Tato kampaň byla archivována.

Autor: Plzeňský Prazdroj

Kingswood Rosé

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home

Ročník: 12

Zadavatel: Kingswood

Země: CZ



Stojíte na tramvajové zastávce a najednou
před vámi vyroste jabloň, začne padat vodopád a objeví se poletující kolibřík.
Nemožné? Ne, pokud v rámci outdoorové instalace využijete augmentovanou
realitu.



V Praze lidé neustále někam
spěchají a jsou v pohybu. Tramvajová zastávka je tak jedním z mála
míst, kde alespoň na chvilku zpomalí. A právě proto jsme si se ciderem
Kingswood, který se dlouhodobě spojuje s relaxem a pohodou, vybrali ke komunikaci
novinky Kingswood ROSÉ outdoorovou reklamu, a to na nejvytíženější zastávce ze
všech – na pražském náměstí I. P. Pavlova.



Abychom cestující opravdu přinutili
zpomalit, využili jsme pro komunikaci novinky propojení klasické outdorové
instalace s inovativním řešením. Proměnili jsme tak náměstí I. P. Pavlova
v místo plné přírody, tedy alespoň ve virtuálním světě.

Strategie



Chtěli jsme přimět uspěchané cestující, aby
na chvíli zastavili, ponořili se do světa Kingswood a vychutnali si alespoň na
pár vteřin chvíle pohody.



K tomuto jsme využili nestřežený
okamžik, kdy cestující jen lelkují. Proto jsme zvolili netradiční formu
outdoorové komunikace se zapojením augmentované reality, která měla za úkol
cestující doslova vytrhnout z jejich uspěchaného dne a představit jim tak unikátním
způsobem novinku Kingswood Rosé jako nápoj pro jejich chvíle pohody.

Cíl



Kingswood vždy hledá inovativní
cesty, jak oslovit spotřebitele. Proto jsme zvolili i netradiční cestu řešení
outdoorové instalace a propojili ji s augmentovanou realitou. Chtěli jsme tak
předat hlavní myšlenku kampaně pomocí nečekaného osobního zážitku se značkou.



Víme, že spěchajícího člověka jen tak
z jeho shonu něco nevytrhne, proto je ho potřeba zaujmout opravdu něčím
netradičním a nečekaným.



Proto jsme tam, kde byste to nejméně
čekali, přinesli skrz stále málo rozšířenou augmentovanou realitu kus Kingswood
světa. Prostředí I. P. Pavlova se tak pro cestující měnilo v průběhu času
a díky virtuální realitě se každý mohl na chvíli stát jeho součástí.



Naším cílem bylo zasáhnout nejen ty,
co na zástavce reálně čekají, ale chtěli jsme tento zážitek formou digitálního
videa přenést i na široké spektrum spotřebitelů v online světě. Video,
které ukazovalo, jak si lidé virtuální Kingswood svět v hektickém městě
doslova užívají, bylo tak součástí rozsáhlé online kampaně.  

Realizace



Zastávka Kingswood s rozšířenou
realitou byla nainstalována na 14 dnů a přípravy zabraly přibližně měsíc. Do
jedné z vnitřních vitrín zastávky jsme umístili displej, na němž se
promítala realita za displejem snímaná kamerou umístěnou na vnější části.  Příprava videa s rozšířenou realitou byla
komplexní, obraz musel přesně pasovat na reálný průhled přes citylight, tak aby
rozšířená realita vypadala důvěryhodně.



Cestující měli pocit, že se dívají
skrz vitrínu na ruch ulice, ale přitom sledovali jeho obraz. A do tohoto obrazu
jsme sem tam přidali nějakou nečekanou situaci – rostoucí strom jabloně nebo
třeba poletující kolibříky. Ve spojení s reálným ruchem ulice měli cestující
pocit, že vše toto se na I. P. Pavlova skutečně děje.

Výsledek



I. P. Pavlova je třetím
nejvytíženějším tramvajovým uzlem (65 tis. cestujících denně) a zároveň vůbec
nejvytíženější stanicí metra, denně tu nastoupí a vystoupí přes 100 tisíc
cestujících.



Outdoorovou
instalací jsme tak za 14 dní zasáhli přes 900 000 Pražanů.



A přispěli tak ke skvělým výsledkům
celé 360° kampaně:



    • Povědomí o
      značce díky kampani vyrostlo z 66% na 77% (+ 11pp vs počáteční stav, + 10pp oproti
      cíli)

    • Povědomí o
      novince Rosé do půlroku od launche dosáhlo 38,4% (+ 8,4pp oproti cíli)

    • Ochutnání
      novinky dosáhlo 12% (+ 4pp oproti cíli)

    • Digital spot ze zastávky zasáhl 711 032
      unikátních respondentů (+361 032 oproti cíli)