Autor: SZIF – Státní zemědělský a intervenční fond
Klasa – Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny
Průřezové kategorie - Nejlepší velká kampaň
Ročník: 13
Zadavatel: KLASA
Země: CZ
Realizace
Na jaře jsme zahájili komunikaci v tisku, online a TV
sponzoring afinitních pořadů. Vzhledem k tomu, že o stravování rodiny se
starají převážně ženy, zvolili jsme tituly/ pořady zaměřené na ně. Výběr jsme
postupně optimalizovali a přidávali další média. Inzerce v tisku a online
běžela po celou dobu kampaně a soustředila se na daný potravinový segment.
Během podzimu fungovala i jako podpora spotřebitelské soutěže, do které jsme
zapojili rozhlas a televizi. Soutěž byla komunikována i na sociálních sítí, kde
mohli uživatelé sledovat její průběh a vyhlášení vítězů. Veškerá komunikace
byla vedena na stránku akademiekvality.cz, kde byli lidem poskytnuty informace
ohledně kvality potravin. Na konci kampaně zde mohli ověřit své nové znalosti
pomocí kvízů, zaměřených na jednotlivé segmenty.
Výsledek
Celkové výsledky kampaně jsou velmi pozitivní. Výrazně se
zvýšila spontánní znalost značky Klasa a její asociace s tématem kvality.
U spotřebitelů se po kampani výrazně zvýšil zájem o kvalitu potravin.
Spotřebitelé začali o kvalitě více přemýšlet a rozhodovat se podle ní při
nákupu. Prokazatelně se nám podařilo vysvětlit klíčové atributy pojmů kvalita,
které jsme si s odborníky před kampaní stanovili. Pojem kvalita už není
abstraktní, ale získal pro spotřebitele konkrétní význam. Výrazně se zvýšil i
prodej výrobků s označením Klasa, jejichž obrat rostl o téměř 5 % rychleji
než celý trh. Došlo k oslabení slevové spirály a byl tak naplněn hlavní
cíl kampaně – změnit orientaci českých spotřebitelů z ceny na kvalitu.