Autor: Publicis Groupe

Pepsi Space: reklamní prostor jako galerie mladých umělců

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití digitálních médií

Zadavatel: Mattoni 1873

Země: CZ, SK

V kampani Pepsi Space jsme oslovili Generaci Z a poskytli jí prostor pro seberealizaci, který rozproudil jejich kreativitu. Ve spolupráci s agenturami Mustard, Etnetera a OMD jsme vytvořili digitální prostředí, kde mladí mohli sdílet své umělecké výtvory. Ty jsme následně ukázali napříč digitálem na všech našich reklamních placementech. Využili jsme dynamické tvorby vizuálů z databáze sesbíraných uměleckých děl a moderní media mix, kde kromě běžných kanálů nechyběl ani Twitch, Spotify, TikTok či programatické OOH. Výsledkem bylo zapojení 1787 talentů, kteří sdíleli neuvěřitelných 1822 výtvorů. Dosáhli jsme 54,5 milionů impresí napříč Českem a Slovenskem, přičemž 73 % z nich v ČR a 84 % na Slovensku pocházelo z cílové skupiny Gen Z. Kampaň cílovou skupinu opravdu zaujala, což dokazuje i 3569 interakcí s obsahem.

Strategie

Abychom v Česku a na Slovensku dali Generaci Z nástroj, který amplifikuje jejich hlas, společně s klientem a dalšími agenturami jsme vytvořili platformu Pepsi Space – digitální prostředí, do kterého mohli mladí nahrávat ukázky své tvorby. A na formě rozhodně nezáleželo – cool tetování, vlastní obraz či umělecká fotografie? Ukaž chuť tvořit!

Cíl

Generace Z je budoucností řady značek, které se ve své komunikaci snaží tuto neotřelou skupinu spotřebitelů oslovit a ukázat, že jsou s nimi na stejné vlně. Mnohé z nich vyzývají Gen Z k tomu, aby se vyjádřili a ukázali navenek, málokdo jim ale poskytuje ten pravý prostor pro seberealizaci. V DNA Pepsi je zakořeněno, že se nebojíme hrdě a hlasitě vyjádřit svůj názor a ukázat co umíme. Tuto možnost jsme chtěli poskytnout i mladé generaci a získat si tak jejich přízeň.

Realizace

V kampani Pepsi Space jsme mladým ukázali, že tam, kde se právě nachází naše reklama, může zanedlouho zářit jejich kreativita. Motivovat umělce nám pomohla i skupina influencerů, kteří v prvotních výstupech vyzývali k účasti. Abychom fragmentovanou cílovou skupinu zasáhli co nejefektivněji, využili jsme vedle tradičních kanálů i Twitch, Spotify, TikTok nebo programmatické OOH. Klíčovým funkčním prvkem v kampani byla dynamická výměna vizuálů, která využívala automaticky díla tvůrců přímo z databáze platformy. Závěrem celé kampaně pak bylo shrnující video, které ukázalo, jak silný dokáže být hlas mladých umělců.

Výsledek

Cílem kampaně bylo především proniknout hluboko do kultury Gen Z a ukázat, že my jako značka za nimi stojíme. Že jsme udělali krok správným směrem potvrzuje nejen účast 1787 talentů, kteří s námi sdíleli 1822 výtvorů ale i reakce cílové skupiny na kampaň skrze 3569 interakcí. Celkem jsme napříč státy doručili 54,5 mio impresí. Na segmentu GenZ se odtočilo 73 % celkových impresí v  České republice a 84 % na Slovensku.

Na kampani jsme spolupracovali s agenturami Mustard, Etnetera a OMD.