Autor: Tipsport
Tipsport - známe příští hlavu státu
Kategorie media & insight - Nejlepší využití real-time marketingu
Ročník: 18
Zadavatel: Tipsport
Země: CZ
Tipsport zná
výsledky voleb ještě předtím, než proběhnou! Ze statisíců podaných tiketů
dokážeme několik dní před hlasováním přesně předpovědět, jak to dopadne. Před 1.
kolem prezidentských voleb jsme uspořádali TK, na níž jsme novinářům oznámili
příští hlavu státu. Vůbec poprvé jsme PR kampaň podpořili i rozsáhlou kampaní
reklamní. Naše oznámení vzbudilo mimořádný mediální zájem, kurzy Tipsportu se
objevovaly v redakčním prostoru napříč médii, byli jsme citováni častěji
než klasické výzkumné agentury. Hlavní bookmaker Tipsportu P. Boško byl hostem
řady pořadů v mainstreamových médiích. Podařilo se nám ho etablovat
v roli volebního experta. A především: získali jsme desítky tisíc nových
klientů.
Strategie
Cílem projektu bylo razantně posílit pověst Tipsportu jako
experta na politické sázky, informovat ne-sázející veřejnost o možnosti vsadit
si na prezidentské volby, oslovit zcela novou cílovou skupinu a získat mezi
nimi nové klienty. Kombinací originálního PR a marketingové kampaně jsme cílili
na nejširší dospělou veřejnost s důrazem na ty, kteří dosud nesázeli.
Cíl
Naše strategie vycházela z faktu, že Tipsport je velmi
přesný v předpovědích výsledků voleb v ČR a SR – tedy v zemích, kde
působí a v nichž jsou jeho klienti zároveň voliči. Na rozdíl od
„nezávazných“ průzkumů volebních preferencí naši klienti hlasují svými
vlastními penězi; náš vzorek je navíc stonásobně větší než mají výzkumné agentury.
Pro sázení a jeho medializaci neplatí žádné volební moratorium, takže jsme
šance kandidátů zveřejňovali a komentovali ještě i v průběhu hlasování.
Realizace
Už v prosinci se napříč mediatypy objevil provokativní claim
„Známe příští hlavu státu“, zřídili jsme speciální web s aktuální predikcí. Zásadní význam měla
„celoplošná“ inzerce na HP Seznamu. Součástí kampaně byly i „live“ kurzy – naše
bannery a spoty zobrazovaly aktuální šance kandidátů. Jako první v ČR a
možná i na světě jsme udělali „online“ médium i z klasických billboardů:
denně jsme plochy přelepovali aktuálními kurzy. Poprvé jsme se s naším
reklamním sdělením – aktuálními kurzy – dostali na obrazovku prezidentské
debaty na Primě.
PR kampaň vyvrcholila tiskovkou, na níž jsme „oznámili
výsledky“ voleb ještě před jejich konáním – pět dní před zahájením hlasování
v 1. kole. Intenzivní zájem médií ale pochopitelně trval až do konce kola druhého.
Výsledek
Integrovaná PR a marketingová kampaň, při níž jsme mj. poprvé udělali z offline média (billboardu) online nosič a plně využila možnosti real-time kurzových dat, přinesla Tipsportu několik
desítek tisíc nových klientů a historický rekord v prvních dotacích – vkladech
na sázkařský účet. Kampaň zaznamenala 265 unikátních mediálních výstupů. Jako jediná sázkovka jsme se dostali s aktuálními kurzy přímo na obrazovky televizní prezidentské debaty (viz přílohu).