Tato kampaň byla archivována.

Autor: Skanska Reality

Homes by Skanska - Bambini litera

Průřezové kategorie - Nejlepší malá kampaň

Ročník: 12

Zadavatel: Homes by Skanska

Země: CZ

Když děti píšou pohádky pro děti.


Developerských společností je na trhu nespočet, a my jsme přemýšleli, jak se odlišit od svých konkurentů. Dlouhodobě vyznáváme a propagujeme hodnoty, jako jsou domov, bezpečné zázemí, rodina a silné vztahy mezi jejími členy.

Tyto atributy jsme se rozhodli promítnout do literární soutěže pro děti – Bambini litera. Chtěli jsme tak podpořit povědomí, že Skanska Reality nestaví byty, ale vytváří domovy. Soutěž, k níž nás inspirovaly výsledky výzkumu o příznivém vlivu čtení na rozvoj dětí, byla určena žákům prvního stupně ZŠ. Jejich úkolem bylo napsat pohádkový příběh s tématem rodiny nebo domova. Děti mohly psát v hodinách českého jazyka, doma – samy, nebo s rodiči či prarodiči.

Soutěži předcházela kampaň, která měla několik komunikačních kanálů. Následovalo období tvorby příběhů, které vyhodnotila odborná porota. Z dvacítky nejlepších vznikla první knížka pohádek od dětí pro děti, která obohatila předvánoční trh.

Současně měla přesah do oblasti charity, výtěžek z prodeje pomohl dětem se zrakovým postižením. Na pilotní první ročník letos navázal druhý – s ještě větším ohlasem.


Strategie

Skanska Reality nestaví byty, ale vytváří domovy.


Zásadními atributy domova, a to zejména pro děti, jsou rodina a silné vztahy mezi jejími členy.

Chvíle, které rodiče, případně prarodiče, a děti stráví společně, dokážou upevnit jejich vzájemné vazby.
Ve šťastné rodině s dobrými vztahy z dětí vyrůstají sebevědomí, ale zároveň empatičtí lidé s vysokými morálními hodnotami a širokým rozhledem.


Knižní příběhy, které píší děti společně s rodiči či prarodiči, rozvíjejí fantazii dětí a zlepšují jejich slovní zásobu i obecný rozhled, ale především zlepšují orientaci v oblasti vztahů a hodnot. Děti se seznamují s tématem sociální odpovědnosti – svou činností podporujeme znevýhodněné skupiny dětí.






Cíl

Od čtení k psaní pohádek

Poprvé firma podpořila vztah dětí k pohádkám už v letech 2014 a 2015. Na pražských tramvajových zastávkách četli známí moderátoři a herci cestujícím pohádky. Byl to odrazový můstek pro rok 2016, kdy už jsme měli větší ambice: z dětských čtenářů se měli stát spisovatelé.
Soutěž Bambini litera byla založena na literární činnosti žáků prvního stupně vybraných ZŠ. Pohádkový příběh s tématem rodiny nebo domova mohly napsat doma, a to samy nebo s někým z rodiny, či ve škole se spolužáky a učiteli.

V každém případě však šlo o to, aby malí spisovatelé zažili chvíle tvůrčího nadšení, aby se vydali do svého vlastního světa fantazie a cítili, jak jim pod rukama ožívá příběh. Pokud tyto okamžiky sdíleli se svými blízkými, byly o to cennější.

Základními cílovými skupinami byly rodiny (primárně matky dětí na prvním stupni ZŠ), školy jako takové a samozřejmě hlavně samy děti od 6-12 let.

Kampaň měla několik etap. První, akviziční, zaměřená na seznámení cílových skupin se soutěží a probuzení zájmu, probíhala od března do konce dubna. Byla komunikována prostřednictvím OOH, on-line banneru či inzerátu a PR článků v printových titulech se zaměřením na matky.
Dalšími kanály byly knižní záložky v síti prodejen Neoluxor, Facebook a také webové stránky Skanska Reality, jejichž návštěvnost od okamžiku zahájení kampaně stoupala.
Druhá fáze kampaně byla zaměřena na propagaci knihy; za 3,5 měsíce prodalo 710 kusů!






Realizace

První knížka od dětí pro děti.
Pohádky přicházely v období od vyhlášení soutěže do 10. 5. 2016, a to e-mailem i poštou. I když byla soutěž primárně určena dětem z Prahy a středních Čech, pohádky dorazily z celého Česka.

Vítěznou dvacítku příběhů vybrala odborná porota s předsedkyní - spisovatelkou Sandrou Vebrovou. Knížka odešla do tiskárny na začátku srpna.

Dětské autory vítězných příběhů a jejich rodiny jsme pozvali do sídla naší společnosti
a následně na exkurzi do tiskárny, odkud si děti odnášely první tiskařské archy. Slavnostní zakončení Bambini litera proběhlo v sídle společnosti Skanska v podobě křestu knihy a autogramiády malých spisovatelů.

Děti vybraly nadaci - Organizaci EDA, podporující rodiny dětí se zrakovým postižením., na jejíž konto putoval výtěžek z prodeje knížek.



Výsledek

Bambini litera je užitečná – těší i pomáhá.


Knihu jsme představili veřejnosti nejen na svém webu, facebooku a v on-line kampani, ale také formou outdoorové reklamy.

Z dotázaných 521 osob znalo Bambini litera v červnu 11 %, zatímco v prosinci už to bylo 15 %. O existenci knihy vědělo dokonce 19 % dotázaných.
Návštěvnost webu Skanska Reality se od března do dubna 2016 zvýšila o 11 %, v listopadu a v prosinci dokonce o 16 %.



Během 3,5 měsíce se prodalo 710 knih. Výsledných 93 200 korun putovalo organizaci Eda, podporující rodiny, v nichž vyrůstají děti se zrakovým postižením.


Knihu průběžně využíváme při svých eventech, setkávají se s ní návštěvníci Skanska Home Center a také naši potenciální i stávající klienti. Úspěšnou soutěž jsme se rozhodli zopakovat i letos.