Autor: Člověk v tísni o.p.s.
ČEŠI, DĚKUJEM!
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home
Ročník: 13
Zadavatel: Člověk v tísni
Země: CZ
Spíše sociální experiment než klasická kampaň. V čase
fakenews a nenávisti ke všemu cizímu jsme si dovolili společnosti podat důkaz, že
ne všechno cizí je automaticky nebezpečné. Proto jsme nechali
lidi, kterým se dostává rozvojové pomoci od české neziskové organizace Člověk v
tísni, poděkovat v jejich rodných jazycích. A jednotlivá poděkování poté dali
na BILLBOARDY bez překladu, bez loga a bez webové adresy. TRADIČNÍ
OFFLINOVÉ MÉDIUM SE TAK STALO SPOUŠTĚČEM DIGITÁLNÍ KAMPANĚ. Pouze 37 venkovních reklamních ploch stačilo k
tomu, abychom Čechům ukázali, že se nemusí znepokojovat něčím, co neznají.
Ukázali jsme, že cizí nemusí znamenat nebezpečný!
Strategie
Obyčejné „děkuji" bohužel dnes již často nikoho nezaujme –
pokud ale způsob poděkování a jeho prezentace není kontroverzní. V dnešní době může být
ale kontroverzní dokonce i nápis v cizím jazyce. To byl také důvod, proč
jsme lidi z různých koutů světa, kterým Člověk v tísni pomohl, nechali poděkovat
v jejich rodném jazyce a jejich poděkování vylepili na venkovní reklamní
plochy. Tradiční offlinové médium se tak stalo spouštěčem digitální kampaně.
Cíl
Spíše sociální experiment než klasická kampaň. V čase
fakenews a nenávisti ke všemu cizímu jsme chtěli společnosti podat důkaz, že
ne všechno cizí je automaticky nebezpečné. Proto jsme nechali lidi,
kterým se dostává rozvojové pomoci od české neziskové organizace Člověk v
tísni, poděkovat v jejich rodných jazycích. A jednotlivá poděkování poté
dali na BILLBOARDY bez překladu, bez loga a bez webové adresy. TRADIČNÍ
OFFLINOVÉ MÉDIUM SE TAK STALO SPOUŠTĚČEM DIGITÁLNÍ KAMPANĚ.
Všechna hlavní
česká média začala diskutovat o tom, kdo skutečně stojí za tajemnými nápisy a co
mají znamenat. Kontroverzní reakce části veřejnosti na sebe nenechaly dlouho
čekat.
Známé osobnosti, politici a influenceři se začali organicky zapojovat do
diskuse. Na sociálních sítích jsme začali konfrontovat negativně
smýšlející část veřejnosti s informacemi o smyslu aktivit a pomoci neziskové
organizace Člověk v tísni.
Na
konci kampaně byly
hlavní myšlenka kampaně a její důvod řádně objasněny dokonce i těm, kteří se
na jejím začátku stali tvrdým jádrem „haters" komunity.
Realizace
Nechali jsme lidi z celého světa napsat poděkování českému národu v
jejich rodném jazyce. Jednoduše jsme je nechali napsat jejich originálním
jazykem ČEŠI, DĚKUJEM! Právě tyto nápisy jsme poté umístili na
billboardy. Abychom oslovili co největší množství lidí, využili jsme i nástroj BigPlan,
který dokáže z volných ploch vybrat ty s největším
možným reachem. Vedle toho v Bistro Agency vytvořili
microsite, kde představili sedm konkrétních příběhů našich hrdinů,
kterým ČvT pomohl.
Po pouhých pěti dnech kampaň získala takovou pozornost, že o ní informovala
veškerá česká hlavní média a stala se mediálním tématem číslo jedna, čímž
se nám mezi širokou veřejnost podařilo dostat povědomí o konkrétní pomoci
Člověka v tísni a o příbězích reálných lidí, kterým právě Člověk v tísni
pomohl.
Výsledek
Kreativní
nápad a strategie od Bistro Agency spolu s mediálním plánováním této venkovní kampaně
od BigMedia ukázalo, že pouze 37 venkovních reklamních ploch standardních
formátů bigboard a smartboard v Praze, Brně a Ostravě, dokázalo během
pouhých pěti dní vyvolat obrovský zájem hlavních médií a veřejnosti, se kterou
jsme poté mohli dále komunikovat pomocí online aktivit a sociálních sítí.
Pouze 37
venkovních reklamních ploch stačilo k tomu, abychom Čechům ukázali, že se
nemusí znepokojovat něčím, co neznají. Ukázali jsme, že cizí nemusí znamenat
nebezpečný!
A hlavně
jsme ukázali, že pomáhat má smysl.
Česká
populace čítá 10,56 milionů obyvatel. Naší kampaní jsme celkově dosáhli
reache 75 074 675. A to vše při celkovém budgetu 130 000 Kč.