Autor: OMD Czech

Pepsi Space: reklamní prostor jako galerie mladých umělců

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home

Zadavatel: Mattoni 1873

Země: CZ

V rámci kampaně Pepsi Space jsme úspěšně zacílili na Generaci Z pomocí unikátní platformy, která měla za úkol jejich osobní rozvoj a vyjádření vlastní kreativity. Tato iniciativa byla rozdělena do dvou klíčových etap. V první etapě jsme oslovili mladé lidi s výzvou zapojit se, zaregistrovat a předložit své kreativní práce. Ve druhé etapě jsme následně vybrali a prezentovali nejlepší z těchto děl širší veřejnosti. Díky naší kampani se nám podařilo mobilizovat 1787 nadaných tvůrců, kteří přispěli celkem 1822 díly, čímž jsme dokázali oslovit prostřednictvím outdoorové reklamy celkově přes milion lidí (1 050 094) v naší cílové skupině 15-29 let. Tento projekt podpořil nejen kreativní vyjádření mladé generace, ale také představil tyto talenty široké veřejnosti.

Strategie

Abychom v Česku dali Generaci Z nástroj, který amplifikuje jejich hlas, společně s klientem a dalšími agenturami jsme vytvořili platformu Pepsi Space – digitální prostředí, do kterého mohli mladí nahrávat ukázky své unikátní tvorby. Na formě rozhodně nezáleželo – cool tetování, vlastní obraz či umělecká fotografie. Představit se mohl každý. Důležité bylo najít správné místo, kde jejich umělecká díla ukázat. Tím se pro nás ukázala CLV na frekventovaných místech.

Cíl

Generace Z je budoucností řady značek, které se ve své komunikaci snaží tuto moderní skupinu spotřebitelů oslovit a ukázat, že jsou s nimi na stejné vlně. Mnohé z nich vyzývají Gen Z k sebevyjádření a představení svých schopností a dovedností, málokdo jí ale poskytuje ten pravý prostor pro seberealizaci. V DNA Pepsi je zakořeněna hrdost a možnost hlasitě vyjádřit svůj názor a ukázat, co kdo umím. Tuto příležitost jsme chtěli poskytnout i mladé generaci a získat si tak její přízeň.

Realizace

Pro maximální dosah a efektivitu kampaně jsme se rozhodli využít digitální citylighty (digi CLV) a standardní citylighty (CLV) celkem ve 232 kusech s primárním zaměřením na Prahu a Brno. Celou kampaň jsme navíc podpořili distribucí visaček na dveřích, cíleně umístěných na vysokoškolských kolejích, což přispělo k ještě většímu zviditelnění vybraných děl mezi cílovou skupinou.

Výsledek

Primárním cílem kampaně bylo oslovit Generace Z a jasně demonstrovat, že značka Pepsi je pevně na její straně. Potvrzením toho, že jsme se vydali správným směrem, je nejen impozantní zapojení 1787 talentovaných jedinců, kteří se rozhodli sdílet s námi celkem 1822 svých děl, ale také skutečnost, že jsme prostřednictvím venkovní reklamy oslovili přes milion lidí ve věkové skupině 15-29 let.