Tato kampaň byla archivována.

Autor: Člověk v tísni o.p.s.

ČEŠI, DĚKUJEM!

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home

Ročník: 13

Zadavatel: Člověk v tísni

Země: CZ

Spíše sociální experiment než klasická kampaň. V čase
fakenews a nenávisti ke všemu cizímu jsme si dovolili společnosti podat důkaz, že
ne všechno cizí je automaticky nebezpečné
. Proto jsme nechali
lidi, kterým se dostává rozvojové pomoci od české neziskové organizace Člověk v
tísni, poděkovat v jejich rodných jazycích
. A jednotlivá poděkování poté dali
na BILLBOARDY
bez překladu, bez loga a bez webové adresy. TRADIČNÍ
OFFLINOVÉ MÉDIUM SE TAK STALO SPOUŠTĚČEM DIGITÁLNÍ KAMPANĚ. Pouze 37 venkovních reklamních ploch stačilo k
tomu, abychom Čechům ukázali, že se nemusí znepokojovat něčím, co neznají.
Ukázali jsme, že cizí nemusí znamenat nebezpečný!








Strategie

Obyčejné „děkuji" bohužel dnes již často nikoho nezaujme
pokud ale způsob poděkování a jeho prezentace není kontroverzní. V dnešní době může být
ale kontroverzní dokonce i nápis v cizím jazyce
. To byl také důvod, proč
jsme lidi z různých koutů světa, kterým Člověk v tísni pomohl, nechali poděkovat
v jejich rodném jazyce a jejich poděkování vylepili na venkovní reklamní
plochy. Tradiční offlinové médium se tak stalo spouštěčem digitální kampaně.

Cíl

Spíše sociální experiment než klasická kampaň. V čase
fakenews a nenávisti ke všemu cizímu jsme chtěli společnosti podat důkaz, že
ne všechno cizí je automaticky nebezpečné
. Proto jsme nechali lidi,
kterým se dostává rozvojové pomoci
od české neziskové organizace Člověk v
tísni, poděkovat v jejich rodných jazycích. A jednotlivá poděkování poté
dali na BILLBOARDY bez překladu, bez loga a bez webové adresy.
TRADIČNÍ
OFFLINOVÉ MÉDIUM SE TAK STALO SPOUŠTĚČEM DIGITÁLNÍ KAMPANĚ.



Všechna hlavní
česká média začala diskutovat
o tom, kdo skutečně stojí za tajemnými nápisy a co
mají znamenat. Kontroverzní reakce části veřejnosti na sebe nenechaly dlouho
čekat.




Známé osobnosti, politici a influenceři se začali organicky zapojovat do
diskuse. 
Na sociálních sítích jsme začali konfrontovat negativně
smýšlející část veřejnosti s informacemi o smyslu aktivit a pomoci neziskové
organizace Člověk v tísni.



Na
konci kampaně
byly
hlavní myšlenka kampaně a její důvod řádně objasněny dokonce i těm, kteří se
na jejím začátku stali tvrdým jádrem „haters" komunity.








Realizace

Nechali jsme lidi z celého světa napsat poděkování českému národu v
jejich rodném jazyce.
Jednoduše jsme je nechali napsat jejich originálním
jazykem ČEŠI, DĚKUJEM! Právě tyto nápisy jsme poté umístili na
billboardy. Abychom oslovili co největší množství lidí, využili jsme i nástroj BigPlan,
který dokáže z volných ploch vybrat ty s největším
možným reachem.
Vedle toho v Bistro Agency vytvořili
microsite, kde představili sedm konkrétních příběhů našich hrdinů,
kterým ČvT pomohl.



Po pouhých pěti dnech kampaň získala takovou pozornost, že o ní informovala
veškerá česká hlavní média
a stala se mediálním tématem číslo jedna, čímž
se nám mezi širokou veřejnost podařilo dostat povědomí o konkrétní pomoci
Člověka v tísni a o příbězích reálných lidí, kterým právě Člověk v tísni
pomohl.














Výsledek

Kreativní
nápad a strategie od Bistro Agency
spolu s mediálním plánováním této venkovní kampaně
od BigMedia
 ukázalo, že pouze 37 venkovních reklamních ploch standardních
formátů bigboard a smartboard v Praze, Brně a Ostravě, dokázalo během
pouhých pěti dní vyvolat obrovský zájem hlavních médií a veřejnosti, se kterou
jsme poté mohli dále komunikovat pomocí online aktivit a sociálních sítí.



Pouze 37
venkovních reklamních ploch stačilo k tomu, abychom Čechům ukázali, že se
nemusí znepokojovat něčím, co neznají. Ukázali jsme, že cizí nemusí znamenat
nebezpečný!



A hlavně
jsme ukázali, že pomáhat má smysl.



Česká
populace čítá 10,56 milionů obyvatel. Naší kampaní jsme celkově dosáhli
reache 75 074 675
. A to vše při celkovém budgetu 130 000 Kč.