Tato kampaň byla archivována.

Autor: PRIA SYSTEM

Generali Česká pojišťovna - Pomáháme sestřičkám

Kategorie media & insight - Nejlepší využití real-time marketingu

Ročník: 15

Zadavatel: Generali Česká pojišťovna

Země: CZ

Kampaň Pomáháme sestřičkám jsme realizovali se 3 hlavními
záměry:



-doručit morální podporu zdravotnickému personálu po celé ČR,



-zdarma zajistit kvalitní občerstvení zdravotníkům napříč
krajskými nemocnicemi v nejkritičtější době jejich pracovního vytížení,



-podpořit, maximálně promovat a tím usnadnit výběr finančních
prostředků na transparentní konto České asociace sester.



Morální podporu zdravotníkům v první linii, vyjadřovali lidé
pomocí příspěvků na svých vlastních FB a IG profilech za použití
#pomahamesestrickam.

Aby byl tento proud zpráv podpory a obdivu snadno k nalezení, vznikla webová
stránka pomahamesestrickam.cz, na níž
byly všechny příspěvky s #pomahamesestrickam po zveřejnění agregovány.
Podařilo se rovněž získat i řadu známých osobností, které svými vzkazy získaly
mimořádnou pozornost veřejnosti.



Na
transparentním účtu se shromáždila částka přesahující 6 milion korun! Vedle
široké veřejnosti přispívali také podnikatelé, firmy a další organizace.
Významné částky byly na účet připsány díky událostem s charitativním
přesahem:benefiční virtuální fotbalové utkání Sparty a Slavie, virtuální
zápas hokejových reprezentací ČR a SR a livestreamované představení pořadu
Partička.











Strategie

1) Získání co nejvíce vzkazů s vyjádřením podpory
a obdivu pod #pomahamesestrickam. Tyto vzkazy jsme chtěli shromáždit na
microsite pro sestřičky, aby si je mohli prohlížet a načerpat z nich sílu.



2) Materiální podpora zdravotnického personálu ve
vybraných nemocnicích po celé ČR, do kterých pojišťovna zdarma dodávala nápoje
a občerstvení, aby tak alespoň částečně umožnila zdravotnickému personálu
načerpat nové síly do další náročné práce.



3) Získání finančních příspěvků na transparentní účet
České asociace sester. Vybrané finanční prostředky budou prostřednictvím České
asociace sester rozděleny přímo sestřičkám a zdravotnickému personálu ve formě
naturálních darů nebo poukazů na služby.



4) Vytvoření komunity na facebookové fanpage –  www.facebook.com/pomahamesestrickam







Cíl

Jako nosné médium jsme zvolili sociální sítě - konkrétně
Facebook a Instagram - kde byly využity profily Generali České pojišťovny a
speciálně vytvořené profily samotného projektu.



Komunikace na sociálních sítích směřovala na
microsite www.pomahamesestrickam.cz. Díky microsite mohli její návštěvníci přímo
přispívat na transparentní účet a sestřičky si zde mohly prohlížet všechny automaticky
agregované vzkazy ze sociálních sítí. Na microsite byly rovněž umístěny
informace týkající se poskytované materiální pomoci, tedy kdy a do kterých
krajských nemocnic se chystá dodávka občerstvení.





Facebook a Instagram jsme zvolili jako klíčové mediatypy z několika důvodů:



1.)   Celkový potenciál zásahu



2.)   Velké množství času, které uživatelé na
sítích v době karantény trávili



3.)   Potenciál organického šíření díky přímé
podpoře veřejně známých osobností



4.)   Možnosti precizního cílení příspěvků



5.)  Efektivita, poměr cena/výkon



















Realizace

Celý projektový záměr se podařilo zrealizovat a spustit do čtyř
dnů po vyhlášení vládních opatření. Na obou sociálních sítích jsme pravidelně
komunikovali informace o projektu, sdíleli podpůrná videa i příspěvky veřejně
známých osobností.



Díky virálnímu zásahu příspěvků a zapojení osobností veřejného
života jsme brzy po spuštění kampaně získali řadu příspěvků s vyjádřením
poděkování a podpory zdravotníkům. Tyto příspěvky se pak díky označení
#pomahamesestrickam propisovaly přímo na microsite.



Důležitou součástí obsahu sociálních sítí byly také fotky
z probíhající materiální pomoci v nemocnicích. Díky tomu se následně
ozvala řada nemocnic s prosbou, aby Generali Česká pojišťovna zavítala
s občerstvením právě do jejich zařízení. Většinu těchto žádostí se pojišťovně
podařilo uspokojit.



















Výsledek

1)   Unikátním obsahem jsme zasáhli 1,79 mil uživatelů
sociálních sítích



2)   Do projektu se podařilo zapojit řadu vlivných veřejně
známých osobností (Ondřej Brzobohatý, Matěj Ruppert, Aleš Háma, David Koller,
Filip Sajler, Pavel Šporcl, Petr Pilát a další)



3)   Na transparentním účtu se podařilo shromáždit přes 6
milionů korun



4)   Zajistili jsme občerstvení pro 9500 sestřiček a
dalšího zdravotnického personálu



5)   Shromáždili jsme téměř 200 vzkazů podpory pro sestřičky



6)   Během 3 měsíců jsme publikovali na sociálních sítích více
než 100 postů týkajících se projektu



7)   Získali jsme na sítích více než 31 000 interakcí s
naším obsahem



8)   Dosáhli jsme více než 53 000 návštěv webu
pomahamesestrickam.cz s celkovým mediaspendem pouze 530 euro.