Tato kampaň byla archivována.

Autor: Raiffeisenbank

Státní opera ND - #openforopera

Průřezové kategorie - Nejodvážnější počin

Ročník: 15

Zadavatel: Raiffeisenbank

Země: CZ

Raiffeisenbank
je od roku 2017 generálním partnerem Národního divadla. Proto pro ni bylo
přirozenou potřebou přitáhnout pozornost veřejnosti ke znovuotevření
zrekonstruované Státní opery v lednu letošního roku. Třítýdenní kampaň
postavená na atypických formátech komunikace jako flash mob nebo videomapping
získala pozornost všech hlavních médií. Na sociálních sítích vidělo video s
flashmobem více než 3milionové publikum. To vše v období Vánoc, kdy pozornost
veřejnosti odvádí řada dalších podnětů.







Strategie

Cílem kampaně bylo přitáhnout pozornost široké
veřejnosti k 5. lednu 2020, kdy proběhlo slavnostní znovuotevření Státní opery

Cíl

Jedinečnost
kulturní stavby v novém kabátu a její umělecký ansámbl byly samy o sobě inspirací
k využití netradičních komunikačních nástrojů. Volba padla na flashmob, kde
svůj umělecký talent skvěle prodali přední sólisté Státní opery v prostorách
horního patra Hlavního nádraží, a videomapping na fasádu Státní opery. I
přesto, že formát flashmobu je ve světě již znám, v českém prostředí nebyl v
tomto rozsahu a pojetí doposud využit. Video z flashmobu bylo vypuštěno k
organickému šíření na sociálním sítě, zájem médií podpořily tiskové
zprávy s atraktivními fotografiemi a videozáznamem.








Realizace

Přitáhnout
pozornost ke znovuotevření Státní opery se nám podařilo pomocí virálního videa
koncipovaného jako flashmob. Sólisté Státní opery převlečení za cestující se
vmísili do davu ve vestibulu Hlavního nádraží a postupně zpívali části známých
árií. Celou kampaň provázel hashtag #openforopera, který se objevoval v
digitální kampani, na sociálních sítích i v médiích. Banka se k akci přiznala
až poté, kdy se video virálně rozšířilo celým mediálním prostorem. Videomapping
poutal pozornost na samotnou budovu. Automobily projíždějící magistrálou před
budovou Státní opery generovaly jako noty na notové osnově svým pohybem
unikátní videoprojekce v reálném čase.








Výsledek

Budget na
celou kampaň nepřesáhl 2 miliony korun. Většina nákladů přitom byla použita na
realizaci flashmobu (300 000 Kč) a videomappingu (1,5 milionu Kč), o mediální
pokrytí se postarala atraktivita obsahu. Videa spojená s flashmobem přesáhla
hranici 3 milionů shlédnutí a v krátkém čase posbírala téměř 70 tisíc lajků a
přes 36 tisíc sdílení. V médiích bylo zaznamenáno 38 výstupů ve spojení s
flashmobem, téma videomappingu na budově Státní opery si vysloužilo 24
mediálních výstupů. Celkový počet výstupů s klíčovým sdělením “znovuotevření
Státní opery” v období tří týdnů trvání kampaně byl 164. Celkový mediální dosah
byl 361,4 GRP.