Autor: PHD (CZ)
Škoda Auto - Nová Octavia pod Vaším palcem
Kategorie media & insight - Nejlepší využití engagementu
Ročník: 15
Zadavatel: Škoda Octavia
Země: CZ
Uvedení nové Octavie bylo největší události ŠKODA AUTO v
roce 2020. A to nejen pro ŠA, ale též pro lidi, čekající na možnost koupit si
tento nový, technologií nadupaný vůz.
Naším úmyslem bylo představit nový model v jeho plné
síle a dát lidem možnost si na něj sáhnout v digitální formě. Internet se
totiž díky netradiční situaci, zapříčiněné epidemií COVID, stal pro české
občany základním komunikačním kanálem.
Technologickou sílu a inovativnost nové Octavie jsme demonstrovali
na nejinteraktivnější platformě na trhu, na Facebooku a to přes vlastní
naprogramovaný canvas konfigurátor. Ten umožnil uživatelům poznat vůz do
posledního detailu a přímo ve svém FB feedu si jej nakonfigurovat a sdílet mezi
sebou.
Tato jednoduchá i když technologicky náročná myšlenka
přivedla vynikající výsledky. Z 600tis. oslovených uživatelů se do FB konfigurátoru
prokliklo 6,3%, což je 250% nárůst oproti benchmarku. Kumulativně v něm
strávili 24 dnů. Navíc, uživatelé, kteří se proklikli na stránky ŠKODA AUTO,
dokončili 12 tisíc detailních konfigurací. S cenou za detailní konfiguraci jsme
byli na úrovni výkonového formátu! Přes 11 tisíc pozitivních reakcí nás
utvrdilo v tom, že šlo o správnou volbu aktivace.
Strategie
V průběhu kampaně na uvedení nové generace Octavie nastala situace,
kterou nikdo nečekal. V důsledku pandemie COVID-19 zůstali lidé uzavření
doma, jejich pozornost se soustředila na zpravodajství a začínali přehodnocovat
své budoucí finanční výdaje. Provoz dealerství, klíčových obchodních
touchpointů ŠKODA AUTO, byl značně omezen.
Obecný zájem o automobily klesal. Návštěvnost webu
s auto-moto tématikou propadl o 20%, hledanost v kategorii se snížila
o 50% a s tím i návštěvnost produktových stránek ŠKODA Octavia.
Stáli jsme tak před nelehkým úkolem s jasným cílem. Představit
českému trhu novou Octavii, získat si pozornost potenciálních zákazníků a vyvolat
pozitivní emoce v čase plném nepříznivých zpráv. Důležitým cílem bylo též
seznámit lidi s technologickými novinkami nové Octavie.
Cíl
Dopady COVID-19 byly zřejmé. Lidé trávili více času doma
sledováním televize, čtením zpráv na internetu a na sociálních sítích. Hledali
jsme formát, který lidi vytrhne z rutinní konzumace negativních zpráv a
inspiruje je k interakci. Jako platformu jsme zvolili Facebook, který je
charakteristický uživatelskou interakcí a jeho konzumace výrazněji vzrostla.
Pro propagaci jsme zvolili na míru naprogramovaný formát
canvas, který se rozbalil na celou obrazovku a poskytnul tak dostatek prostoru
pro komunikování všech novinek Octavie. Toto interaktivního prostředí bylo
navrhnuto tak, aby ho motivovalo k dalšímu objevování. V 4 krocích si
uživatel postupně vybíral z 6 barev vozu, 6 dizajnů kol a dvou barev
interiéru. Celkem konfigurátor umožnil 148 variant!
Při každém mezikroku jsme uživatelům odhalili inovativní
novinky jako head-up display, LED světla, infotainment, moderní interiér a
další. To všech přes obrázkové carousely, panoramatické fotky, 3D modely a
videa. Třešničkou na dortu bylo pro každého uživatele vlastní personalizované video
s jeho vysněnou Octavii v hlavní roli.
Realizace
Konfigurátor jsme spustili 25.3. v čase již probíhající
kampaně na novou Octavii, jako reakci na Covid-19. Oslovovali jsme především
publikum se zájmem o automoto a publikum afinitní vůči značce ŠKODA AUTO.
Uživatele jsme oslovovali statickým i video darkpostem, které fungovaly jako
spouštěč do konfigurátoru.
Z canvasu jsme uživatele vedli přímo do konfigurátoru na webu ŠKODA
AUTO, který jsme propojili s canvasem na Facebooku. Uživatelům se tak vůz
na webu před-konfiguroval dle jejich preferencí z Facebooku.
Výsledek
Za 3 týdny
kampaně jsme oslovili přes 687 tisíc unikátů. Proklikovost darkpostů byla 2,5x
vyšší, než je benchmark.
Ačkoliv byl
Facebook konfigurátor nejdelší a nejsložitější ze všech zrealizovaných canvasů
ŠKODY AUTO, jeho zhlédnutí bylo 18 p.b. nad benchmarkem. Počet interakcí na
unikátního uživatele byl o 40% vyšší, než je benchmark. Počet sdílení na FB byl
801 a pozitivní sentiment dosáhl 99,5%.
Díky
technickému propojení FB konfigurátoru s konfigurátorem na webu ŠA,
výrazně vzrostl počet konfigurací na stránkách ŠA. Cena za konfiguraci na webu
se naopak snížila až o 37%.