Tato kampaň byla archivována.

Autor: PHD

Komerční banka – Cesty z dluhů

Průřezové kategorie - Nejlepší malá kampaň

Ročník: 16

Zadavatel: Komerční banka

Země: CZ

Přestože se dle výzkumů finanční
gramotnost Čechů drží na průměru, teprve rok 2020 ukázal, jak důležité je umět
zacházet s financemi a jak je důležité, aby to uměl opravdu každý. Jak se
ale dostat i k těm, komu toto téma není blízké, v době, která vyžaduje
finanční vzdělávání více, než kdy předtím?



 



Naším úmyslem bylo navázat na dlouhodobé
aktivity Komerční banky v oblasti finanční gramotnosti a dostat toto téma,,
k co nejvíce lidem. Proto jsme ve spolupráci s TV Prima přišli s pořadem
„Cesty z dluhů“, který se vysílal v nejvíce zásahovém médiu –
televizi, a to v Prime Time čase.



 



Forma pořadu byla zábavně-edukativní a připomínala
svým stylem reality show. Děj se odehrával v prostředí čtyř rodin, které
se dostaly do finanční nouze. Celým pořadem prováděl zkušený moderátor Jan
Waldhauser, poradce z KB, který pomohl rodinám z finanční tísně, a to jak změnou
v hospodaření, tak i v životním stylu.



 



Napříč touto cross-mediální aktivací bylo
dosaženo 15 334 204
shlédnutí, navíc 997 000 impresí na sociálních
sítích. Za největší přidanou hodnotou pořadu se však dá považovat přiblížení se
všem lidem s tématem finanční vzdělanosti, a to zábavnou a nenásilnou
formou.








Strategie

V průběhu roku 2020 nastala
situace, která ještě prohloubila množství rodin nacházející se v nějaké
formě finanční tísně. Naším cílem bylo na tuto situaci upozornit a názorně
ukázat, jak se z různých na první pohled často beznadějných situací dostat ven.



Chtěli jsme využít dlouhodobé zkušenosti
Komerční banky v oblasti finanční gramotnosti, a předat je k co
nejvíce lidem – ať k těm, kdo aktuálně nějaké finanční problémy řeší, nebo
k těm, kdo se zkrátka chtějí něco přiučit, a i se pobavit.



Kromě faktické pomoci lidem bylo cílem i
zvýšit povědomí o Komerční bance jakožto vhodném partnerovi v oblasti
financí.








Cíl

Vzhledem
k cíli bylo nejvhodnějším řešením spojit se s masovým médiem.
Nabízelo se propojení s pořadem Cesty z dluhů,
který vysílala TV Prima v Prime
Time, což nám zaručilo produkční úroveň a zásah jedné z největších
televizí v ČR.



 



Samotný
pořad byl konstruovaný tak, aby působil nejen edukativně ale i zábavně. Formát reality
show přilákat lidí ze všech socio-ekonomických sfér.



Pořad byl
zasazen do prostředí čtyř českých rodin, které se potýkali vždy s jinou finanční
krizí, a zároveň pocházeli z různých situací a zázemí.



Pořadem provázel
přímo poradce z Komerční Banky, moderátor a mentor Jan Waldhauser,
Moderátor jednotlivým rodinám v průběhu jednoho měsíce radil jak
v oblasti hospodaření v domácnosti, tak i v oblasti životního
stylu, a to s cílem vyřešit danou finanční krizi.



Jednotlivé díly
byly koncipovány tak, aby odrážely finanční a vztahové problémy různých typů
rodin a párů. Divák tak měl možnost přirovnávat k daným příběhům své
finanční problémy a poznat tak i možnosti, jak se s takovými zdánlivě
neřešitelnými skutečnostmi vypořádat.








Realizace

KB se účastnila realizace pořadu ve
všech jeho fázích – od výběru rodin tak, aby se všem zúčastněným podařilo podat
relevantní finanční pomoc, přes moderátora Jana Waldhausera – poradce Komerční
banky, který se tématu finanční gramotnosti na televizních obrazovkách věnoval již
v minulosti, čímž vzniklo velmi přirozené propojení. Až po navázání na interní komunikaci – pořady byly umístěny i na online
platformou KB rádce.



 



Kampaň byla podpořena i napříč sociálními sítěmi KB –
Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn, kde byla nasazena placená reklama
s cílem rozšíření povědomí o pořadu.



Cesty
z dluhů byly vysílány v srpnu na TV Prima v čase Prime Time, a
pak ještě jednou v podzimní vlně na stejném kanálu. Každý díl měl 30
minut. Všechny díly byly zároveň k dispozici na iPrima.cz.







Výsledek

Za obě televizní vlny pořadu bylo
dosaženo celkem 15 268 641 shlédnutí v TV. Po dobu vysílání si lidé
hojně pouštěli pořad i na Prima.cz, společně v TV a na online platformě
tak každý díl dosáhl v průměru 3 833 551 shlédnutí.



 



Velký zájem vzbudil pořad i na
sociálních sítích Komerční banky, kde bylo doručeno 997 000 impresí. Na
sociálních sítích navíc pořad svou svéráznější formou vyvolával intenzivní
engagement.



 



Hlavním přínosem
aktivace bylo ale to, že pořad odlehčenou a zábavní formou upozornil na těžkou
finanční situaci mnoha rodin v České republice. Diváci měli možnost se
v daných situacích vzhlédnout a na konkrétních případech se inspirovat
v řešení vlastních finančních problémů a situací.