Tato kampaň byla archivována.

Autor: Helena Slavikova

HP - Sprocket vzpomínky

Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera

Ročník: 13

Zadavatel: HP Sprocket

Země: CZ

Společnost HP loni
představila skvělou technickou novinku pro mladé – přenosnou kapesní tiskárnu
HP Sprocket. Jako hlavní nástroj pro zasažení cílové skupiny využila stále
rostoucí sílu českých influencerů, jejichž úkolem bylo ukázat současným
mileniálům, že vedle telefonu nebo tabletu je Sprocket nový typ přenosného
zařízení, bez kterého se žádný akční člověk neobejde.



Řešením bylo vybrat vhodné influencery, kteří ukáží všechny benefity produktu a nadchnou produktem cílovou skupinu. Kampaň byla doplněna o dvouměsíční soutěž na
Instagramu a zaktivovala přes 10.000 uživatelů.

Strategie

Mladí lidé v dnešní době již téměř nemají potřebu si své fotografie tisknout. Fotky nechávají uloženy ve svých telefonech či v cloudech, čímž se snižuje potřeba vzpomínky tisknout. Společně se značkou HP jsme se to rozhodli změnit a připomenout mladým lidem, že v životě zažívají spoustu skvělých zážitků, které stojí za to si vytisknout a uchovat navždy.

Cíl

Záměrem bylo
originálně a přirozenou formou seznámit cílovou skupinu mladých lidí ve věku
17-25 let s novou kapesní tiskárnou HP. Z výzkumů totiž vyplývá, že 84 %
mileniálů nedůvěřují tradičním médiím (výzkum The McCarthy Group). Proto
strategie vzhledem k cílové skupině byla postavena na influencerech.



Kampaň komunikovala
3 témata:



1. Cestování
– první seznámení s tiskárnou Sprocket. Poslali jsme influencery do
vysněných koutů světa, aby fotili ty nejzajímavější místa a tiskli své zážitky
na HP Sprocket.



2. Vánoce
– inspirovat uživatele k nákupu a ukázat, že HP Sprocket je skvělý dárek pod stromeček. Spustili
jsme několik Do It Yourself videí, abychom ukázali nápady na dárky, které se dájí vyrobit pomocí fotografií vytištěných na tiskárničce HP Sprocket.



3. Den
svatého Valentýna
– představit speciální edici HP Sprocket v působivé
červené barvě. Tiskárna se objevila na každém postu, videu či Insta stories
dvou vybraných influencerek, které dávaly tipy na dekorace, dárečky, outfity a
obecně rady, které se vztahovaly právě k tomuto svátku. S červeným Sprocketem
influencerky ukazovaly, jak je snadné uchovat si krásné vzpomínky zažité s těmi
nejmilejšími.







Realizace

Abychom byli
relevantní vůči cílové skupině, rozhodli jsme se navázat spolupráci s šesti
influencery. Celou kampaň jsme naplánovali do tří vln, abychom zůstali v
povědomí co nejdelší dobu. Tím se nám podařilo nenásilně a hlavně postupně představit novou kapesní tiskárnu a podrobně ukázat její široké
využití. Díky zvoleným influencerům se o Sprocketu dovědělo téměř milion
uživatelů. Během soutěže o Sprocket se na Instagramu podařilo nasbírat více jak
10 000 fotografií od potencionálních zákazníků.

Výsledek

Kampaň předčila očekávání prodejních cílů klienta. V období kampaně (říjen 2017 – únor 2018) se prodalo několik tisíc kusů tiskárny Sprocket, což znamenalo splnění prodejních cílů pro stanovené období o 300 % a předčilo velmi příjemně očekávání klienta.

Celkem:

Bylo vypublikováno 12 Youtube videí, 12 Facebookových postů, 25 Instagrom postů od 6 různých influencerů.

Zasaženo bylo přes 1 000 000 potenciálních zákazníků

Zhlédnutí 943 171

Počet liků 328 275

Přes 10 tisíc nahraných fotografií s hashtagem #sprocketvzpominky a 5 výherců Sprocketu.