Autor: Fragile agency
Pilot Pen - Napiš, vymaž, přepiš
Kategorie media & insight - Nejlepší zapojení zákazníka
Ročník: 17
Zadavatel: Pilot Pen
Země: CZ, SK
Představujeme kampaň “Back To School” pro ikonická pera Pilot s cílem efektivně oslovit spotřebitele před návratem do školy v online prostoru s očekáváním přesahu do offline a prodeje. Cílem kampaně bylo propojit offline prodejny a online prostředí, kde se cílová skupina aktivně pohybuje a využívá všechny trendy. Kampaň jsme postavili v onlinu na TikToku, Influencerech a interaktivní AR hře, kterou jsme přes tyto kanály podpořili. V offlinu jsme využili tématické stickerky, které děti dostaly zdarma při koupi dvou produktů Pilot.
Při naskenování QR kódu ze stickerek se děti dostaly na AR hru na Instagramu. Tím se zapojily do soutěže. Ve hře měly za úkol nachytat co nejvíc per a tím tak postupně rozehrát celý song. Sdílením svého skóre v Instagram stories mohly vyhrát speciální edice dárkových boxů per Pilot, které pocházely z naší dílny. Efektivně jsme tak propojili offline a online prostředí. Dosáhli jsme tak efektivního oslovení naší primární cílové skupiny (druhý stupeň ZŠ + teenageři) a podařilo se nám zvýšit brand awareness. Díky kampani, která běžela dále kromě zmíněného i na YouTube jako video reklama se zvedly meziročně tržby v období back to school nejméně o 15 %.
Strategie
Cíle kampaně:
- 15 mil. impresí kampaní
- jednotky tisíc hráčů AR hry
- 15 tis. návštěvníků microsite
- CPM na YouTube do cca 75 Kč
Cíl
Cílová skupina:
Realizace
Pro původní televizní reklamní spot jsme zajišťovali jak copy, tak voiceover a ideu postavenou na originálním hiphop songu. Na tomto základě se postavila celá 360° kampaň. Vytvořili jsme stickerky, které děti dostaly při koupi produktů, následně jsme je převedli do online prostředí a vytvořili z nich gify. Pro celou kampaň jsme vytvořili microsite, a to včetně konceptu, copy, grafiky, kódování, hostingu a nastavení analytiky. Z reklamního spotu vycházel i klíčový vizuál, social media kreativy a YouTube videa v různých délkách. Nakonec jsme vytvořili i výherní box, který ladil s celou kampaní a který mohli uživatelé vyhrát v AR hře.
Odkaz na gify: https://giphy.com/Pilotpen_czsk/
Odkaz na microsite: https://pilotstickerky.cz/
Odkaz na AR hru: https://www.instagram.com/ar/1099720350436992/
Výsledek
Kampaň předčila očekávání. AR hru si zahrálo víc jak 25 tis. hráčů, přičemž odhad byl v jednotkách tisíc (do 5 tis.). Očekávání tak bylo navýšeno o 500 %. Nejen díky využití TikToku, kde jsme oslovili 1 mil. unikátních uživatelů, kampaň vygenerovala téměř 23 mil. zobrazení reklamy (odhad 15 mil.). Microsite ke kampani navštívilo téměř 20 tis. návštěv (odhad 15 000). Počet impresí jsme tak splnili na 153 % a návštěvu microsite na 123 %. Úspěch kampaně jsme také měřili výzkumem po kampani, kde respondenti prokázali, že kampaň zaznamenali. Největším úspěchem pak byl meziroční nárůst prodejů produktů Pilot o 15 %.
Na YouTube jsme zasáhli téměř 1,35 mil. uživatelů a překonali počet impresí o 26 % oproti plánu. Navíc jsme se dostali na CPM ve výši cca 60 Kč, což bylo o 15 Kč méně než odhad.