Autor: Story TLRS

Big Shock! Hunger Games

Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera

Ročník: 19

Zadavatel: Big Shock

Země: CZ

Kampaň Big Shock! Hunger Games přinesla inovativní marketingovou strategii, která propojila energetický nápoj Big Shock! s premiérou filmu Hunger Games: Balada o ptácích a hadech. Jedinečnost kampaně spočívala ve využití influencerů jako filmových hrdinů, kteří prostřednictvím reality-show prvků zapojovali fanoušky do interaktivní soutěže s využitím kódů zpod víček. Tento osobní a participativní přístup vedl k vysoce účinnému zapojení cílové skupiny. Kampaň byla strukturována do tří fází a využívala sociální sítě pro dosažení povědomí a interakcí. Úspěch kampaně se odráží v předčasném vyprodání limitované edice, 18 milionech zhlédnutí a více než 84 tisících zadaných kódů, což dokládá vysokou efektivitu a atraktivnost kampaně. Vizuální stránka kampaně „Big Shock! Hunger Games“ byla inspirována filmovou estetikou, s důrazem na epické, trailerové vizuály a filmové kostýmy, které evokovaly příběh Hunger Games. Design byl minimalistický s kontrastem zlatých a černých detailů, což zdůrazňovalo exkluzivitu a jedinečnost limitované edice plechovek.

Strategie

Kampaň byla založena na silném storytellingu s využitím filmových trailerů, epičnosti příběhu Hunger Games, influencerů a profilů značky Big Shock! k vytvoření silného vizuálního a emočního apelu.

Influenceři měli epický kostým dle svého tematického zaměření a v duchu Hunger Games a brand claimu Shock Yourself si hrdinové předsevzali výzvu, kterou splní pokud nasbírají nejvíc hlasů kódem z produktu. Tím se do kampaně podařilo dostat reality show prvek, osobní dimenzi a zvědavost, která aktivovala cílovou skupinu a zvýšila dosah kampaně.

Fanoušci měli motivaci zapojit se do soutěže a zaregistrovat kódy, protože chtěli vidět svého oblíbeného influencera plnit výzvu. Kampaň směřovala k vytvoření silného narativu, který přitahoval a udržoval pozornost cílové skupiny a posiloval vztah mezi značkou a jejími příznivci.

Sociální sítě byly vybrány kvůli efektivitě šíření a trafficu na web a kampaň byla rozdělena do tří fází (Teaser, Peak, Finish line), což pomohlo udržet zájem a efektivně rozdělit rozpočet. Soutěžní mechanika s kódy zpod víček plechovek, vyměnitelnými za filmové ceny, zvýšila interaktivitu, frekvenci zapojení, generovala opakované návštěvy a zásadně podpořila prodej.

Cíl

Cílem kampaně Big Shock! Hunger Games bylo zvýšení povědomí o značce a prodej nové limitované edice nápojů prostřednictvím spojení s filmem Hunger Games: Balada o ptácích a hadech a registrace lidí do soutěže na webu.

Kampaň cílila na mladé ve věku 18-30 let s zájmem o filmy a energetické nápoje. Hlavní strategie zahrnovala využití populárních influencerů proměněných v filmové hrdiny, kteří lákali své fanoušky k zapojení do soutěže příslibem za splnění Shock Yourself výzvy.

Realizace

Realizace kampaně byla vysoce efektivní díky jedinému produkčnímu dni, během kterého vznikla většina obsahu pro všechny tři fáze kampaně. Tento přístup umožnil efektivní využití zdrojů a času, zatímco si zachoval vysokou kvalitu a soudržnost vizuálního materiálu.

Během tohoto dne byla natočena mimo jiné tři hlavní hero videa, přičemž každé bylo specificky zaměřeno na jednoho z influencerů a charakteristiku jeho postavy (Warrior, Thinker a Archer). Tato videa tvořila základní stavební kameny celé kampaně, poskytující silný vizuální a narativní základ, který rezonoval s cílovou skupinou.

Celkem vznikly desítky kreativ, které byly strategicky rozloženy do různých fází kampaně, což udržovalo zájem a interakci na sociálních sítích.

Výsledek

Limitovaná edice plechovek byla vyprodána v polovině kampaně, což ukazuje na velký zájem a efektivitu kampaně. Ve výzvě „Shock Yourself“ zvítězila influencerka Hanka Gelnarová, která získala nejvíce hlasů od fanoušků a jako odměnu překonala a zaznamenala svůj strach z pavouků, což zvýšilo angažovanost fanoušků.

Cena za čas strávený se značkou se díky tomu dostala na neuvěřitelných 0,65 Kč/min. Celkem kampaň zaznamenala 18 milionů zobrazení, 42 tisíc prokliků na web a 84 415 zadaných kódů, s dosahem na minimálně 1,5 milionu unikátních uživatelů. Tato interakce a zapojení posílily vztah mezi značkou a jejími příznivci, což bylo jedním z klíčových komunikačních cílů.