Tato kampaň byla archivována.

Autor: Lucie Medková

Magna - (Ne)zanedbatelná částka

Průřezové kategorie - Nejlepší malá kampaň

Ročník: 13

Zadavatel: MAGNA ČR o.p.s.

Země: CZ

V České republice existuje hodně neziskových organizací. Naším úkolem bylo představit Magnu – neziskovou organizaci, která v krizových oblastech světa pomáhá zachraňovat dětské životy. Za částku 250 Kč dokáže zabezpečit speciální stravu pro dítě trpící podvýživou a zachránit mu tak život. Jak ale představit takovou organizaci a doručit zprávu o záchraně dětí lidem tak, aby si to také uvědomili? Právě skrze částku 250 Kč, která je pro mnohé z nás zanedbatelná. Vybraným organizacím a lidem s veřejným číslem účtu jsme poslali na účet 250 Kč s naší zprávou v poznámce a čekali, jestli si peněz všimnou. Jak jsme si mysleli, celých 80 % z nich částku na účtu nezaregistrovalo. O této zkušenosti jsme natočili video, video o (Ne)zanedbatelné částce, ve kterém se objevili taká známé tváře. Naši kampaň tak zaregistrovala média a zprávu o Magně se nám tak podařilo dostat na veřejnost.

Strategie

Pro mnohé z nás je částka 250 Kč zanedbatelná. Charitativní organizace za ní ale dokáže zachraňovat životy. Místo toho, abychom peníze od lidí žádali, poslali jsme je vybraným z nich na účet se zprávou, že někomu tato částka může zachránit život. A čekali, jestli si toho všimnou. Co myslíte, všimli si?

Cíl

Česká republika je v kategorii charitativních a neziskových organizací vlastně saturovaným trhem. Věděli jsme, že když chceme představit další z nich, musíme to udělat odlišně. Udělali jsme přesný opak toho, co by udělala každá jiná nezisková organizace. Na sumu, která je pro Magnu zásadní, jsme upozornili tak, že jsme ji poslali na účet vybraným firmám a lidem a do zprávy pro příjemce jsme vložili webovou stránku, na které si uživatel mohl najít vše o činnosti Magny. S vysoký procentem lidí, kteří si částky nevšimli, jsme se podělili ve videu, které se šířilo dál.

Realizace

Hlavním prvkem v realizaci byla částka 250 Kč, kterou jsme zaslali více než stovce firem a osobám s veřejným číslem účtu. Do zprávy pro příjemce jsme vložili webovou adresu kampaně. Téměř všech 20 % lidí a firem, kteří si částky všimli, ji vrátili zpět, nebo ji vrátili a navýšili o svůj příspěvek. O této netradiční akci jsme natočili spot a umístili ho na sociální sítě Facebook a YouTube.

Výsledek

Na sociálních sítích ji vidělo více než 200 000 lidí a o naší kampani psali nejen oborová marketingová média, ale hlavně také ta společenská.