Autor: OMD Czech, DDB, FleishmanHillard

Rossmann Jóga event 2023

Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera

Zadavatel: Rossmann Česká republika

Země: CZ

Cílem projektu Rossmann jóga event bylo zvýšit relevanci značky a přilákat zákazníky pro zvýšení retence, zejména mezi ženami ve věku 20-40 let z větších měst. Kampaň se zaměřila na jógu, jakožto aktivitu, která pomáhá udržovat psychickou a fyzickou kondici a která nebyla ještě silně obsazena jinými značkami. K naplnění tohoto cíle Rossmann využil sociální média a spolupráci s influencery, kteří propagovali jógu a produkty Rossmann. Kampaň vedla ke zvýšení počtu registrací v aplikaci ROSSMANN CLUB, rozšíření jógového vybavení mezi zákaznice, a vytvoření komunity žen sdílejících zájem o jógu. Jako závěr celého projektu byl event s názvem "Jóga při západu slunce", který měl plnou kapacitu. Všechny mediální výstupy dosáhly celkem 10,7 milionu impresí. Úspěch kampaně motivoval Rossmann k pokračování v jógovém eventu a podpoře jóga produktů i v roce 2024.

Strategie

Při hledání řešení jsme se zaměřili na aktivity, které cílová skupina žen dělá, aby se udržovala v dobré psychické a fyzické kondici. Z MML dat jsme zjistili, že 30 % žen cvičí najméně 1x týdně.
Insight: Krása vychází zevnitř, protože vnitřní klid a pohoda rozzáří i zevnějšek.
Mladé ženy nejčastěji běhají, chodí na skupinové lekce cvičení nebo cvičí ve fitness centrech, plavou, chodí na túry nebo cvičí jógu. Kromě jógy jsme všechny ostatní zmíněné aktivity identifikovali jako silně obsazené jinými značkami.
Z tohoto důvodu se Rossmann začal zaměřovat na jedinou populární a neobsazenou aktivitu, která jeho zákaznicím pomůže realizovat jejich touhu po vnitřním klidu a pohodě - a tou je jóga. Vzhledem k vysoké relevanci této aktivity pro CS jsme se rozhodli zaměřit právě na ni.

Cíl

Rossmann je jednou z drogerií na českém trhu, která dlouhodobě bojuje s tím, aby ji lidé vnímali jako top of mind značku z pohladu relevance pro ně. Další výzvou je pro ni relevance jejích produktů a privátních značek pro zvolenou CS. V loňském roce Rossmann uspořádal kampaň, jejíž primární cílovou skupinou byly ženy ve věku 20-40 let z větších měst. Hlavním cílem kampaně bylo zvýšit relevanci značky a přilákat zákazníky pro zvýšení retence. K měření tohoto cíle jsme si stanovili 2 hlavní KPIs – počet nových registrací v aplikaci ROSSMANN CLUB a počet streamovaných jógových videí influencerů.

Realizace

K naplnění tohoto cíle jsme využili sociální média – IG, FB, TikTok, LinkedIn a spolupráci s influencery, abychom oslovili mladou i starší generaci. Myšlenkou PR komunikace bylo ROSSMANN – staráme se s láskou, čímž jsme chtěli veřejnosti ukázat, že to nejsou jen prázdná slova, ale také činy. Do kampaně jsme zapojili i kontentovu podporu na Hey Fomo, které je pro naši CS relevantní. Pro propagaci samotné akce jsme využili zapojení velkých lifestylových influencerů, kteří aktivně cvičí jógu a mají velký dosah v naší CS. Influenceři během pre-launche posilovali spojení mezi jógou a Rossmanem a zároveň propagovali produkty ROSSMAN jóga koutku. Součástí kampaně byly také také videonávody na cvičení a celá in-store sekce v prodejnách Rossmann, která zahrnovala cvičební pomůcky a potraviny.

Výsledek

V rámci kampaně se nám podařilo vytvořit komunitu žen, které sdílejí společnou vášeň pro jógu, ale také pro jiné formy cvičení na udržení psychické a fyzické kondice. Díky věrnostnímu programu ROSSMANN CLUB jsme rozšířili jógové vybavení mezi desetitisíce zákaznic. Také jsme zaznamenali zvýšený počet registrací do aplikace ROSSMANN CLUB a neupadající zájem o jógová videa v aplikaci a na webu cvictejogu.cz. V termínu od 24. 5. 2023, kdy byl spuštěn prodej vstupenek na event do poslední komunikace po eventu (2.7. 2023) jsme v aplikaci ROSSMANN CLUB zaznamenali nárůst 24 414 nových členů. Mezi přidanou hodnotu kampaně též zahrnujeme efektivní propagaci produktů privátních značek ROSSMANN spojené s jógou a wellness. Vygenerovali jsme téměř 11mio impresí a na SoMe zasáhli 2,4mio uživatelů.