Tato kampaň byla archivována.

Autor: Fast ČR / SodaStream

Sodakára

Průřezové kategorie - Nejlepší malá kampaň

Ročník: 12

Zadavatel: SodaStream

Země: CZ

Výrobníky SodaStream zná skoro každý Čech. V jejich hlavách
jde o snadnou a rychlou přípravu bublinkované vody, ideálně se sladkým sirupem,
který nahrazuje limonády. Jen pětina z nás však SodaStream považuje za
love brand. Stejně tak je to ve vnímání značky, kterou nepovažujeme jako
vhodnou a zdravou variantu pro pravidelný pitný režim. Proto jsme vyrazili do
ulic. Přizpůsobili jsme malé italské autíčko Piaggio, nakoupili ovoce, bylinky,
hromadu ledu a v různých koutech České republiky rozdávali zadarmo sycenou
vodu s kousky ovoce a mátou. Cílem kampaně bylo zábavnou formou ukázat, že
není potřeba pít litry sladké vody, které škodí zdraví. Naopak je velmi snadné
a rychlé si doma připravit zdravou variantu domácí limonády, díky které se bude
všem velmi snadno dodržovat pravidelný pitný režim. Vytvořili jsme proto
Sodakáru a hasiče žízně.








Strategie

Malé a velmi nápadné autíčko Piaggio „Sodakára“, hektolitry
kohoutkové vody, bedna ovoce, kila ledu, dva hasiči žízně a místa s velkou
koncentrací lidí. Nebylo těžké si nás všimnout, autíčko nejede víc než 40 km /h
a v kopci téměř stojí. Navíc, kdo by odolal ceduli s nápisem ZADARMO.
Díky tomu jsme lidem  snadno a efektivně ukázali, že si lze za velmi krátkou dobu
vytvořit osvěžující a zároveň velmi zdravou limonádu v pohodní domova.








Cíl

90 % Čechů zná značku SodaStream, kladné emoce k ní však
má pouze velmi malé množství lidí. Navíc značka několik let po sobě propagovala
prodej sirupů, což vedlo k tomu, že výrobník kupovali hlavně lidé, kteří
nechtěli utrácet za drahé limonády. Tomu jsme museli jednou pro vždy zamezit.
Vsadili jsme proto na oudoorový koncept, který upoutal svou kreativou. Rozhodli
jsme se desítkám tisíc lidí dokázat, že není potřeba kupovat drahé a nezdravé
limonády. Stačí pár ingrediencí a zdravá bublinkovaná voda je na světě. A co
víc, oblíbí si ji i děti, vždy přece není nic zábavnějšího, než stisknout píst
a vyrobit si domácí „prdlačku“ – Sodastream v řeči těch nejmenších J








Realizace

Koupili jsme malé Piaggio, uzpůsobili jsme jen tak, abychom
v něm mohli vozit vodu, výrobníky a chladící systém, vytvořili kreativní
koncept, sestavili road plan, vyškolili dva hasiče žízně… a tak vznikla
Sodakára, nejmobilnější a největší SodaStream výrobník všech dob. A protože
jsme si pečlivě vybrali frekventovaná místa, festivaly, pikniky, přehrady a
koupaliště, stály se na bublinkovanou vodu fronty. Navíc jsme všem v praxi
ukázali, jak snadné je dodržovat zdravý pitný režim.








Výsledek

Během čtyř měsíců jsme oslovili cca 50 tisíc lidí,
připravili hektolitry bublinkované vody a najezdili několik tisíc kilometrů
křížem krážem po celé České republice. Koncept byl natolik úspěšný, že jsme v letošním
roce připojili k Sodakáře doprovodné auto, které vozí vše, co se do našeho
malého vozítka nevejde.