Autor: Friendly s.r.o.
RELAX DRINK - Studio Relax
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití digitálních médií
Ročník: 17
Zadavatel: Relax drink
Země: CZ, SK
Pro
značku ovocných drinků Relax jsme připravili celoroční digitální kampaň
cílenou na mladé publikum, které je v dnešní době nejvíce aktivní na
sociálních sítích.
Vytvořili
jsme talk show na YouTube se čtyřmi influencery v roli stálých moderátorů, pravidelnými
hosty, přirozenou přítomností značky a aktivním zapojení diváků.
„STUDIO
RELAX“ - každý
týden v úterý zveřejňujeme nový díl.
YT kanál Studia Relax: https://www.youtube.com/c/StudioRelaxCzSk
Strategie
Zadáním
bylo vytvořit dlouhodobou digitální kampaň, která bude zvyšovat brand awareness
značky ovocných drinků Relax na českém i slovenském trhu a zároveň podpoří
prodeje u cílové skupiny (kluci a holky, 10–15 let).
Cíl
Klíčová
otázka: Jak v dnešní době dlouhodobě udržet pozornost mladého publika
a posílit tím jeho vztah ke značce i produktu?
Pro
účely naší kampaně jsme adoptovali princip talk show a rozhodli se, že
ji přizpůsobíme preferencím dnešních mladých lidí. Ti přirozeně konzumují youtuberský
obsah nebo obsah na sociálních sítích Instagram a TikTok.
Do role
moderátorů jsme obsadili dva české a dva slovenské influencery:
Vojtěch
Drahokoupil, zpěvák
a moderátor (CZ)
Oliver
Oswald, herec
a moderátor (SK)
Jasmína
Grünerová,
zpěvačka a moderátorka (CZ)
Karinka
Qayumová,
herečka a plavkyně (SK)
Čtveřice
byla vybrána tak, aby se jednotliví moderátoři svým temperamentem a schopnostmi
doplňovali.
Obsahem
každého dílu, který má zpravidla stopáž okolo deseti minut, jsou zábavné
soutěžní výzvy (Challenges), čtení hlášek zpod víček Relax drinků (tzv. Otvíračka)
nebo pití drinků na čas (tzv. Brčking). Studio
Relax má pokaždé jiné hlavní téma, o kterém moderátoři diskutují a s publikem
sdílejí zajímavá fakta nebo kuriozity. Kromě zábavy má talk show tedy i
edukační rozměr.
Pravidelně
zveme atraktivní hosty, influencery nebo fanoušky Studia Relax. Dáváme
jim prostor, aby představili své aktivity.
Diváky
zapojujeme do soutěží o ceny.
Hotový
díl zveřejňujeme vždy v úterý v 16 hodin.
Po
zveřejnění dílu na YT kanálu spustíme podporu na Instagramu značky i na
domluvených sociálních sítích hosta/influencera. Po prvotním vyhodnocení
organických YT views video adekvátně zapromujeme.
(Každý díl má naplánovanou
unikátní podporu v závislosti na tématu a daném hostu. Např.
soutěž na YT kanálu značky/influencera, společná promo na našem i jeho
Instagramu nebo Tiktoku, hostův vlog z natáčení, atd.)
Relax IG: https://www.instagram.com/relaxdrinkczsk/
Studio
Relax Tiktok: https://www.tiktok.com/@studiorelaxczsk?lang=cs-CZ
Během
roku jsme se zapojili do reality show LIKEHOUSE, společný díl se odvysílal na TV Prima. Otestovali jsme GDN bannery a
vyzkoušeli offline reklamu – rámečky v metru s QR kódem.
Realizace
Postavili
jsme studio, kde ve spolupráci s produkční agenturou Framers natáčíme všechny
díly Studia Relax.
Základem
tvorby obsahu jsou rešerše aktuálních témat, výzev a zajímavých tvůrců. Poté píšeme scénáře a zveme
hosty, zejména influencery s početnou skupinou sledovatelů, což nám dává
možnost dalšího zvyšování zásahu.
Během
natáčení dáváme hostům prostor vytvořit si obsah pro své sociální sítě.
(Vlog nebo TikTok video.)
K udržení
engagementu využíváme i pravidelné soutěže o atraktivní ceny či pozvání fanoušků
na naše natáčení. Ti
jsou pro nás velkým zdrojem inspirace. (dostáváme tak další tipy na hosty i obsah)
Všechny
díly promujeme na našem YouTube. Vytváříme také promovaný obsah na Instagramu
a TikToku značky.
Výsledek
YouTubová
show Studio Relax má přes 11 tisíc odběratelů, kteří každý týden
očekávají nový díl. Komentáře pod jednotlivými jsou z 99 % pozitivní.
(YT data za rok 2021)
Počet
zhlédnutí YT videí: 13,2 mil.
Průměrná
cena za zhlédnutí: 0,14 Kč
Průměrná
dokoukatelnost videa: 44 %
Zásah na
sociálních sítích moderátorů a hostů: 1,6 mil.
Nárůst
fanoušků na TikToku po založení profilu: 10 tis. během 1 měsíce (nyní již 25
tis.)
Nárůst
prodejů drinků Relax v „covid“ roce: 6,25 %
Podařilo
se nám vytvořit dlouhodobý program, který cílovce přináší zábavu, ale také inspiraci a poučení. V show
je přítomna značka a produkt, který se stává přirozenou součástí programu. Show posiluje loajalitu publika ke značce a
oslovuje nové zákazníky.