Tato kampaň byla archivována.

Autor: Follow Bubble

McDonald's Famous Order - Mirai Menu

Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera

Ročník: 18

Zadavatel: McDonald's

Země: CZ

Po vzoru zahraniční kampaně Famous Order, kterou Mekáč realizoval se jmény jako Travis Scott, BTS nebo Robin Schultz jsme přinesli Famous Order i do Česka.

Spojili jsme se s jednou nejpopulárnějších českých kapel současnosti - Mirai. Kluci z kapely si poskládali unikátní Mirai Menu, které Mekáč na dva měsíce zařadil do hlavní nabídky. Cílem kampaně bylo představit Mirai Menu, přiblížit kapelu skrz McDonald's zákazníkům a aktivovat jejich největší fanoušky.

Vznikl bohatý mix spotu, klíčáků, rádia, instore a social media. Kapela se do kampaně aktivně zapojila na svých sítích a také převzala profily Mekáče, kde proběhl exkluzivní livestream unplugged koncertu.

K aktivaci fanoušků jsme připravili microsite s video chatbotem, díky kterému si zákazníci mohli Mirai Menu vychutnat přímo s kapelou a ještě se u toho dozvědět žhavé drby z backstage. Chatbot obsahoval i soutěž navázanou na vrchol kampaně - videoklip k písničce Narozeniny, v kterém svých 30 let oslavil jak frontman kapely, tak i Mekáč v ČR. Výherci se s kapelou potkali osobně, zahráli si ve videoklipu, který se odehrál v Mekáči a také dostali lístky na koncert Mirai v O2 areně. Díky Mekáči si tak odnesli zážitek na celý život.




Strategie

Dlouhodobě pracujeme na image McDonald's jako cool značky, která rozumí svým zákazníkům a současné komunikační i populární kultuře.Naším primárním cílem v kampani bylo posílit vnímání značky zákazníky a přiblížit McDonald's především příležitostným nebo zcela novým zákazníkům.

Sekundárně bylo cílem fanoušky aktivovat a zvýšit kulturní relevanci značky skrz propojení s populární kapelou.

Cíl

Pro výjimečný koncept a cíl kampaně jsme potřebovali i výjimečnou celebritu. Proto jsme z poolu těch nejlepších zástupců české kultury vybrali jednu z nejoblíbenějších českých kapel současnosti Mirai a sestavili s nimi unikátní menu z položek, které preferovali jednotliví členové.

Spojení s populární kapelou si však žádalo i unikátní formáty, které zajistí dokonalé propojení s brandem a ve výsledku i s fanoušky.

Připravili jsme tak 360 komunikaci, která sestávala hned z několika linek:

PŘÍBĚH ZA MIRAI MENU

Živelný způsob, jakým si kapela poskládala menu jsme promítli do nejmasovějších mediatypů - televizního spotu, rádio spotu a social media se širokým cílením.

PRODUKTOVÁ KOMUNIKACE

Konkrétní složení menu dostalo svoje místo v televizi i rádiu, do hloubky se mu ale věnovala instore komunikace v restauracích McDonald's, mekáčovský web a digitální kampaň, která cílila na všechny zákazníky McDonald's (pravidelné i příležitostné) a fanoušky kapely, kteří se o chutích svých oblíbenců chtěli dozvědět více.

AKTIVACE FANOUŠKŮ

Abychom uživatele bavili a zprostředkovali jim co nejužší setkání s kapelou, připravili jsme video chatbota. Díky němu si každý zákazník, který si Mirai Menu objednal, mohl u jídla interaktivně povídat s kapelou a zažít tak blízký kontakt se svými idoly.

Aby aktivace byla dostatečně atraktivní a exkluzivní, domluvili jsme se s Mirai, že společně natočíme v Mekáči nový videoklip a jako velké finále zapojíme i velkolepý koncert v O2 areně. Fanoušci se tak stali aktivní součástí kampaňového contentu. A ještě z toho měli opravdu velikou radost.

Detailní case study najdete na: https://followbubble.com/our-work/how-we-and-mirai-composed-the-most-famous-czech-mcmenu




Realizace

Mirai se na 2 měsíce stali tvářemi Mekáče. Menu mělo prominentní pozici na menuboardech, prostírání na tácech a na všech vlastních online kanálech.
Na IG jsme rozebrali chutě a oblíbené položky členů kapely, a jak si skládali menu jsme viděli v TV a slyšeli v rádiích.

Pro opravdové fanoušky byl nejlákavější chatbot. QR kód na menu vedl do video chatu s kapelou, kde jsme se jich stisknutím tlačítka mohli zeptat i na to, co o sobě ještě nikdy neřekli. Na konci nás vyzvali k natočení krátkého videa na téma „pohoda“ (v souladu s jejich image i dlouhodobou lokální nadlinkou McDonald's „A den je lepší“).

Z videí jsme vybrali výherce, kteří se zúčastnili natáčení videoklipu v McDonald's a koncertu v O2 areně. A kdo nevyhrál se mohl na mekáčovském YouTube podívat na detailní backstage.

Výsledek

Úspěšnost jsme měřili především skrz brandové metriky. Výzkum televizních spotů ve fast-food segmentu ukázal, že Mirai Menu byla „Most recalled TV campaign“ za rok 2022. A dařilo se jí třeba i v kategorii „Correct branding“, kde dosáhla na nejvyšší příčku.

To dokazuje, že komunikace i forma byly pro značku vhodně zvolené a zákazníky spojení Mekáče a pop kultury bavilo a považovali ho za přirozené. Kampaň tak byla dalším krokem k pozici McDonald's jako relevantní a moderní značky pro všechny.

Digitální kampaň zasáhla více než 3,8 mio neunikátních uživatelů (30mio+ impresí) a další miliony skrze televizi a rádio. Navíc jsme dostali víc než 700 kvalitních soutěžních videí, z kterých se přes 50 lidí s kapelou potkalo osobně a jeden kluk si dokonce zazpíval přímo na koncertě v O2 areně.