Autor: PHD a.s. a Penny Market s.r.o.
Penny Market - 100% designu, 0% plastů
Kategorie media & insight - Nejlepší využití influencera
Ročník: 14
Zadavatel: Penny Market
Země: CZ
S Penny jsme se
pustili do boje proti plastům. Naším cílem bylo přesvědčit lidi, aby omezili používání
igelitových nákupních tašek a vyměnili je za sice dražší, ale ekologičtější
variantu. Cílem bylo prodat 500.000 kusů látkových tašek za jeden měsíc.
Penny tašky jsme
chtěli povýšit na trendy módní doplněk, který bude unikátní a po kterém budou
lidé prahnout.
Podařilo se nám
navázat spolupráci s předními známými osobnostmi relevantními napříč
věkovými skupinami populace. Ty se přirozeně ztotožnili s naším úsilím a tvorbou
vlastního výtvarného návrhu povýšili Penny tašky na nezaměnitelný designový
kousek.
Tak vznikly ekologické
Penny tašky se 100% designu a 0% plastu.
Stěžejní částí kampaně bylo využití sociálních sítí a infuencerů.
Zásah v populaci
jsme rozšířili krátkou TV a digitální kampaní.
Za první měsíc komunikace jsme prodali 600.000 kusů tašek, to je o 20% víc oproti plánu a pokryli jsme tak potenciálně každou 8. domácnost v ČR.
Naší aktivitou jsme
získali celorepublikovou pozornost včetně reakcí politiků. O téma se začala
zajímat média a inspirovala tak ostatní ke snižování produkce plastu.
Strategie
Naším cílem bylo
přesvědčit lidi, aby omezili používání igelitových nákupních tašek a vyměnili
je za ekologičtější variantu. Náš cíl byl prodej 500.000 kusů látkových tašek
za 1 měsíc.
Cíl
S Penny jsme se
pustili do boje proti plastům. Nahrazením plastových tašek látkovými, jsme pomohli
životnímu prostředí a zároveň jsme vyvolali všeobecnou diskusi o tomto vážném tématu.
A kde jinde bychom měli začít, než u sebe. Penny od 1.1.2019 neprodává jednorázové
plastové tašky.
Jak přimět lidi,
aby si pořídili a s sebou denně nosili látkovou tašku a tím omezili spotřebu těch
igelitových? Podařilo se nám to tím, že jsem povýšili látkovou nákupní tašku na
trendy módní doplněk, který byl unikátní a lidé po něm prahli.
K tomu,
abychom u lidí vzbudili tuto poptávku, bylo nutné pracovat s „médii“, která
mají silnou důvěru a přesvědčovací schopnost.
Podařilo se nám
navázat spolupráci se známými osobnostmi, které se naprosto ztotožnili
s naším úsilím a také se pustili do boje s plasty. Využili vlastní
kreativitu a udělali z tašek nezaměnitelný designový kousek. Tak vznikly Penny
tašky se 100% designu a 0% plastu.
Pro podporu
trendovosti, unikátnosti a autentičnosti produktu jsme využili síly
jednotlivých známých osobností, které komunikovali iniciativu svým fanouškům na
sociálních sítích. Digitálními formáty a televizní komunikace byla využita
sekundárně pro navýšení zásahu celé populace.
Realizace
Pro spolupráci jsme
zvolili opravdu top oblíbené české osobnosti, které mají široký zásah napříč
různými cílovými skupinami. Požádali jsme je o přípravu unikátního designu,
kterým jsme zkrášlili nejekologičtější nákupní tašky na trhu, a tím povýšili
tašku na módní doplněk.
Zapojili se:
Karel a Ivana
Gottovi
kapela Lucie
Leoš a Monika
Marešovi
Vojta Dyk a
Tatiana Vilhelmová
3v1
Osobnosti vzali
téma za své a sdílely své designy se svými fanoušky na sociálních sítích. Přidali
se i další známí influenceři jako Tereza Maxová, Nikol Moravcová, Šiklovi a
mnoho dalších. Lavina se přes sociální sítě virálně šířila dál s dosahem
přes 1,89 milionu lidí (33% populace na sociálních sítích). Pro co nejširší
zásah jsme komunikaci doplnili krátkou TV a digitální kampaní včetně propagace
v místě prodeje.
Výsledek
Výsledky kampaně
předčili naše očekávání.
Vyprodali jsme
všech 600.000 kusů tašek již za první měsíc komunikace, +20% oproti plánu. Tím
jsme potenciálně pokryli každou 8. domácnost v České republice. Díky dlouhé
životnosti Penny tašek jsme zajistili na delší čas velký počet našich nových ambasadorů.
Co je ovšem
nejdůležitější? Naší aktivitou jsme získali celorepublikovou pozornost, včetně
podpory Ministerstva životního prostředí. O téma se začala zajímat média, čímž se
prodloužil efekt kampaně a zvýšil se počet lidí, které jsme inspirovali ke snížení
používání plastů.