Tato kampaň byla archivována.

Autor: MADE BY VACULIK

Božkov Republica - Pravý rum s elegancí

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití televize

Ročník: 15

Zadavatel: Božkov Republica

Země: CZ, SK

Božkov je tradiční, kvalitní značka, která je "love brandem" a synonymem pro rum v České republice (i přesto, že v portfoliu dlouhou dobu pravý rum neměl), která ale postupně ztrácela postavení na trhu. Uvedení pravého rumu tak bylo strategickým krokem v dalším rozvoji značky. Za tímto účelem vznikla podznačka Božkov Republica, která vychází z hodnot značky Božkov a období První republiky, tedy autentičnosti, čestnosti, hrdosti a řemeslném fortelu a umu a pod kterou se v roce 2018 na trh uvedl pravý třtinový rum.

Strategie

1. Posílit hodnotový a objemový tržní podíl Božkova v sub-kategorii pravých rumů a tuzemáků
2. Zvýšit vnímanou hodnotu značky Božkova (je kvalitnější než jiné značky; chtěl byste být viděn, že pijete)
3. Budovat povědomí o značce Božkov Republica

Cíl

Kreativní koncept jednoduše navázal na dosavadní komunikaci značky BOŽKOV, která je spojená s „key message“: Vždycky sami sebou! Proto jsme chtěli ukázat, že i prémiový rum je možné si vychutnat bez toho, abychom si „na něco hráli“ a zároveň, že Božkov, jakožto znalec rumové kategorie, nabízí novinku - Božkov Republica, kvalitní třtinový rum, který se obejde bez složitých servírovacích rituálů a který se pije jednoduše s přáteli. V případě Božkov Republica není důležité, jak se pije, ale s kým se pije!

Realizace

Exekuce vycházela z propojení komunikace na celou značku Božkov (v podobě barmana, který na úvod oslovuje k vyzkoušení novinky a na závěr novinku nalévá) a podznačky Božkov Republica (v podobě autentických a elegantních produktových záběrů, které reflektovali vznik produktu). Důvodem bylo, že v době uvedení novinky běželi oba spoty (na celou značku Božkov a podznačku Božkov Republica dohromady). Dokázali jsme tak velmi efektivně na původní spot navázat a pozitivně využít vybudovanou znalost dosavadní komunikace. Díky tomu se podařilo rychle uvést novou podznačku (Božkov Republica), akcelerovat k zásah kampaně a vybudovat znalost novinky.

Výsledek

Božkov Republica se stala nejsilnější značkou v kategorii pravých rumů, třetí nejsilnější značkou v sub-kategorii pravých rumů a tuzemáků a pátou nejsilnější značkou v celé kategorii lihovin. Božkov jako značka posílila svoje postavení na trhu a podařilo se jí vybudovat do této doby neexistující segment "lokálních prémiových pravých rumů". Image atributy: je kvalitnější než jiné značky/chtěl byste být viděn, že pijete vzrostli na 14% a značka, která umožňuje být sám sebou na 20%). Z pohledu znalosti značky dosáhla Božkov Republica úrovně 60%, což ji řadí nad ostatní etablované značky v kategorii pravých rumů (jako např. Bacardi, Havana nebo Diplomatico).