Tato kampaň byla archivována.

Autor: Raiffeisenbank

Raiffeisenbank – Pátrejte s Arturem!

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home

Ročník: 12

Zadavatel: Raiffeisenbank

Země: CZ

Pro podporu nové pobočky
Raiffeisenbank v Mělníku jsme využili zcela netradiční způsob, jak nenásilnou
formou přitáhnout pozornost místních obyvatel a dovést jejich kroky až na
pobočku. Připravili jsme si pro ně soutěž postavenou na principu kryptohry,
která se vztahovala k jejich městu.



K propagaci celé
aktivace nebyla použita žádná tradiční reklamní media, bylo využito pouze
spolupráce s pěti lokálními influencery, jako je řezník nebo cukrářka.
Výlohy těchto frekventovaných míst sehrály roli klíčového touchpointu. Do každé
byl týden před spuštěním hry vylepen plakát s teaserem. V den začátku
hry byly upoutávky nahrazeny plakáty se soutěžními otázkami. Na frekventovaná
místa jsme rovněž rozdistribuovaly brožurky s herním plánem a tajenkou
k vyplnění.



Obyvatelé města pátrali
po indiciích k tajence v okolí partnerských prodejen. Po správném zodpovězení
všech pěti otázek si každý na pobočce Raiffeisenbank vyzvedl odměnu - poukaz na
zboží u našich lokálních partnerů. Za minimální rozpočet jsme tak získali
pozornost obyvatel, přinesli jim hravou náplň volného času a zároveň podpořili
místní podnikatele. Spolu s Arturem po dobu 2 soutěžních týdnů pátralo
přes 100 mělnických obyvatel.

Strategie

Jít do banky není pro
většinu lidí nic záživného, naším cílem bylo z návštěvy nově otevřené
pobočky udělat zábavu. Naším cílem bylo získat pozornost obyvatel a přinést jim
zábavné vyplnění volného času, na jehož konci navíc všechny čeká zasloužená a
hodnotná odměna, která je pro místní komunitu zcela relevantní.



Namísto investování do
tradiční formy komunikace jsme ušetřené náklady věnovali místním obyvatelům a
současně tak podpořili místní podnikatele, kteří v dané lokalitě sehrávají
roli klíčových influencerů.  To bylo zásadní
myšlenkou projektu, jehož výsledkem byl zisk nových kontaktů a podpora vnímání
banky jako součásti lokální komunity.

Cíl

Záměrem bylo netradiční
a hravou formou upozornit na nově otevřenou pobočku. Nabízelo se spojení
s tváří Raiffeisenbank - detektivem Arturem, proto vznikla detektivní hra
vytvořená speciálně na základě historie překrásného města Mělník. K propagaci
jsme zároveň nechtěli využívat klasických reklamních medií jako jsou billboardy
nebo rozhlas. Rozhodli jsme se navázat spolupráci s čistě lokálními
prodejnami a využít je jako lokální influencery, a to jak při propagační části,
tak při samotné hře. Tím se nám podařilo nenásilným způsobem upozornit na nově
otevřenou pobočku a zároveň podpořit místní podnikatele.

Realizace

Vytipovali jsem vhodné
partnerské prodejny pro hru a s těmi navázali spolupráci. Navrhli jsme a
vytvořili dvě sady plakátů. Ty jsme umístili do výloh obchodů místních partnerů
– na frekventovaná místa, která nemá v nabídce žádný mediální dodavatel.
Obyvatelé města první týden čekali, co se bude dít. Přesně po sedmi dnech jsme
upoutávkové plakáty nahradili plakáty soutěžními. Herní plány s mapkou a
soutěžním návodem jsme umístili do dvou kaváren, jednoho řeznictví, cukrárny a
obchodu se zdravou výživou. Každá z pěti výloh ukrývala jednu indicii.
Poté již jen stačilo obejít všechny stanoviště, správně vyluštit tajenku a
dojít na pobočku Raiffeisenbank pro výhru.

Výsledek

S minimálními
náklady jsme podpořili povědomí o nově otevřené pobočce Raiffeisenbank, přinesli
hravou náplň volného času místních obyvatel, podpořili místní podnikatele. Během
dvou soutěžních týdnů získali 72 nových kontaktů a rozdali přes 100 hodnotných
dárků.