Autor: D.A.S. Rechtsschutz AG
D.A.S. - Bráníme slušné
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití digitálních médií
Ročník: 12
Zadavatel: D.A.S. Rechtsschutz AG, pobočka pro ČR
Země: CZ
Kampaň formou krátkých příběhů vysvětluje k čemu je pojištění právní ochrany a zvyšuje povědomí o značce v rámci nově navržené koncepce pomáháme slušným. Použitý "vystřihovaný" vizuál je pro diváky nejen vizuálně atraktivní, ale originální a ve spojení se specifickou texturou jedinečný. Příběhy jsou plné emocí, vtipná nadsázka slouží nejen k snadnému zapamatování, ale také odlehčení jinak dost těžkých životních situací - jinými slovy nechceme klienta vyděsit, ale edukovat a pobavit. Postižený vždy vystupuje v roli "bezmocné oběti", která vždy doplatí na neférovost a nespravedlivé jednání okolí. Divákovi je však nabídnuto řešení - právní ochrana od D.A.S. protože ta brání slušné. Claim sám o sobě tedy potrhuje a vystihuje poselství příběhů, vše tak končí pozitivně. Vystřihovaný vizuál se prolíná celou komunikací - od videí, přes web až třeba po POS kartonové postavičky. Na animované příběhy navazují textové Příběhy týdne. Pravidelné zveřejňování podobných příběhů klientů na sociálních sítích angažuje čtenáře ve sdílení a komentování, bavíme a edukujeme čtenáře po celý rok a vytváříme dlouhodobý vztah klient-firma, resp. produkt.
Strategie
Ilustrace a videa komunikují v několika rovinách:
Headline vždy upozorní na základní problém: "Nenechte si zkazit dovolenou."
Ilustrace / video ukáže příčinu problému: neférový dodavatel, podvodný autobazar...
Bodycopy nabídne řešení problému a odkomunikuje benefity společnosti DAS:
"S právní ochranou D.A.S. vás už nikdo nenapálí. Už od roku 1995 bráníme slušné občany a firmy proti nespravedlnosti, nesmyslům, zvůli, byrokracii, nejasným podmínkám a neférovému přístupu."
Cíl
Animace/ilustrace jsme zvolili z několika důvodů: 1)slouží nejen k snadnému zapamatování, ale také odlehčení jinak dost těžkých životních situací - nechceme klienta vyděsit, ale edukovat a pobavit 2)hrané spoty celkově v reklamách převažují, animací/ilustrací se jednoznačně vymezíme z šedé řady konkurence 3)vystřihovaný vizuál umožňuje si pomocí stínů a vrstev hrát více s emocemi postav 4)vyhnuli jsme se běžným komunikačním klišé pojišťoven, naopak jsme šli vlastní cestou, která byla pro daný segment velmi inovativní.
Realizace
Na základě navržené strategie byly rozpracovány tři hlavní tematické okruhy, které klienti D.A.S. nejčastěji řeší. Nepoctiví prodejci/dodavatelé, autobazary a dovolená.
Tato témata byla komunikována v celostátní printové a outdoorové kampani, v on line médiích (animované bannery a videa) na Facebooku, webu D.A.S a v sítích multikin Cinema City. V rámci kampaně byly rovněž redesignovány POS materiály (např. letáky, brožury, plakáty), merkantilie, materiály pro obchodní oddělení, interní dokumenty a polepy firemních vozů.
Výsledkem bylo posílení znalosti značky a navýšení počtu nových klientů.
Výsledek
Rok 2016 byl díky úspěšné kampani obchodně nejúspěšnějším rokem celé historie české D.A.S. Meziročně nám rostly rekrodní počty nových smluv a vyřešených právních kauz, ale narostla i poptávka po právních radách: mezirční nárůst +18,4 % na naší nonstop telefonické právní lince.