Autor: TRIAD Advertising
Jolanda věští z Gambrinusu
Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera
Ročník: 14
Zadavatel: Gambrinus
Země: CZ
Gambrinus dal na oslavu 150. výročí pivařům prostý slib. Že bude i na dalších 150 let takový, jak ho mají rádi. Zůstane značkou, která si na nic nehraje, a humor nebo nadsázka jí nejsou cizí.
V digitální části kampaně jsme hledali způsob, jak vtipnou formou doručit naši zprávu: „I kdyby se celý svět zbláznil, my si zdravý rozum zachováme“. Rozhodli jsme se využít influencera, který symbolizuje dnešní bláznivou dobu, a postavili jsme ho do kontrastu s našimi hodnotami.
Zatímco většina značek by si influencera vybrala podle dosahu na jeho kanálech, my jsme si vybrali někoho, kdo nemá ani profil na Instagramu. Důvod byl jednoduchý. Nejdůležitějším parametrem pro nás totiž nebyl zásah prostřednictvím jeho kanálů, ale to, v čem je jedinečný.
Oslovili jsme věštkyni Jolandu, která předpovídá budoucnost. Její věštba z Gambrinusu zbourala všechny žebříčky a video se na kanálech Gambrinusu organicky rozšířilo mezi 1,2 miliony lidí.
Strategie
Gambrinus dal pivařům prostý slib. Že bude i na dalších 150 let takový, jak ho mají rádi. Zůstane značkou, která si na nic nehraje a humor a nadsázka ji není cizí.
V kampani jsme chtěli lidi ujistit, že I kdyby se celý svět za dalších 150 let zbláznil, my si zdravý rozum zachováme. Cílem kampaně v digitálu bylo doručit naši zprávu odlehčenější formou a v ideálním případě vytvořit obsah, který se bude po internetu sám šířit.
Cíl
Ze všech influencerů jsme si vybrali Jolandu, protože nejen, že dokáže věštit, ale zvládne to i přímo z našeho produktu – piva. Kromě toho ji celá naše cílovka zná, zároveň však její potenciál není vyčerpaný spoluprací s jinými značkami.
Před Jolandu jsme umístili naše pivo, a nechali jsme ji věštit budoucnost z něj. Produkt jsme tak dostali bez zbytečného brandingu přímo do centra dění, zatímco všechno ostatní zůstalo maximálně autentické.
Pro maximalizaci organického zásahu a interakci jsme video z věštby umístili na Facebook a nechali lidi video šířit dál mezi své známé. V rámci autenticity formy jsme se i navzdory doporučením Facebooku drželi standardního formátu videa 4:3, který je pro Jolandiny videa přirozený.
Realizace
Nastudovali jsme si nejpopulárnější videa s věštbami od Jolandy a pokusili jsme se jim formou přizpůsobit co nejvíc.
Nesměl chybět červený ubrus, svícen ani zelené plátno. Samozřejmostí bylo i telefonní číslo, kde jsme si pro zvědavé fanoušky připravili malý easter egg v podobě krátké telefonické věštby.
Změna byla jediná. Karty a křišťálovou kouli jsme nahradili krýglem piva a poprosili jsme věštkyni o věštbu přímo z produktu.
V autenticitě jsme zašli až tak daleko, že jsme Jolandě nepřipravili žádný brief ani scénář - jen několik dobře cílených otázek na naši budoucnost.
Výsledek
Jolandina věštba z Gambrinusu zasáhla čistě na našich kanálech víc než 2 miliony lidí a z toho neuvěřitelných 1,2 milionu organicky díky téměř 8 000 sdílení.
Reakce „ha-ha“ se pod videem objevila 14 784 a dokonce předběhla standardní „like“. Diskuze se obešla bez klasických polemik o kvalitě našeho piva a věnovala se v drtivé většině Jolandině věštbě a hláškám.
Díky organickému šíření videa jsme získali zdarma mediální prostor v hodnotě 340 000 Kč a Jolandina věštba se stala nejúspěšnějším kusem obsahu v historii komunikace značky Gambrinus.
Použitím slavné Jolandiny hlášky „Vidím tady velký špatný“ se nám zábavnou a originální formou podařilo pivařům jasně sdělit, že I kdyby tady jednou bylo velký špatný, my budeme pořád vařit pivo dobrý.