Tato kampaň byla archivována.

Autor: Savencia Fromage & Dairy Czech Republic

Vraťte lásku přírodě

Průřezové kategorie - Nejlepší malá kampaň

Ročník: 13

Zadavatel: Lučina

Země: CZ

V České
republice mizí louky a s nimi i motýli. Lučina ví, že lásku, kterou
z přírody čerpáme, je třeba i vracet, proto se rozhodla na celý problém
upozornit. A vysít Louku od Lučiny.



Příroda ztrácí kvůli velkovýrobnímu
zemědělství pestrost. Je to reálný problém, o kterém se příliš nemluví. Lučina
proto spojila síly s Bohumilem Bradnou, který revitalizaci luk zasvětil
celý život, a vysela u Cvikova novou louku. Aby přírodě vrátila lásku a
inspirovala ostatní.



Z akce vzniklo 60‘ video,
které má na YT o 30 % větší dokoukanost, než je v segmentu obvyklé. K rozšíření
myšlenky nám pomohly influencerky, které v rámci Májové výzvy nabádaly své
followery, aby vrátili přírodě lásku po svém.



Na sociálních sítích
jsme rozvířili debatu a ověřili si, jak silně téma rezonuje. Lidé se
předháněli, aby nám ukázali, jak přírodě pomáhají. Díky PR kampani se louky
staly velkým tématem i v tištěných a online médiích. A farma pana Bradny
nikdy nezažila takový zájem o luční kvítí.



V době, kdy se všude skloňuje zodpovědný přístup
k přírodě, se Lučina zapojila způsobem, který je pro ni přirozený. Kdo
jiný by měl pomáhat loukám a motýlům než značka, která má jedno ve jméně a
druhé v logu?














Strategie

Příroda nám každý den daruje spoustu lásky. Je
na čase jí to oplatit.
 A jak jinak by měla Lučina coby produkt z čisté přírody
lásku vrátit, než lučním kvítím?



Úbytek luk a motýlů je skutečný
problém, který se nás týká víc, než si myslíme. Pojďme na něj, jako značka,
která je v souznění s přírodou, upozornit a přispět k jeho
řešení. Pojďme vysadit jednu novou louku a vyzvat lidi, aby nás následovali,
nebo vrátili přírodě lásku po svém.



Protože jedna louka svět
nezachrání, ale když spojíme síly, dokážeme hodně.








Cíl

Lučina vždy
byla „V souznění s přírodou“, letos se ale rozhodla být ještě
aktivnější. Přemýšleli jsme, jak to lidem sdělit tak, aby je to zaujalo.



Téma mizejících luk nám
bylo jako šité na míru. Měli jsme navíc skvělé načasování, protože máj je období,
kdy se luční kvítí vysívá a kvete.



Ze všeho nejdříve jsme
vymysleli nový claim. Místo pouhého souznění je Lučina nově „Ve vztahu s přírodou“.



Aby byla kampaň uvěřitelnější,
spoji jsme se s jediným odborníkem na revitalizaci luk ve střední Evropě.



Ještě před kampaní jsme
na mizející louky upozornili novináře nebrandovanou tiskovou zprávou, a v jejím
průběhu pak rozeslali druhou o tom, jak se Lučina rozhodla problém řešit.



Těžiště
kampaně leželo v online prostředí, a to proto, aby lidé mohli myšlenku
snadno sdílet dále. Hlavním kanálem pro šíření zprávy se stalo video z výsevu
louky, jako hlavní platformu pro  video jsme
zvolili YouTube a doplnili ho doprovodným obsahem na sociálních sítích.



Důležitou roli dostaly influencerky, které umí debatu rozvířit
mnohem přirozeněji, než by to zvládla jakákoli značka. Chtěli jsme totiž, aby
téma žilo vlastním životem. Nevybrali jsme si velká jména, ale osobnosti, které
mají k tématu vztah.



Pomocí Májové výzvy jsme
oslovili lidi, aby vrátili lásku přírodě po svém a zdokumentovali to pod naším
hashtagem #vevztahusprirodou. Neomezili jsme tak iniciativu pouze na louky, ale
ukázali jsme, že každá pomoc přírodě se počítá.

Realizace

A jak jsme
tedy vrátili lásku přírodě?



Sešli jsme se spolu s novináři a
influencery na místě budoucí louky u Cvikova a celou akci zdokumentovali krásným
60’ videem.



Influencerky
vlastnoručně vysely luční kvítí, zdokumentovaly to pod hashtagy
#vevztahusprirodou a #mojelucina a v rámci Májové výzvy pověřily jednoho ze
svých přátel, aby vrátil přírodě lásku po svém. Nadšení z kampaně přenesly i na
své followery, kteří pod naším hashtagem sdíleli i další obsah.



Téma zarezonovalo i v médiích, psalo se
o něm jak v lokálním, tak celostátním tisku i v lifestyle magazínech.
V mnoha případech se dokonce značka Lučina stala přímo nositelem tématu.  



Lučina udělala maximum, aby se téma dostalo
do světa, a zároveň mu dala prostor, aby začalo žít vlastním životem.
















Výsledek



A
v neposlední řadě jsme vyseli jednu novou
louku, která znovu slouží motýlům. Věříme, že nebude poslední.