Autor: Agentura Bison&Rose
Pilsner Urquell - Jak udělat z výčepních skutečné celebrity?
Průřezové kategorie - Nejlepší malá kampaň
Ročník: 15
Zadavatel: Pilsner Urquell
Země: CZ
Jak ukázat celé
zemi, že pro kvalitu piva v hospodě je zásadní profese výčepního? Chtěli jsme
zvýšit známost a prestiž tohoto řemesla a soutěže nejlepších výčepních -
Pilsner Urquell Master Bartender, kterou již 15 let pořádá Pilsner Urquell, aby
zlepšil kulturu péče o pivo a čepování v hospodách. A to se podařilo.
Využili
jsme partnerství značky s karlovarským filmovým festivalem a v jeho průběhu
jsme oživili ikonickou scénu z kultovního filmu Vrchní, prchni! V roli běžců se
představili finalisté soutěže o nejlepšího výčepního a další výčepní plzeňského
piva z celé republiky. Běh téměř stovky výčepních zaznamenala většina velkých
medií. Informovaly o něm TV Nova i Česká televize v nejsledovanějších
zpravodajských pořadech. Jen v rámci TV výstupu byla společná sledovanost přes
1 500 000 diváků. Výčepní i
jejich řemeslo jsme lidem přiblížili i online hlasováním o nejsympatičtějšího
mistra výčepního, do kterého se zapojily stovky tisíc lidí. Obě aktivity dosáhli
12 mil. impresí a vytvořily tak bohatý prostor pro divácky i čtenářsky
zajímavou komunikaci role a práce výčepních i pro branding klienta Pilsner
Urquell.
Strategie
Cílem bylo zvýšit povědomí o soutěži Pilsner
Urquell Master Bartender mezi širokou veřejností a ukázat lidem, jak Pilsner Urquell udržuje živou pivní
kulturu v Česku i tím, že podporuje a vzdělává výčepní, kteří jsou pro kvalitu
čepovaného piva klíčoví.
Cíl
Využili jsme partnerství Pilsner Urquell a
filmového festivalu Karlovy Vary a v souladu s hlavním komunikačním sdělením
partnerství značky s festivalem „ POPRVÉ VE VARECH, NA PLÁTNĚ ODJAKŽIVA“ jsme
oživili scénu z kultovního filmu Vrchní,
prchni! V roli běžců se představili finalisté soutěže o nejlepšího výčepního a
další výčepní plzeňského piva z celé republiky. Vytvořili jsme tak mediálně
atraktivní příležitost prezentující soutěž Pilsner Urquell Master Bartender a
její finalisty včetně rozsáhlého brandingu Pilsner Urquell.
Realizace
Z běhu výčepních jsme natočili reportážní
video, které sdíleli výčepní, jejich příznivci i Pilsner Urquell na sociálních
sítích. Médiím jsme tak nabídli zajímavý obrazový i obsahový materiál a
zapojili do akce i návštěvníky filmového festivalu.
Díky spojení s filmovou tématikou a
načasování vznikla kampaň s velkým organickým zásahem, aktivním šířením na
sociálních sítích a až nečekaným zájmem médií. Tématu se věnovaly i hlavní
televizní stanice.
Výsledek
Běh výčepních se stal opravdovou událostí,
reportáže o něm přinesla všechna velká česká média včetně hlavního
zpravodajství TV Nova a ČT. V onlinu jsme pracovali s videem z běhu, které jen
na Facebooku Pilsner Urquell zhlédlo 184 tis. lidí. Celkově jsme dosáhli 12
mil. impresí zprávy o běhu výčepních, soutěž ukázali široké veřejnosti a z
výčepních udělali skutečné celebrity. Hlasování o nejsympatičtějšího výčepního
probíhalo nejprve na regionální a následně celostátní úrovni, čímž se zvýšil
zásah tématu výčepních i soutěže Pilsner Urquell Master Bartender. Celkově
obdrželi soutěžící více než 250 tis. hlasů. Samotní výčepní o probíhající
soutěži aktivně informovali skrze sociální sítě.
Běh výčepních nejen zvýšil povědomí o
výčepních a soutěži, ale také o partnerství Pilsner Urquell s KVIFF.