Tato kampaň byla archivována.

Autor: MetroZoom (Skupina BigBoard)

Wolt – Kouzelná reklama, která se mění podle počasí

Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití Out of Home

Ročník: 17

Zadavatel: Wolt

Země: CZ

Podobně jako kouzelný strop ve Velké síni školy čar a kouzel
v Bradavicích zrcadlil skutečné počasí v okolí hradu, zrcadlila na
digitálních CLV v metru své motivy podle aktuálního počasí
i rozvážková
společnost Wolt. Wolt tak jako první v České republice dynamicky měnil komunikovaný obsah na digitálních CLV real-time podle dat o počasí
a jako spouštěč pro automatické
nasazování různých motivů
využil sluníčko,
déšť, bouřku nebo třeba konkrétní
teplotu
.




Strategie

Využitím dat o počasí pro
automatické spuštění konkrétního digitálního obsahu získat novou možnost, jak
ještě lépe oslovit své zákazníky v metru a v komunikaci využít
více motivů dynamicky reagujících na aktuální čas, místo a
podmínky
. Cílem tak bylo pomocí aktuálních dat o počasí reagovat
real-time
na aktuální chutě a potřeby svých klientů a v kampani vždy zobrazit tu
nejlepší nabídku pro
ten daný moment a maximálně tak podpořit účinnost
naší digitální komunikace.




Cíl

Venkovní
reklama (nejen) v metru je dnes standardně plánována pomocí dat a
nejmodernějších technologií. Naše chutě a potřeby se ale spíše než podle čísel řídí aktuálním
rozpoložením
reagujícím na okolní vlivy, jako jsou čas, aktuální teplota, déšť nebo krásné počasí. Naším řešením tak bylo cestujícím
v metru zobrazit vždy tu nejlepší
nabídku
reagující na aktuální chutě ne
podle čísel a analýz
, ale právě podle
real-time dat o počasí
. A tak když svítilo sluníčko a teplota se přehoupla
přes 25 stupňů, dynamicky jsme spustili nabídku dovozu zmrzliny, protože když
je horko, máme spíše chuť se osvěžit než si dát něco těžkého. Naopak, když
pršelo nebo začala bouřka, nabádali jsme zákazníky, ať raději zůstanou doma a
objednají si třeba pizzu nebo hamburger. V kampani jsme tak pro přesné
plánování a cílení poprvé v České republice využili místo čísel real-time
data o počasí
a tím jsme této kampani přidali úplně nové komunikační
možnosti.








Realizace

Jako zdroj dat o počasí jsme využili aplikaci OpenWeatherMap. Wolt připravil spoty pro různé počasí a vše ostatní se již dělo automaticky.
Když kampaň začala, každou minutu před každým přehráním spotu a pro
každé digi CLV zvlášť
se MetroZoom software propojil s aplikací a zjistil,
jaké je počasí v daný moment a v místě kampaně. Data o počasí stará několik vteřin fungovala jako spouštěč pro dynamické nasazení vybraného
spotu pro dané počasí
. Na každé ploše mohl v jeden moment běžet i jiný
spot, pokud bylo v různých částech Prahy jiné počasí. Dynamické nasazení
se odehrává v milisekundě a tak nepoznáte rozdíl mezi klasickým spotem a
spotem spuštěným podle počasí. Každý z 816 tisíc spotů, které
Wolt využil, byl nasazen takto dynamicky
podle počasí
, tak aby byl vždy
kontextově relevantní.





Výsledek

Wolt v této kampani využil 17
digitálních CLV,
na kterých dynamicky přehrál 816 tisíc 10 vteřinových spotů. Již během 15 dní první vlny srpnové kampaně
vygenerovala tato komunikace dle nástroje BigPlan celkem přes 3 miliony impresí. Wolt díky této novince získal nejen unikátní
možnost pružně reagovat na aktuální chutě a potřeby svých klientů
, ale stal se
i průkopníkem ve využití nové technologie ve venkovní reklamě. Kampaň vzbudila
ohlas také na profesní síti LinkedIn a organicky se šířila nejen mezi kreativce
a marketéry, ale zaujala i datové analytiky. Wolt ve svých kampaních i nadále
využívá real-time data o počasí a navíc se o stejný koncept, který poprvé
využila tuzemská pobočka, zajímají i některé další regiony ve světě. Tato
kampaň tak opět posunula technologické hranice OOH.