedených nákupech, letáky v aplikaci,
zapojení do probíhající soutěže nebo využití nasbíraných věrnostních bodů.
Cílem kampaně bylo tedy dostat informaci o novém programu Kauflandu mezi co
nejvíce zákazníků. Proto jsme realizovali komunikaci primárně v TV a onlinu pro
vybudování co nejvyšší awareness. Klasický TV spot jsme doplnili sponzorskými
vzkazy u vybraných pořadů, online display komunikaci pak doplňoval search a
spolupráce s vybranými influencery.
Díky mediální podpoře a zapojení pracovníků Kauflandu v celé zemi se podařilo během tří měsíců naplnit ambiciózní plán a získat milion uživatelů věrnostní karty.
Strategie
Vybudování povědomí o novém věrnostním programu Kauflandu ve formě plastové nebo i digitální zákaznické karty. Cílem bylo dosáhnout milion registrací v průběhu prvních tří měsíců od uvedení na trh.
Cíl
Pro
kampaň jsme využili kombinaci dvou mediatypů TV a online.
Na začátku kampaně bylo
potřeba vybudovat emoci mezi Kauflandem a zákazníkem. K tomu jsme zvolili pro
začátek komunikace delší stopáž (30"). Tato komunikace byla v kombinaci se
sponzorskými vzkazy u vybraných afinitních pořadů. V další fázi, ve které již
ukazujeme výhody K-Card, jsme pokračovali s komunikací kratší stopáže
(20").
Vzhledem k novému tématu s věrnostní kartou Kaufland Card jsme do online komunikace nezapomněli zahrnout ani searchovou kampaň pro podporu při vyhledávání brandu spojeného s Kaufland Card. Online komunikace pak byla rozdělena do několika segmentů. Hlavním segmentem online komunikace byl fokus na brand, toho jsme dosáhli využitím video formátů a prémiových formátů napříč českými weby. Druhý segment se zaměřoval na konverzi - tedy stažení aplikace Kauflandu, kde je možné si zařídit Kaufland Card online. Tomu jsme věnovali část budgetu speciálně na ženskou cílovou skupinu, která nejvíce nakupuje a má primární zájem o věrnostní kartičky/programy. V komunikaci jsme také využili influencery zaměřené na lifestyle a food. Influenceři komunikovali primárně výhody věrnostního programu Kaufland Card.
Realizace
Pro
umocnění povědomí K-Card v mysli potenciálních zákazníků jsme klasickou
spotovou kampaň doplnili sponzorskými vzkazy u vybraných afinitních pořadů.
Tyto pořady byly vybrány na základě nákupní cílové skupiny Kauflandu. V první
části komunikace byla využita delší stopáž k vybudování emocionálního vztahu se
zákazníky a podařilo se nám dosáhnout celkového Reache 1+ přes 80 %. V další
vlně jsme zákazníky zvali k využívání věrnostní kartičky kratší stopáží a i v
této části jsme dosahovali u Reache 1+ téměř 80 %.
Brandová
část online kampaně využívala prémiové formáty umístěné napříč weby, ale byl
podpořen také brand v searchi. V konverzní části kampaně jsme využívali podporu
stahování aplikace Kauflandu v Apple store i Google Play. Influenceři pak
komunikovali výhody věrnostní karty.
Výsledek
Celkem jsme získali během tří měsíců milion registrací a aplikace Kaufland se držela několik týdnů na prvním místě v žebříčku stahovanosti na Google Play a App Store. Počty uživatelů se nadále navyšují díky kontinuální komunikaci.