Autor: KiK textil a Non- Food spol. s r.o.
KiK – S KiKem módní ikonou
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití tisku
Ročník: 12
Zadavatel: KiK
Země: CZ, SK
Kik se prezentuje jako rodinná značka pro každého a to se snaží podpořit svými komunikačními aktivitami a tak se přiblížit ke svým zákazníkům. Na základě tohoto požadavku jsme přišli s nápadem jejich integrace do samotných kampaní klienta ve smyslu - naše produkty jsou dostupné a díky nim se i vy můžete stát hvězdou. Bylo potřeba najít médium, které by samo o sobě toto sdělení podpořilo. Časopis Můj svět nebyl zatím spojen s žádným podobným projektem a profiloval se jako magazín pro ženy, zajímající se o důvěryhodná témata s nimiž se mohou ztotožnit. Vyzvali jsme tedy čtenáře, aby se stali modely pro fotostory a vyzkoušeli si produkty KiKu na vlastní kůži. Výzva na akci byla publikována nejen v časopise, ale i online. Celkem se na ni přihlásilo 105 rodin a 57 skupin kamarádek. Výběr pro focení určil 3 rodiny a 3 dívčí party a výsledkem byla čtyřstránková fotostory spolu s krátkým představením aktérů vč. jejich osobních tipů, co v KiKu nejraději nakupují. Čtenáři tak byli konfrontováni se samotnými zákazníky a mohli s nimi sdílet přímou zkušenost s produkty, což vedlo k posílení důvěryhodnosti značky a zvýšení brand awareness. Kampaň počítá se 4 tématickými vlnami během roku 2017.
Strategie
Hlavním motem celého projektu je prezentovat značku na opravdových zákaznících, dostat reálnou ženu na pozici, o které si myslí, že patří pouze modelkám, ukázat to, že být trendy je dostupné. Tedy dostat do komunikace realitu a spojit tak značku s běžným životem, aniž by ztratila na atraktivnosti.
Témata pro focení jsme vybírali tak, aby byla relevantní pro naší cílovou skupinu (ženy 20-49), a zároveň reprezentovala KiK jako rodinnou značku, kde každý člen najde své oblíbené produkty. Při výběru aktérů jsme neupřednostňovali reprezentativní modelky, ale ženy a rodiny z běžného života, se kterými se čtenáři mohou ztotožnit.
Cíl
Na základě průzkumu klienta jsme zhodnotili jako hlavní problémy nízké povědomí a špatnou image značky spojenou s kvalitou produktů, a to převážně u potenciální cílové skupiny, která nezná široké a atraktivní portfolio nabídky KiK, a neví o stále se zlepšujícím nákupním komfortu v obchodech. Při plánování projektu s omezeným rozpočtem jsme hledali nový formát prezentace a zároveň si chtěli zajistit dostatečnou viditelnost. Vsadili jsme na novinku na trhu - měsíčník Můj svět (Bauer media), který profilem odpovídal cílové skupině při vysokém nákladu. Krok do neznáma se vyplatil, časopis se stal jedním z nejprodávanějších titulů ve svém segmentu a zajistil široký a hlavně afinitní zásah cílové skupiny za velmi výhodné CPT. Výzvu k přihlášení jsme umístili také do Ženy a život, abychom renomovaným titulem zvýšili zásah a počet čtenářek, které se mohou přihlásit. Podpora na webových stránkách vydavatelství a sociálních sítích klienta i časopisu Můj svět nám zajistila přímou interakci s cílovou skupinou. Aby byla fotostory co nejvíce atraktivní, spolupracovali jsme na kreativní části s redakcí časopisu. Díky kombinaci oděvního stylingu a produktových tipů z ostatních segmentů jsme odprezentovali KiK jako retailový řetězec, který překvapí svými cenami, ale také širokým sortimentem kvalitních produktů. Projekt je plánovaný ve 4 vlnách po celý rok a počítáme s pokračováním v roce 2018. Fotostory tak není jednorázovou mini kampaní, ale dlouhodobou interakcí se zákazníky.
Realizace
Fotostory nám umožnila ukázat KiK očima zákaznic a prezentovat celou škálu produktů nenásilnou a hravou formou. Čtenářky si tak mohly jednoduše najít cestu k této sympatické a univerzální značce. Prvním krokem byla výzva v časopisech, následovaná výběrem výherců. Ti byli vyzpovídáni redakcí, které produkty mají v KiK nejraději a jaký styl oblečení nosí. Poté se stylista z časopisu vydal do KiKu vybrat produkty a oblečení. Focení se konalo v Praze a aktéři se dostali do role modelů/ modelek včetně rozmazlování od vizážisty, stylisty i celé redakce. Vše, co bylo z KiKu použité na focení si výherci ponechali. Abychom maximálně využili všechny materiály z focení, publikovali jsme také na facebooku fotografie z „Making of“.
Výsledek
Do prvních dvou vln projektu v ČR se celkem zapojilo 105 rodin a 57 skupin kamarádek. Na sociálních sítích jsme evidovali pozitivní zpětnou vazbu od čtenářek, ale i zákazníků KiKu. Kampaň podpořila zvýšení návštěvnosti prodejen a tržby klienta. Zároveň dle průběžných výsledků se podílí i na posílení pozitivního vnímání značky KiK v ČR. „Největší radost mám z inzertních klientů, kteří ví, pro koho je jejich produkt určen a zacílení mají tedy jasně dané. Líbí se mi, když celý tým pracuje na 150 % a vznikají autentické a kvalitní materiály, které motivují další čtenářky k nákupům a také k aktivnímu spoluvytváření obsahu našeho časopisu“, popisuje celý projekt šéfredaktorka časopisu Můj svět Tereza Netolická.