Autor: Dentsu CZ
Chupa Chups Forever Racing
Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera
Ročník: 18
Zadavatel: Chupa Chups
Země: CZ, SK
Hlavními influencery byli Natálka (IG: 220K, TT: 377K) a Mattem (IG: 231K, TT: 287K), kteří nejen sdíleli zábavu s lízátkem na svých SoMe, ale objevili se i v klíčovém a dynamickém spotu kampaně. Také další influenceři sdíleli i soutěže o zajímavé výhry, jako motokáry a PlayStation 5. Výsledky překonaly očekávání o 88 %, získali jsme přes 33 milionů zobrazení a 1,5 milionů zhlédnutí videí. Průměrná doba strávená s kampaní byla nadprůměrná a AR filtr získal více než 32 tisíc sdílení a uložení. Celkový engagement rate dosáhl 5,24 %, i přesto, že byl rozpočet zaměřen převážně na optimalizaci povědomí o značce.
Strategie
Největší část prodeje lízátek Chupa Chups stojí na Gen Z, ale ta si vypracovala reklamní slepotu. Teens se sice pohybují v online prostoru každý den, ale je téměř nemožné získat na delší dobu jejich pozornost skrze reklamu a obsah, který není autentický.
Cílem bylo představit nikdy nekončící zábavu alias #foreverfun s lízátkem Chupa Chups, které vás vtáhne do hravého a barevného světa. Kampaň rozdělená na letní a zimní období měla reflektovat globální kampaň, kterou bylo potřeba kompletně adaptovat pro český a slovenský trh. Zároveň navrhnout vhodné komunikační kanály a influencery pro cílovku “teens”, tak aby značka posílila svůj positioning.
Značku Chupa Chups nebylo nutné představovat, ale ukázat Gen Z, že dokáže být relevantní, autentická a hlavně “fun”.
Cíl
Pro náročnou Gen Z byly zajímavé také soutěže o skvělé výhry, interaktivní stories či AR filtr – samozřejmě hlavně proto, že nám je vždy podpořili relevantní influenceři, které cílová skupina Chupa Chups miluje. Zároveň bylo klíčové je zastihnout na podstatných platformách, kde tráví nejvíce času, a proto jsme zvolili Instagram, Facebook, TikTok, Snapchat, YouTube a Twitch, na kterých právě vybraní influenceři působí.
Výběr influencerů byl jasný – mladá cílovka, autentičnost a tvorba barevných a hravých výstupů. Hlavními #foreverracing tvářemi byli Natálka a Mattem. Doplňkoví influenceři pro LÉTO Lady Zika (IG: 214K, TT: 664K) a Gabča D. z WELOVEFUN (IG: 100K, TT: 865K). V ZIMĚ se o zábavu postarali MenT (IG: 878K, TT: 65K), House (IG: 436K), Janka (IG: 61K, TT: 240K) a Dejzr (IG: 149K, TT: 41K).
Realizace
Vytvořili jsme mezi nimi fiktivní Chupa Chups battle a teaserovali jejich fanoušky, aby hádali, kdo závod vyhraje. V letním období probíhala soutěž o motokáry a přilby, které měli naši závodníci při natáčení na sobě, a navíc nám je i podepsali.
Z výsledků anket ve stories vyšlo, že cílová skupina má nejvíce ráda PLAYSTATION 5 a tak jsme jim v zimě dali možnost této výhry.
Mechanika soutěže byla aktivace a sdílení AR filtru, který jsme pro zimní éru vytvořili. Tvář AR filtru na profil značky nám propůjčila Natálka, ale soutěž sdíleli všichni zapojení influenceři. AR filtr jsme adaptovali i na Snapchat.
Výsledek
Kampaň doručila přes 33 milionů zobrazení, čímž překonala naše očekávání o 88 %. Povedlo se také získat přes 1,5 milionů zhlédnutí videí (650 tisíc zhlédnutí do konce).
V průměru s námi na obrazovkách strávili Gen Z 4,11 sekund, čímž jsme překonali celkové standardy a navýšili viewability o 4,27 %. V rámci AR filtru to pak bylo ještě víc – 53 sekund hracího času, filtr navíc získal přes 32 tisíc sdílení a uložení.
Nadprůměrný byl také celkový engagement rate s 5,24 % a to i přesto, že velká část rozpočtu byla dedikována optimalizaci Awareness.