Tato kampaň byla archivována.

Autor: OMD

Kaufland - Fofrtaška 2.0

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home

Ročník: 18

Zadavatel: Kaufland

Země: CZ



Fofrtaška 2.0. je komplexní esportová integrovaná kampaň postavená na gamingové subverzi symbolu seniorů, zákazníků Kauflandu a nákupní tašky na kolečkách, které se říká Fofrtaška (také RVHP taška, ale toto označení cílová skupina GenZ již nezná).

Abychom posílili positioning Kauflandu v cílově skupině gamingu & esportu, spojili generace a přispěli na dobrou věc, vyrobili jsme unikátní MEMEmerch v podobě gamifikované nákupní tašky - Fofrtašky 2.0.

Pro tento účel spojily síly Kaufland, esportový tým Sinners, lokální značka Braasi, největší český Twitch streamer Agraelus, influencer a YouTuber Mikýř, techinfluencer Petr Mára, lifestyle a hudební magazín The Mag, Nadační fond Českého rozhlasu Ježíškova vnoučata i Viktor Sheen.

Kampaň zahrnovala výrobu samotného produktu, natočení produktového spotu, social media a influencerskou komunikaci, PR stunty na eventech včetně pražského Fashion Weeku, charitativní Twitch stream, historicky první crossover livestreamu na Twitchi s živým vysíláním (veřejnoprávního) rádia Wave a OOH komunikaci.

Výsledkem kampaně byl výtěžek v celkové částce 1 081 359 Kč na projekt Ježíškova vnoučata pomáhající seniorům a jeden bronzový lev v Cannes Lions.




Strategie



Cílem kampaně Fofrtaška 2.0. bylo spektakulárně oznámit prodloužení partnerství Kauflandu a Sinners o další rok a pokračovat v budování positioningu Kauflandu v mladé cílové skupině generace Z, jakožto relevantního a zábavného brandu, a pokračovat ve spojování generací, tj. tradičních zákazníků Kauflandu - seniorů - a mladší cílové skupiny.


Cíl



Pro tuto příležitost jsme vytvořili unikátní MEMEmerch Fofrtašku 2.0 v limitované edici. Vzali jsme symbol tradičních zákazníků Kauflandu, starou nákupní tašku na kolečkách, a modernizovali/gamifikovali ji ad absurdum, tak aby byla vhodná a zajímavá pro cílovou skupinu, kterou jsme chtěli oslovit - esport & gaming komunitu. Vznikl tak unikátní a lokální produkt ve spolupráci s českou firmou Braasi, který se prodával v limitovaném dropu na eshopu Sinners. A abychom dostáli spojování generací/zákazníků Kauflandu a celá kampaň nebyla jen vtipem, uspořádali jsme na konci kampaně charitativní Twitch stream s dražbou unikátní černé Fofrtašky a celý výtěžek z prodeje i streamu jsme věnovali na projekt Ježíškova vnoučata Nadačního fondu Českého rozhlasu, který Kaufland podporuje. Gamerská komunita společně s influencery tak věnovala přes 1 milion korun na seniory v domovech důchodců a hospicech, kteří již možná do Kauflandu nakupovat nechodí, ale o to byl dar důležitější, protože jsou to ti nejpotřebnější. Celá kampaň také přispěla k zpopularizování charitativního projektu Ježíškových vnoučat v cílové skupině, kde projekt dosud vůbec nekomunikoval, protože neočekával takovou solidaritu od mladých lidí. A jako doplněk jsme se s Fofrtaškou vydali i na pražský Fashion Week, abychom ukázali, že dvě tak různé věci jako gameři a Kaufland dokážou být společně sexy.


Realizace



Ideu jsme otestovali a po pozitivních reakcích došlo k výrobě produktu. Natočili jsme teaser a produktový spot a oznámili Fofrtašku 2.0, kterou jsme v limitované edici prodali na Sinners eshopu. Zapojili jsme relevantní influencery, za Twitch Agraela, za YouTube Mikýře, za techinfluencery Petra Máru a za lifestyle se zásahem do mladé CS platformu The Mag. Pak jsme oznámili překvapení: Charitativní Twitch streamu s moderátory Agraelem a Mikýřem s hosty Viktorem Sheenem, streamery Fluffem a Andullie, hráčem Sinners, za The Mag Janem strachem s rapperem Nicosem. Propojili jsme i Twitch přenos do speciálního vysílání pořadu Brambora s Vejcem k charitativnímu streamu na rádiu Wave. Částku jsme pak odkomunikovali na SoMe a v OOH pomocí 30 CLV s lentikulárním (proměnlivým) vizuálem v Praze.


Výsledek



Za vše mluví 25 ks prodaných Fofrtašek v hodnotě 250 000
Kč a částka 831 359 Kč vybraná na streamu. Celková vybraná částka během
kampaně tak dosáhla 1 081 359 Kč. Kampaň, a zvláště charitativní stream, měl od
všech zúčastněných i diváků také neskutečný pozitivní sentiment na sociálních
sítích, který se mimo jiné projevil v tom, že influenceři se streamu
zúčastnili zdarma a každý přinesl svoji osobní věc, na kterou se dalo
přihazovat. Vydražily se nakonec i Mikýřovy boty, které měl během streamu na sobě,
a to za 50 000 Kč. Sama unikátní černá Fofrtaška se prodala za 222 222 Kč. Last
but not least, Fofrtaška získala dva shortlisty na letošním Cannes Lions a
jeden proměnila v bronzového lva v kategorii Entertainment Lions For Gaming -
Social Behaviour & Cultural Insight.