Tato kampaň byla archivována.

Autor: Cheil Czech and Slovakia

Samsung Co-brading kampaň s "konkurento-partnery"

Průřezové kategorie - Nejlepší malá kampaň

Ročník: 16

Zadavatel: Samsung

Země: CZ

Jak efektivně, rychle a levně zviditelnit produktovou kategorii na trhu a ještě dosáhnout reálných prodejů? Musíte využít všechna dostupná data, zvolit správný komunikační mix a vytvořit funkční kreativu.

A když se vám navíc povede přímo domluvit se všemi svými partnery na trhu, kteří jsou ve skutečnosti ale také vašimi konkurenty, aby s vámi spolupracovali, tak máte vyhráno.

Pro klienta Samsung Electronics Czech and Slovak jsme vytvořili performance kampaň určenou na standardní kanály jako Instagram, GDN, ale i na ty méně standardní jako například Gmail ads nebo Spotify.

Nejdůležitější ale byl mediální princip, na kterém byla celá kampaň založena. Pro všechny naše prodejní partnery / konkurenty (především velké e-shopy s elektronikou) jsme vytvořili speciální co-brandovaný obsah, který se tvářil jako jejich vizuál / nabídka, ale všechny formáty byly publikovány na profilech Samsung. Ve výsledku to tedy vypadalo tak, že nabídku publikuje samotný partner. Takto jsme dokázali udržet jednotnou komunikační linku a i s nízkým budgetem jsme oslovili zákazníky e-shopů, aniž by si jednotliví prodejci mediálně konkurovali.                                                            


Strategie

Dostat potenciální zákazníky kategorie wearables – chytré hodinky a sluchátka na prodejní kanály (web) partnerů. Druhým cílem bylo zvýšit povědomí o produktech značky a přebít tak online mediální prostor konkurenční značky Huawei, Xiaomi, Sony, Bang&Olufsen, Bose nebo Garmin v těchto kategoriích.  


Cíl

Pro performance kampaň s jasně měřitelným výsledkem jsme zvolili média, u kterých lze zajistit co nejpřesnější cílení. Využili jsme i vlastní data o uživatelském chování. Jelikož Samsung není žádný nováček v užívání použitých platforem, mohli jsme využít optimální nastavení celé kampaně napříč kanály s využitím:

·       1st party data – CRM a web data

·       Kontextuální data – klíčová slova, domény

·       Behaviorální data – zájmy a koníčky, stávající zákazník vs. nový návštěvník, search data

·       Socio-demografická data

·       Geolokace – GPS, IP based

·       Data o typu zařízení

Zvolené kanály

GDN

Youtube

Snapchat

Facebook

Instagram

Gmail Ads

Spotify ads


Realizace

Pro každého z partnerů jsme vytvořili: statický obsah, video-obsah formou hlavního hero videa a tři product features videa v různých formátech a stopážích.

Obsah jsme publikovali na Samsung účtech tak, že to vypadalo jako by partneři sponzorovali jejich vlastní posty. Formáty obsahovaly CTA pro návštěvu partnerského e-shopu. Takto jsme zasáhli nejen fanoušky Samsungu, ale i zákazníky preferovaných prodejců.

Cíle Youtube reklamy byly nastaveny na awareness a vedly návštěvníky na stránky o produktu, ostatní kanály na eshop. V neposlední řadě jsme zvýšili pravděpodobnost nákupu tím, že uživatelům kteří reagovali na první nabídku hodinek či sluchátek, jsme nabídli jiný produkt ve stejné kategorii nebo zmíněné kategorii navzájem prohodili pro větší relevanci.

Výsledek

Video mělo neočekávaně vysoké výsledky v dokončených shlédnutí - 66,6 % (téměř dvojnásobek market benchmarku, který je 37,4 %). Někteří partneři dosáhli bounce rate pouhých 5,3 %, a získali až 74 % nových návštěvníků webu.  Dosáhli jsme 20% zvýšení návštěvnosti produktové kategorie wearables. Partneři nechtějí sdílet prodejní data, ale kampaň je z jejich strany hodnocena nadstandardně pozitivně.