Tato kampaň byla archivována.

Autor: PRIA SYSTEM

Generali Česká pojišťovna - Fandím s Generali Českou - Biatlon

Kategorie media & insight - Nejlepší využití real-time marketingu

Ročník: 15

Zadavatel: Generali Česká pojišťovna

Země: CZ

Tato real-time kampaň vznikla jako reakce na vyhlášení vládních opatření kvůli COVID-19. Pouhé 3 dny od vyhlášení prvního zákazu
se konal Světový pohár biatlonu v Novém Městě na Moravě, jehož generálním
partnerem je Generali Česká pojišťovna.



Protože se akce pořádala bez přítomnosti diváků, bylo nutné
změnit marketingovou strategii pro tento event. Spontánně vznikla domluva mezi
pojišťovnou a Českým svazem biatlonu ohledně inovativního způsobu, jak diváky
dostat na trať alespoň virtuálně. Výsledkem byla aktivita
#fandimsgeneraliceskou, kdy pojišťovna vyzývala všechny biatlonové fanoušky,
aby přidali na své sociální sítě fandící příspěvek s tímto hashtagem. Z
příspěvků se následně vytvářely koláže, které se promítaly závodníkům přímo na závodní
trati.



Aktivita měla svůj reálný přínos i pro organizátory. Generali
Česká totiž odkoupila část reklamních předmětů v hodnotě 250 tis. korun, které se měly prodávat na akci,
a prvním 500 autorům fotek nabízeli jako odměnu biatlonovou čepici. Další
motivací fanoušků pro přidání příspěvků byl i instagramový filtr, který byl
vytvořen právě pro tuto událost.







Strategie

1) V co nejkratším čase zrealizovat po technické stránce možnost
promítat na trati fotky fanoušků, které byly označeny #fandimsgeneraliceskou



2) Informovat fanoušky akce o možnosti virtuálního fandění a
motivovat je, aby přidali označený příspěvek na své sociální sítě



3) Vytvořit instragramový filtr pro fandění k této události
během 2 dnů



4) Zvýšit znalost Generali České pojišťovny jako sponzora této
akce







Cíl

Pro komunikaci v rámci kampaně jsme zvolili sociální sítě
Facebook a Instagram. A to z důvodu, že v době začátku pandemie, kdy se zakázal
vstup pro fanoušky do sportovního areálu světového poháru, neexistovala jiná
možnost, jak rychle kontaktovat fanoušky biatlonu a požádat je o podporu
biatlonistů. Vyřešili jsme tak vzdálenostní bariéru mezi všemi fanoušky,
kteří fandili ze svých domovů, zároveň jsme i podpořili vládní nařízení
řešením, které bylo nezávislé na počtu fandících diváků. Každý se totiž dokázal
zapojit samostatně.  



Kanálem, kde fanoušci vyjadřovali svoji podporu, jsme zvolili
Instagram. To z toho důvodu, že příspěvky označené pomocí
#fandimsgeneraliceskou lze lehce dohledat, zároveň jsou však veřejné,a tím
pádem se zobrazují dále sledujícím zapojených uživatelů, kteří se mohli do akce
také zapojit.



Pro naši akci se podařilo získat i další partnery, výzvy k
podpoře našich biatlonistů se objevily i na sítích Českého biatlonu, deníku
iSport nebo partnerské sportovní akce Běhej lesy.



Naši
reprezentanti mohli pomocí vyhledání daného # na Instagramu snadno najít
podporující příspěvky a videa. Klíčovým bodem pak bylo dohodnutí mediálního
prostoru na LED obrazovkách podél trati, kde se koláže vytvořené z příspěvků
fanoušků, kteří nemohli být v místě závodiště, promítaly.



Realizace

Na kampani jsme začali pracovat 2 dny před závody SP, kdy jsme
si definovali cíl a začali zajišťovat možnosti propojení domácího fandění se
samotným závodištěm. Nejdůležitějším bodem tedy bylo to, že se nám s režií
závodiště podařilo zajistit prostor na LED obrazovkách podél trati, což byl nezbytný
předpoklad pro úspěšnou realizaci kampaně.



Od 4. 4. jsme pak pomocí podporovaných příspěvků a stories na FB
a IG motivovali fanoušky k domácímu fandění a tvorbě zmíněných příspěvků, které
jsme se zavázali doručit závodníkům na trať.



Ze získaných podpůrných příspěvků jsme pak ve spolupráci s
agenturou před závody připravovali koláže, které jsme zasílali přímo režii
závodu, a ta je následně umisťovala na předem domluvené LED obrazovky podél
trati.







Výsledek

1) Celkový zásah 454 tis. a 6186 interakcí na sociálních sítích



2) Přidáno 236 postů s #fandimsgeneraliceskou



3) Mediální prostor zdarma od partnerů - Běhej lesy, iSport, Český svaz biatlonu



4) 335 zveřejněných příspěvků na Instagramu s vytvořeným filtrem



5) Znalost Generali České pojišťovny jako partnera akce podle průzkumu vzrostla ze 46 % na 61 %