Autor: Fragile agency
Kofoléto
Kategorie media & insight - Nejlepší zapojení zákazníka
Ročník: 18
Zadavatel: Kofola
Země: CZ, SK
Vytvořili jsme zábavnou image/komunikační kampaň pro mladé plnou demazing zážitků, které zažíváte v létě ať už u vody, nebo na festivalech. Situace jsme propojili s pitím čepované Kofoly, unikátním merchem, soutěží a zapojenými influencery. Tím jsme dosáhli cílů zvýšit prodej čepované Kofoly a prodeje letní limitované kolekce.
Cílovou skupinou byli lidé ve věku 18-54 let s vybranými zájmy jako Pepsi, Kofola či Coca Cola a kteří chodí na festivaly. Dále jsme cílili na uživatele ve vztahu, zasnoubení nebo sezdaní.
Strategie
1. Prodej čepované Kofoly. S tím souvisí aktivace spotřebitele přes soutěž a zároveň promo soutěže.
2. Prodej letní Kofola kolekce neboli merche za využití výkonnostní kampaně, která byla propojena se soutěží.
Sekundárním cílem soutěže byl i sběr e-mailových adres pro potřeby newsletteru.
Cíl
Kromě toho lidé mohli soutěžit o limitovaný letní merch. Focení letního merche jsme zajistili a výstupy využili jak pro různé příspěvky či animace v průběhu kampaně, tak i pro Kofola e-shop, kde si zákazníci mohli merch zakoupit. Dále jsme vytvořili na webu soutěže pop up okno, kde se uživatelé mohli přihlásit k odběru newsletteru.
Zapojili jsme také české i slovenské influencery, kteří se zúčastnili festivalů a natočili videa, odfotili posty, přidali stories. Jejich úlohou bylo zachytit demazing festivalové zážitky s Kofolou z jejich úhlu pohledu.
Realizace
Komunikační linky jsme rozprostřeli skrz
Instagram, Facebook a TikTok. Dále jsme využili výkonnostní kanály Google
a Sklik. Pro každý z účtů jsme měli CZ i SK verzi.
Deamazing výstupy
Série fotek a videí s vtipnými “deamazing”
situacemi, které poukazovaly na to, že některé zážitky na
letních festivalech nebo u vody nemusí být v danou chvíli tak skvělé, ale
přesto na ně nakonec rádi zavzpomínáme.
Soutěž
Soutěžící jsme vyzvali k tomu, aby přidali letní
fotky s Kofolou a označili je #kofoléto. Nejlepší fotky mohli vyhrát letní
merch i lístky na festivaly.
Merch
Taktéž jsme komunikovali nový a jedinečný Kofola merch, který si
lidé mohli zakoupit na e-shopu Kofoly.
Vyrobili jsme sérii speciálních Kofola gifů, které se
mohli sdílet ve stories. Tato aktivita “navíc” měla u mladých velký úspěch.
Výsledek
Co se týče výkonnostní části, tak Google a Sklik zajistil přes 92 tis. zobrazení a přes 4,5 tis. prokliků.
Influenceři zajistili 158 tis. kumulovaný organický zásah všemi příspěvky a 19 tis. kumulovaný organický zásah všemi stories.
Do naší newsletterové databáze se přihlásilo přes 1 500 CZ uživatelů a přes 250 SK uživatelů.