Tato kampaň byla archivována.

Autor: PHD

Komerční banka – Cesty z dluhů

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití televize

Ročník: 16

Zadavatel: Komerční banka

Země: CZ

Přestože se dle výzkumů finanční
gramotnost Čechů drží na průměru, teprve rok 2020 ukázal, jak důležité je umět
zacházet s financemi a jak je důležité, aby to uměl opravdu každý. Jak se
ale dostat i k těm, komu toto téma není blízké, v době, která vyžaduje
finanční vzdělávání více, než kdy předtím? 



Naším úmyslem bylo navázat na dlouhodobé
aktivity Komerční banky v oblasti finanční gramotnosti a dostat toto téma,
k co nejvíce lidem. Proto jsme ve spolupráci s TV Prima přišli s pořadem
„Cesty z dluhů“, který se vysílal v nejvíce zásahovém médiu –
televizi, a to v Prime Time čase. 



Forma pořadu byla zábavně-edukativní a připomínala
svým stylem reality show. Děj se odehrával v prostředí čtyř rodin, které
se dostaly do finanční nouze. Celým pořadem prováděl zkušený moderátor Jan
Waldhauser, poradce z KB, který pomohl rodinám z finanční tísně, a to jak změnou
v hospodaření, tak i v životním stylu. 



Jednotlivé díly pořadu měly celkem 15 334 204 shlédnutí, navíc 997 000 impresí na sociálních sítích. Za největší přidanou
hodnotou pořadu se však dá považovat přiblížení se všem lidem s tématem
finanční vzdělanosti, a to zábavnou a nenásilnou formou.

Strategie

V průběhu roku 2020 nastala
situace, která ještě prohloubila množství rodin nacházející se v nějaké
formě finanční tísně. Naším cílem bylo na tuto situaci upozornit a názorně
ukázat, jak se z různých na první pohled často beznadějných situací dostat ven.



Chtěli jsme využít dlouhodobé zkušenosti
Komerční banky v oblasti finanční gramotnosti, a předat je k co
nejvíce lidem – ať k těm, kdo aktuálně nějaké finanční problémy řeší, nebo
k těm, kdo se zkrátka chtějí něco přiučit, a i se pobavit.



Kromě faktické pomoci lidem bylo cílem i
zvýšit povědomí o Komerční bance jakožto vhodném partnerovi v oblasti
financí.

Cíl

Vzhledem
k cíli bylo nejvhodnějším řešením spojit se s masovým médiem.
Nabízelo se propojení s pořadem Cesty z dluhů,
který vysílala TV Prima v Prime
Time, což nám zaručilo produkční úroveň a zásah jedné z největších
televizí v ČR. 



Samotný
pořad byl konstruovaný tak, aby působil nejen edukativně ale i zábavně. Formát reality
show přilákat lidí ze všech socio-ekonomických sfér.



Pořad byl
zasazen do prostředí čtyř českých rodin, které se potýkali vždy s jinou finanční
krizí, a zároveň pocházeli z různých situací a zázemí.



Pořadem provázel
přímo poradce z Komerční Banky, moderátor a mentor Jan Waldhauser,
Moderátor jednotlivým rodinám v průběhu jednoho měsíce radil jak
v oblasti hospodaření v domácnosti, tak i v oblasti životního
stylu, a to s cílem vyřešit danou finanční krizi.



Jednotlivé díly
byly koncipovány tak, aby odrážely finanční a vztahové problémy různých typů
rodin a párů. Divák tak měl možnost přirovnávat k daným příběhům své
finanční problémy a poznat tak i možnosti, jak se s takovými zdánlivě
neřešitelnými skutečnostmi vypořádat.

Realizace

KB se účastnila realizace pořadu ve
všech jeho fázích – od výběru rodin tak, aby se všem zúčastněným podařilo podat
relevantní finanční pomoc, přes moderátora Jana Waldhausera – poradce Komerční
banky, který se tématu finanční gramotnosti na televizních obrazovkách věnoval již
v minulosti, čímž vzniklo velmi přirozené propojení. Až po navázání na interní komunikaci – pořady byly umístěny i na online
platformou KB rádce.



Kampaň byla podpořena i napříč sociálními sítěmi KB –
Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn, kde byla nasazena placená reklama
s cílem rozšíření povědomí o pořadu.



Cesty
z dluhů byly vysílány v srpnu na TV Prima v čase Prime Time, a
pak ještě jednou v podzimní vlně na stejném kanálu. Každý díl měl 30
minut. Všechny díly byly zároveň k dispozici na iPrima.cz.

Výsledek

Za obě televizní vlny pořadu bylo
dosaženo celkem 15 268 641 shlédnutí v TV. Po dobu vysílání si lidé
hojně pouštěli pořad i na Prima.cz, společně v TV a na online platformě
tak každý díl dosáhl v průměru 3 833 551 shlédnutí. 



Velký zájem vzbudil pořad i na
sociálních sítích Komerční banky, kde bylo doručeno 997 000 impresí. Na
sociálních sítích navíc pořad svou svéráznější formou vyvolával intenzivní
engagement. 



Hlavním přínosem
aktivace bylo ale to, že pořad odlehčenou a zábavní formou upozornil na těžkou
finanční situaci mnoha rodin v České republice. Diváci měli možnost se
v daných situacích vzhlédnout a na konkrétních případech se inspirovat
v řešení vlastních finančních problémů a situací.