Autor: Plzeňský Prazdroj
Pilsner Urquell - mistrovství světa v hokeji 2017
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití tisku
Ročník: 12
Zadavatel: Pilsner Urquell
Země: CZ
Kolikrát jste „zastavovali“ tiskové rotačky, aby vyšel správný výsledek a inzerát? Nikdy? Pilsner Urquell ano a říkáme tomu programatický tisk. Že je to nesmysl? Tak to nemusíte číst dál.
Vy, co jste zvědaví, co programatický tisk obnáší, vězte, že pro Pilsner Urquell, hrdého partnera českého hokeje, je klíčové vystoupit z davu.
TV je v době MS v hokeji narvaná značkami, které mnohdy s hokejem nemají nic společného, ale neváhají utratit miliony korun, aby se mohly vyhřívat v záři reflektorů, doufajíc, že jim to letos konečně pomůže…, on-line je na tom ještě hůř.
Jediné místo, kde opravdu v klidu oslovíme fanouška českého hokeje, je tisk. Jenže v době MS to nelze dělat klasicky, po staru, ale musíme na to jít s fištrónem a tisk realizovat programaticky.
Strategie
Proč tisk? V tom to celé je, „nekřičet“ na fandy, ze všech stran, ale být s nimi v ten správný čas a mluvit s nimi jejich jazykem.
Hrdý a chytrý partner českého hokeje se nespokojí se standardem, vždy hledá nová řešení a možnosti, jak být fanouškům na blízku. Fandové jsou to nejcennější, co PU má a náležitá péče o ně, se vrací.
PU ví, že fandové nechtějí ve stresu hltat zprávy a být bombardováni ze všech stran. Fandové ocení, když jim někdo rozumí a mluví jejich jazykem. Tehdy, když to sami chtějí.
Prostě tam, kde se dva perou, se třetí nesměje, ale zastaví rotačky a čeká do posledního okamžiku, než je spustí.
Cíl
Největší úspěchy českého hokeje byly v minulosti vždy spojené s oznámením v novinách. Ať to bylo při památném vítězství v roce 1969 proti CCCP nebo při triumfu v Naganu v 98.
Tisk je ideálním místem, zde je hokejový fanoušek jako doma, cítí se komfortně, nic ho nenutí spěchat, zhltnout obsah a zmizet za dalším odkazem nebo trpět, co na něj vyskočí z obrazovky.
Každý fanda sportu ví, že nejlepší zpravodajství, rozbory, názory a komentáře nalezne v Deníku Sport, proto je také nejčtenějším sportovním deníkem.
Realizace
Rotačky stály do poslední vteřiny a čekaly na pokyn, aby začaly chrlit vydání s nejvýstižnějším obrázkem symbolicky spojeným se soupeřem a trefným komentářem. Ve hře byly pro zápasy ČR připraveny všechny možné varianty a PU navrch vtipně glosoval výsledek, a to přímo u původního zpravodajství z Paříže.
Po prvním zápase nám „kanadská vichřice nesrazila pěnu“, po „kanonádě“ do běloruské a slovinské brány jsme nadále kráčeli „společně pro zlato“. Finům jsme „připravili pěkně ledovou sprchu“ a Norové kvůli nám museli „tahat pěkný kousek ze své sítě“. Rozjetou domácí Francii jsme „vrátili zpět na zem“. Helvétský kříž nás varoval, protože „další zápas byl o všechno“.
Náš tým nakonec misi nezvládl, ale to nám nemusí tolik vadit, protože „to pravé zlato“, Pilsner Urquell, již máme dávno doma.
Výsledek
Hrdý panter českého národního hokeje musí vystoupit z davu a být fanouškům tak blízko, jak to jen jde, aby u nich probudil národní hrdost. A to se podařilo.
Historicky nejvíce fanoušků si českou hokejovou reprezentaci spojuje právě s Pilsner Urquell, celých 3.500.000.
350.000 spotřebitelů si během vybudovalo pevnější vztah k PU a o 450.000 fanoušků více vnímá PU jako „českou pivní ikonu“.
Programatickou tiskovou kampaní jsme oslovili více než 1.200.000 hokejových fanoušků, kteří nemuseli být smutní, že nám to nevyšlo, protože příští rok půjdeme všichni opět #společněprozlato.