Autor: Plzeňský Prazdroj - Marek Dvořák
Kozel Mistrův ležák - Každé mistrovské dílo chce svůj čas
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home
Ročník: 13
Zadavatel: Velkopopovický Kozel
Země: CZ
Velkopopovický Kozel letos reaguje na neustále
rostoucí oblibu ležáků na českém pivním trhu a rozhodl se uvést na trh novinku
Mistrův ležák, výjimečný ležák s plným tělem a výraznou sladovou chutí,
jehož delší doba ležení zaručuje zakulacenou chuť. Protože opravdoví mistři
svého řemesla vědí, že trpělivost je ctnost, která přináší růže. A poctivé věci
stejně nejde uspěchat, potřebují čas. Tak jako Mistrův ležák. Sládek pravidelně
ochutnává zrající várku a čeká, až je jeho chuť plná a krásně zakulacená.
Teprve potom nechává ležák stočit do sudů a lahví.
Kampaň má za cíl podpořit povědomí a trial
této novinky, dramatizovat trpělivost jako klíčovou hodnotu mistrovství řemesla
a nadále budovat hodnotu značky a její klíčové image parametry.
Velkopopovický Kozel ve své komunikaci
dlouhodobě úspěšně připomíná, že poctivost a láska k řemeslu je stále mezi
námi, byť někdy nezištně neviditelná, a že si rozhodně zaslouží ocenění a
uznání. Poctivé pivo z malebného pivovaru ve Velkých Popovicích, které je
tou správnou odměnou a oslavou pro hrdiny dennodenní poctivé práce stojí za
úspěchem značky, která svou trpělivostí a konzistencí vyrostla až na 2.
nejpopulárnější značku mezi českými pivaři.
Strategie
Nový Mistrův Ležák není nic pro
nedočkavce. Hotový je až tehdy, kdy je s jeho chutí spokojen sám mistr sládek. Protože
každé mistrovské dílo chce čas.
Cíl
Pro doručení hlavní myšlenky kampaně jsme zvolili ručně malovaný
bigboard na rušné ulici v hlavním městě. Na něm mohli lidé sledovat nejlépe,
jak postupně vzniká a tím naplňuje naši message "Každé mistrovské dílo
chce čas." Protože i toto medium je mistrovským dílem malíře, který
jej tvoří.
Realizace
Realizace díla se podobně jako
výroba piva, nesla v duchu - Každé mistrovské dílo chce čas. Samotné realizace
se ujali dva akademičtí malíři, kteří ji vytvořili metodou tradiční malby. Malovali
ručně a za využití převážně štětců. Na samotnou plochu jsme měli také vysoké
nároky tak, aby se hodila pro naše mistrovské dílo a zároveň měla vysoký zásah aut,
MHD (ideálně v zácpě) i pěších, kteří měli šanci se zastavit a zároveň
sledovat naše dílo opakovaně (po cestě do práce) a ocenit trpělivost našich
mistrů. Nakonec jsme využili plochu na jednom z činžovních domů na pražské
Vinohradské spádové ulici.
Výsledek
Dílo vzniklo za 10 dní a bylo ke
zhlédnutí po dobu jednoho měsíce. Malba se rozprostírala na rozloze 140 metrů
čtverečních. Malíři běžně pracovali 20 metrů nad zemí, přičemž k tvorbě
využívali nosnou plošinu s dosahem až 50 metrů. Oslovili jsme skoro milion
lidí, kteří tak měli šanci průběžně sledovat, jak trpělivost přináší mistrovské
dílo. Určitě i tento počin tak dopomohl úspěšnému uvedení našeho nového
Mistrova ležáku, který již po 2 měsících dosáhl 50 % plánovaných prodejů pro celý
rok 2018.