Autor: Publicis Groupe, Leo Burnett Prague, Dentsu, BigMedia
Štěstí máš v sobě. Fortuna ti přeje.
Kategorie podle realizace - Best Non Spot Campaign
Ročník: 20
Zadavatel: Fortuna Entertainment Group a.s.
Země: CZ
Fortuna chtěla ve své nejnovější kampani připomenout všem Čechům, že štěstí není náhoda, ale jejich rozhodnutí. Hlavní kreativní myšlenku kampaně „Štěstí máš v sobě“ tak nechala ožít skrze netradiční OOH exekuce, které spojily silné sdělení s nečekaným zážitkem.
Zrcadlové plochy proměnily každého kolemjdoucího v hrdinu kampaně. 3D prvky a netradiční digitální formáty vdechly život klasickým OOH. A jednotná vizuální linka s výrazným brandingem zajistila, že ať už jste byli kdekoli – bylo jasné, že Fortuna vám přeje.

Cíl
Cílem bylo vytvořit silnou brand awareness kampaň, která lidem napříč republikou připomene, že štěstí je na jejich straně – protože Fortuna jim přeje.
Spojili jsme náš dlouhodobý claim s novou kreativní myšlenkou „Štěstí máš v sobě“ a pomocí výrazného vizuálního ztvárnění jsme proměnili obyčejný kontakt s OOH reklamou v nečekaný, osobní a zapamatovatelný zážitek.
Strategie
Namísto klasických vizuálů jsme vytvořili celou škálu interaktivních, 3D a zrcadlových OOH formátů, které v lidech zanechaly emoci a osobní zážitek.
Díky konzistentnímu a okamžitě rozpoznatelnému vizuálnímu stylu jsme budovali brand napříč různými prostředími – ať už šlo o ulice měst, dopravní uzly nebo obchodní centra.
Realizace
Kampaň jsme rozpohybovali pomocí digitálních OOH prvků s 3D efekty – například melouny, které efektně „vypadávaly“ z plochy, nebo slony, kteří troubili z interaktivních CLV.
Zrcadlové nosiče navíc vtáhly diváka přímo do kampaně – každý, kdo šel kolem, se v nich doslova viděl jako hlavní hrdina.
Vše doplňovala jednotná vizuální linka s výraznou typografií a dynamickým brand kodem, díky které se kampaň neztratila v žádném prostředí.
Skrze 173 ploch jsme zasáhli téměř 40 % celé naší cílové skupiny.
Inovativnost
Z běžného OOH jsme vytvořili vizuálně i emočně atraktivní médium. Zapojením zrcadel, 3D efektů a interaktivních prvků jsme změnili pasivní pohled na komunikaci značky ve skutečný a osobní zážitek.
Kampaň ukázala, že i tradiční formát se může stát platformou pro neotřelé a účinné brand buildingové řešení.
Odvaha
V době, kdy je většina OOH statická a předvídatelná, jsme se rozhodli udělat krok jinam. Investovali jsme čas, energii i prostředky do formátů, které nejsou standardní, ale zanechávají stopu. Věděli jsme, že jít cestou zrcadel, pohybu a interakce je náročnější – ale taky výrazně účinnější.
A odvaha se vyplatila – nejenže jsme přitáhli pozornost, ale doslova jsme vtáhli cílovou skupinu do příběhu naší kampaně.
Naše zrcadlové vizuály se spontánně šířily na sociálních sítích a sbíraly stovky pozitivních reakcí. Když se lidé v reklamě doslova vidí, vzniká spojení, které se nedá zaplatit.