Tato kampaň byla archivována.

Autor: Fragile agency

Kofoléto

Kategorie media & insight - Nejlepší zapojení zákazníka

Ročník: 18

Zadavatel: Kofola

Země: CZ, SK

Vytvořili jsme zábavnou image/komunikační kampaň pro mladé plnou demazing zážitků, které zažíváte v létě ať už u vody, nebo na festivalech. Situace jsme propojili s pitím čepované Kofoly, unikátním merchem, soutěží a zapojenými influencery. Tím jsme dosáhli cílů zvýšit prodej čepované Kofoly a prodeje letní limitované kolekce.

Cílovou skupinou byli lidé ve věku 18-54 let s vybranými zájmy jako Pepsi, Kofola či Coca Cola a kteří chodí na festivaly. Dále jsme cílili na uživatele ve vztahu, zasnoubení nebo sezdaní.

Strategie

1. Prodej čepované Kofoly. S tím souvisí aktivace spotřebitele přes soutěž a zároveň promo soutěže.
2. Prodej letní Kofola kolekce neboli merche za využití výkonnostní kampaně, která byla propojena se soutěží.

Sekundárním cílem soutěže byl i sběr e-mailových adres pro potřeby newsletteru.

Cíl

Kampaň jsme zaměřili primárně na mladší cílovou skupinu lidí, kteří milují letní zážitky, chodí na letní festivaly, kde je všude po ruce vychlazená čepovaná Kofola.

“Léto je plné nezapomenutelných zážitků. Ale často nejsou tak dokonalé jako v reklamě. Spálený nos, stan plný komárů, kámoš, co usnul přímo u podia… Ale jsou to přesně tyhle nedokonalé situace, na které pak nejvíce vzpomínáme, které s úsměvem vyprávíme a jsou důvodem, proč léto milujeme.”

Na této idee jsme postavili celý komunikační koncept a vytvořili sérii vtipných situačních výstupů, které jsme nazvali "deamazing situace". Na fotkách a ve videích jsme neukazovali ty krásné dokonalé situace, jak tomu často v reklamách bývá. Ukázali jsme situace, které v létě zažívá každý a nejsou tak dokonalé. Ba právě naopak. Letní zážitky jsme rozdělili do dvou témat: festivaly a letní stanování.

Kromě toho lidé mohli soutěžit o limitovaný letní merch. Focení letního merche jsme zajistili a výstupy využili jak pro různé příspěvky či animace v průběhu kampaně, tak i pro Kofola e-shop, kde si zákazníci mohli merch zakoupit. Dále jsme vytvořili na webu soutěže pop up okno, kde se uživatelé mohli přihlásit k odběru newsletteru.

Zapojili jsme také české i slovenské influencery, kteří se zúčastnili festivalů a natočili videa, odfotili posty, přidali stories. Jejich úlohou bylo zachytit demazing festivalové zážitky s Kofolou z jejich úhlu pohledu.

Realizace

Komunikační linky jsme rozprostřeli skrz
Instagram, Facebook a TikTok
. Dále jsme využili výkonnostní kanály Google
a Sklik
. Pro každý z účtů jsme měli CZ i SK verzi.



Deamazing výstupy



Série fotek a videí s vtipnými “deamazing”
situacemi
, které poukazovaly na to, že některé zážitky na
letních festivalech nebo u vody nemusí být v danou chvíli tak skvělé, ale
přesto na ně nakonec rádi zavzpomínáme.



Soutěž



Soutěžící jsme vyzvali k tomu, aby přidali letní
fotky s Kofolou a označili je #kofoléto
. Nejlepší fotky mohli vyhrát letní
merch i lístky na festivaly.



Merch

Taktéž jsme komunikovali nový a jedinečný Kofola merch, který si
lidé mohli zakoupit na e-shopu Kofoly.



Vyrobili jsme sérii speciálních Kofola gifů, které se
mohli sdílet ve stories. Tato aktivita “navíc” měla u mladých velký úspěch.

Výsledek

Na CZ FB jsme získali skoro 8,5 mil. impresí a cca 6,5 tis. interakcí. Na SK FB jsme získali necelých 5,75 mil. impresí a přes 2,5 tis. interakcí.

Výsledky organického zásahu několikanásobně převýšily benchmarky, a to jak na CZ tak SK profilu.

Na TikToku byl zásah přes 450 tis. a 120 tis. thru play, a to pouze v CZ.

Co se týče výkonnostní části, tak Google a Sklik zajistil přes 92 tis. zobrazení a přes 4,5 tis. prokliků.

Do soutěže se díky společným aktivitám zapojilo přes 76 tis. soutěžících, a to cca 60 tis. z Česka a necelých 17 tis. ze Slovenska.

Influenceři zajistili 158 tis. kumulovaný organický zásah všemi příspěvky a 19 tis. kumulovaný organický zásah všemi stories.

Do naší newsletterové databáze se přihlásilo přes 1 500 CZ uživatelů a přes 250 SK uživatelů.