Autor: Dentsu CZ
Chupa Chups Forever Racing
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití digitálních médií
Ročník: 18
Zadavatel: Chupa Chups
Země: CZ, SK
Kampaň Chupa Chups zaměřená na Gen Z se snažila získat jejich pozornost prostřednictvím autentického a zábavného obsahu. Cílem bylo ukázat značku jako relevantní a "fun" pro mladé lidi. S ohledem na reklamní slepotu této generace bylo rozhodnuto oslovit je přes jejich oblíbené herní prostředí, kde tráví většinu času. Kampaň využila tématiku her a zapojila relevantní influencery do soutěží, interaktivních stories a AR filtrů. Komunikace probíhala na platformách – Instagram, TikTok, YouTube a Twitch.
Hlavními influencery kampaně byli Natálka a Mattem, kteří se objevili v dynamickém spotu zasazeném do herního prostředí. Soutěže o zajímavé výhry, jako motokáry a PlayStation 5, byly organizovány a sdíleny prostřednictvím influencerů. Výsledky kampaně byly úspěšné, překonaly očekávání o 88 %, a získaly přes 33 milionů zobrazení a 1,5 milionů zhlédnutí videí. Průměrná doba strávená s kampaní byla nadprůměrná a AR filtr získal více než 32 tisíc sdílení a uložení. Celkový engagement rate dosáhl hodnoty 5,24 %, i přesto, že byl rozpočet zaměřen převážně na optimalizaci povědomí o značce.
Strategie
Největší část prodeje lízátek Chupa Chups stojí na Gen Z, ale ta si vypracovala reklamní slepotu. Teens se sice pohybují v online prostoru každý den, ale je téměř nemožné získat na delší dobu jejich pozornost skrze reklamu a obsah, který není autentický.
Potřebovali jsme představit nikdy nekončící zábavu alias #foreverfun s lízátkem Chupa Chups, které vás vtáhne do hravého a barevného světa. Kampaň rozdělená na letní a zimní období měla reflektovat globální kampaň, kterou bylo potřeba kompletně adaptovat pro český a slovenský trh. Zároveň navrhnout vhodné komunikační kanály a influencery pro cílovku “teens”, tak aby značka posílila svůj positioning.
Značku Chupa Chups nebylo nutné představovat, ale ukázat Gen Z, že dokáže být relevantní, autentická a hlavně “fun”.Cíl
Věděli jsme, že klasická reklama nezaujme. Proto jsme se rozhodli je zasáhnout na místě, kde 65 % českých teens tráví čas téměř každý den – v gamingovém prostředí. Zapojili jsme gamingovou tématiku #forevergaming díky relevantním influencerům a přenesli je do herního prostředí #foreverracing. Abychom ale zaujaly náročnou Gen Z, bylo klíčové navrhnout komunikaci plnou soutěží o zajímavé výhry, interaktivních stories či AR filtru. Zároveň bylo klíčové je zastihnout na relevantních platformách, kde tráví nejvíce času a proto jsme zvolili Instagram, Facebook, TikTok, YouTube a Twitch.
Výběr influencerů byl jasný - mladá cílovka a tvorba kreativních a hravých výstupů. Briefing se nesl v duchu: “Chupa vyzývá tebe a tvé sledující, abyste ukázali, jak se společně s Chupa Chups lízátky dokážeš přemístit přímo do hry a zažít tu pravou zábavu.”
Hlavními influencery pro kampaň byli Natálka a Mattem. Doplňkoví pro LÉTO Lady Zika a Gabča D. z WELOVEFUN. Doplňkoví pro ZIMU MenT, House, Janka, Dejzr. Komunikovat jsme díky nim mohli na Instagramu, TikToku, Youtube a Twitchi.
Realizace
Natočili jsme dynamický spot, kde jsme do hlavní role obsadili influencery Natálku a Mattema. Závod na motokárách odstartovali lízátkem Chupa Chups, které je přeneslo do 8bitové hry.
Vytvořili jsme fiktivní Chupa Chups battle mezi nimi a teaserovali jejich fanoušky, aby hádali, kdo závod vyhraje. V letním období probíhala soutěž o motokáry a přilby, které měli naši představitelé závodu při natáčení na sobě a navíc nám je vlastnoručně podepsal.
Z výsledků anket ve stories vyšlo, že cílová skupina má nejvíce ráda PLAYSTATION 5 a tak jsme jim v zimě dali možnosti této výhry.
Mechanika soutěže byla aktivace a sdílení AR filtru, který jsme pro zimní kampaň vytvořili. Tvář AR filtru na profil značky nám propůjčila Natálka, ale soutěž sdíleli všichni zapojení influenceři.
Výsledek
Gen Z nám opravdu věnovala pozornost a to nadprůměrně! Zapojili jsme 8 influencerů, kteří nám vytvořili 60 výstupů. Skrze jejich profily jsme získali přes 3 miliony organických zobrazení.
Kampaň doručila přes 33 milionů zobrazení, čímž překonala naše očekávání o 88 %. Povedlo se také získat přes 1,5 milionů zhlédnutí videí (650 tisíc zhlédnutí do konce).
V průměru s námi na obrazovkách strávili Gen Z 4,11 sekund, čímž jsme překonali celkové standardy a navýšili viewability o 4,27 %. V rámci AR filtru to pak bylo ještě víc – 53 sekund hracího času, filtr navíc získal přes 32 tisíc sdílení a uložení.
Nadprůměrný byl také celkový engagement rate s 5,24 % a to i přesto, že velká část rozpočtu byla dedikována optimalizaci Awareness.