Tato kampaň byla archivována.

Autor: Fragile agency

Pilot Pen - Napiš, vymaž, přepiš

Kategorie media & insight - Nejlepší zapojení zákazníka

Ročník: 17

Zadavatel: Pilot Pen

Země: CZ, SK

Představujeme kampaň “Back To School” pro ikonická pera Pilot s cílem efektivně oslovit spotřebitele před návratem do školy v online prostoru s očekáváním přesahu do offline a prodeje. Cílem kampaně bylo propojit offline prodejny a online prostředí, kde se cílová skupina aktivně pohybuje a využívá všechny trendy. Kampaň jsme postavili v onlinu na TikToku, Influencerech a interaktivní AR hře, kterou jsme přes tyto kanály podpořili. V offlinu jsme využili tématické stickerky, které děti dostaly zdarma při koupi dvou produktů Pilot.

Při naskenování QR kódu ze stickerek se děti dostaly na AR hru na Instagramu. Tím se zapojily do soutěže. Ve hře měly za úkol nachytat co nejvíc per a tím tak postupně rozehrát celý song. Sdílením svého skóre v Instagram stories mohly vyhrát speciální edice dárkových boxů per Pilot, které pocházely z naší dílny. Efektivně jsme tak propojili offline a online prostředí. Dosáhli jsme tak efektivního oslovení naší primární cílové skupiny (druhý stupeň ZŠ + teenageři) a podařilo se nám zvýšit brand awareness. Díky kampani, která běžela dále kromě zmíněného i na YouTube jako video reklama se zvedly meziročně tržby v období back to school nejméně o 15 %.

Strategie

Na začátku kampaně pro ikonická pera Pilot byl televizní reklamní spot a idea postavená na originálním hiphopovém songu, vytvořeném DJem Marem. S klientem jsme se rozhodli jít dál a z reklamního spotu se stala 360° kampaň s cílem efektivně oslovit školáky před návratem do lavic s přesahem do offline prostředí.

Cíle kampaně:
- 15 mil. impresí kampaní
- jednotky tisíc hráčů AR hry
- 15 tis. návštěvníků microsite
- CPM na YouTube do cca 75 Kč

Cíl

AR Instagram filtr, který je již sám o sobě novinkou, jsme posunuli na další úroveň a v jeho prostředí jsme vytvořili hru motivovanou výhrou produktů. Dále jsme využili fyzické stickerky, které jsme přenesli do online prostředí, ze kterých vznikly gify, které mohla naše cílová skupina používat na Instagramu ve svých Instagram stories. Mezi prvními v CZ jsme v rámci této kampaně vyzkoušeli aukční nákup mediálního prostoru v TikToku. Dosáhli jsme cenově efektivního oslovení naší primární cílové skupiny (druhý stupeň ZŠ + teenageři), a to s přesahem online vs. offline prostředí. Pro TikTok jsme připravili speciální formát videa a další provázání kampaňového konceptu s Influencery.

Cílová skupina:
1. Mladší teens (10-16 let)
2. Školáci 1. stupně (7-10 let)
3. Matky s dětmi (30-50 let)
 
Celkem jsme kampaní zasáhli víc jak 1 500 000 unikátních uživatelů internetu napříč cílovými skupinami.

Realizace

Pro původní televizní reklamní spot jsme zajišťovali jak copy, tak voiceover a ideu postavenou na originálním hiphop songu. Na tomto základě se postavila celá 360° kampaň. Vytvořili jsme stickerky, které děti dostaly při koupi produktů, následně jsme je převedli do online prostředí a vytvořili z nich gify. Pro celou kampaň jsme vytvořili microsite, a to včetně konceptu, copy, grafiky, kódování, hostingu a nastavení analytiky. Z reklamního spotu vycházel i klíčový vizuál, social media kreativy a YouTube videa v různých délkách. Nakonec jsme vytvořili i výherní box, který ladil s celou kampaní a který mohli uživatelé vyhrát v AR hře.

Odkaz na gify: https://giphy.com/Pilotpen_czsk/
Odkaz na microsite: https://pilotstickerky.cz/
Odkaz na AR hru: https://www.instagram.com/ar/1099720350436992/

Výsledek

Kampaň předčila očekávání. AR hru si zahrálo víc jak 25 tis. hráčů, přičemž odhad byl v jednotkách tisíc (do 5 tis.). Očekávání tak bylo navýšeno o 500 %. Nejen díky využití TikToku, kde jsme oslovili 1 mil. unikátních uživatelů, kampaň vygenerovala téměř 23 mil. zobrazení reklamy (odhad 15 mil.). Microsite ke kampani navštívilo téměř 20 tis. návštěv (odhad 15 000). Počet impresí jsme tak splnili na 153 % a návštěvu microsite na 123 %. Úspěch kampaně jsme také měřili výzkumem po kampani, kde respondenti prokázali, že kampaň zaznamenali. Největším úspěchem pak byl meziroční nárůst prodejů produktů Pilot o 15 %.

Na YouTube jsme zasáhli téměř 1,35 mil. uživatelů a překonali počet impresí o 26 % oproti plánu. Navíc jsme se dostali na CPM ve výši cca 60 Kč, což bylo o 15 Kč méně než odhad.