Tato kampaň byla archivována.

Autor: Moneta Money Bank

Moneta Money Bank - Business Půjčka

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití rádia

Ročník: 13

Zadavatel: Moneta Money Bank

Země: CZ



Cílem klienta je, stát se bankou pro živnostníky.
Vzhledem k tomu, že hlavním médiem v kampani byla televize a online,
potřebovali jsme kampaň oživit a najít přímou cestu k cílové skupině. Ale bez
nároku na rozpočet. Nejdříve jsme zjistili, co živnostníkům chybí = čas. Našli
jsme médium, které je jim blízko = rádio. Ve spolupráci s Rádiem Beat jsme vymysleli
koncept radiového speciálu: poděl se s námi o svůj podnikatelský příběh a
Moneta Ti věnuje minutu času v éteru. A tak vznikla Minuta s Monetou.
Spolu se spotovou kampaní začalo 5 týdnů přímé komunikace s živnostníky, 5 krát za
den živé vstupy zakončené jinglem klienta. 2 náborové týdny, kdy do rádia
chodily podnikatelské příběhy, které byly průběžně zveřejňovány na stránkách rádia
i klienta. Po výběru těch nejzajímavějších začaly 2 týdny, kdy 11 vybraných
živnostníků dostalo svou minutu reklamního času a to v deseti dnech za
sebou. Do éteru zazněl jejich příběh
spolu s odkazem na klienta. Navíc byla on air i finanční poradna s odborníkem z Monety. A výsledky? Skvělé: za 14 dnů 49 příběhů, 2 732
zobrazení stránek Minuta s Monetou, pozitivní ohlasy od posluchačů i klienta a to vše za minimální náklady.

Strategie



Základní myšlenka byla, vytvořit nadstavbu ke kampani
klienta cílené na živnostníky a malé a střední podnikatele. Bylo potřeba
vymyslet kampaň za minimální prostředky, která by v praxi dokázala přiblížit
cílové skupině sdělení kampaně, že Moneta je banka, která ví, co živnostníky
trápí, zajímá se o ně a nabízí řešení. Tedy, že je bankou, které mohou
důvěřovat. Po zjištění, že českým živnostníkům nejvíc vadí přebujelá
administrativa a nejvíce jim chybí čas, jsme se přiklonili právě k času.
Snažili jsme se najít médium, které je součástí jejich života každý den a o
čas je neobírá. Rádio. Při výběru rádia jsme volili to nejvíce vhodné vůči
naší cílové skupině. Následně jsme potřebovali vyřešit, jak se nevtíravým způsobem dostat
do jejich podvědomí a začít s nimi komunikovat.
Jak jim umožnit, dát o sobě vědět a nenásilným způsobem je nechat stát se
součástí kampaně – opravdové příběhy, opravdoví lidé a opravdová banka,
která Vám pomůže a dá Vám to, co potřebujete. 

Cíl



Rádio jsme zvolili na základě několika
kritérií – velmi afinitní médium vůči živnostníkům a malým a středním
podnikatelům. Je součástí jejich dne, doprovází je na cestách, přináší jim
informace i zábavu a důvěřují mu. Poslouchají jej v průběhu celého dne.
Druhým kladem byla časová a finanční nenáročnost zvoleného média. Nejlepší
afinitu vykazovalo rádio Beat, které má i velký kontakt se svými posluchači.
Stačilo tedy jen zkřížit čas s rádiem a klientem a vznikl celkem přirozeně
čas, který věnuje Moneta MB na komunikaci těm živnostníkům, kteří se s ní
podělí o svůj podnikatelský příběh. Nyní bylo potřeba nápadu dát formu, tak,
aby vše bylo přirozené a nebyl to na první pohled reklamní tah. 




Realizace



Minuta s Monetou byla i formálně minutou ve vysílání. Moderátoři v živých
vstupech komunikovali s posluchači a žádali je o zaslání příběhů. Na závěr
těchto vstupů byla umístěna citace klienta. Moderátoři reagovali na první došlé
příběhy, což pomáhalo k důvěryhodnosti pořadu. Příběhy byly dojemné a každým
dnem přibývaly. Po 14 dnech náborové fáze jich bylo 49. Následující týden byl
technický, kdy moderátoři pokračovali v komunikaci, ale zároveň se již natáčely
první minuty s vybranými živnostníky. Z původně 5 vítězů jich nakonec bylo 11 a
všichni dostali svou opakovanou minutu ve dvou dalších týdnech. Každý příběh
doprovázela citace klienta. Doplněním byla finanční poradna poradce z Moneta
MB, který formou rozhovoru radil, jak řešit některé finanční problémy právě u živnostníků.

Výsledek



Z podhledu agentury velmi úspěšné kampaň - 5 týdnů
přímé komunikace se zpětnou vazbou od posluchačů. 49 velmi propracovaných a
emotivních příběhů, které došly během 14 dnů,
– propojení s cílovou skupinou. Minimální náklady – maximální
spokojenost klienta, rádia i posluchačů a opakování celé Minuty s Monetou
v následující kampani s předpokládanou budoucností rozvinutí, jako
základu kampaně.