Manuál pro porotce19. ročník FLE Media Awards


Vítáme vás v I. kole hodnocení soutěže FLE Media Awards

    Hodnocení soutěžních prací probíhá ve dvou kolech a zaměřuje se primárně na kvalitu a inovativnost mediálního nápadu, jeho realizaci a přínos pro značku.  

    Kdo jsou porotci FLEMA?

    V prvním kole práce hodnotí nezávislá soutěžní porota, kterou sestavujeme z českých a slovenských marketingových odborníků z řad agentur, médií a zadavatelů.  Každoročně se účastní přibližně 100 porotců, kteří hodnotí individuálně prostřednictvím online systému FLEMA. Porotci mají jedinečnou šanci podrobně se seznámit s nejlepšími mediálními kampaněmi v Česku a na Slovensku za uplynulý rok. 

    Hodnotit můžete v období 30.7. - 5.9.2024. Po sečtení všech bodů je určeno pořadí, které rozhodne o nominaci práce na shortlist soutěže.

    Nemusíte hodnotit všechny práce naráz, k hodnocení se můžete vrátit kdykoli v hlasovacím období. Z vašeho hodnocení budou vyřazeny ty práce, na nichž se podílela vaše společnost či agentura (hodnocení musíte provést, ale nezapočítá se do celkových výsledků). Hodnocení vyžaduje určitý čas, proto doporučujeme ohodnotit několik kampaní na začátku a podle časové náročnosti si pak rozvrhnout hodnocení do delšího časového úseku.

    Aby bylo Vaše hodnocení započítáno do celkových výsledků, je třeba ohodnotit alespoň 30 soutěžních kampaní.

    V druhém kole hodnocení určí 20 členná porota na společném zasedání vítěze jednotlivých kategorií prostřednictvím propracovaného hodnotícího mechanismu.

Přehled kategorií

  • Nejlepší využití televize

    Strategie a nápady, které dokázaly využít silných stránek televize jako tradičního mediatypu inovativním způsobem, a zároveň tím přinesly inzerované značce/produktu výhodu na trhu. Je klíčové prokázat, jak tento mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.

  • Nejlepší využití tisku

    Kampaň realizovaná v tištěných médiích (noviny, časopisy, tištěné přílohy či firemní časopisy apod.). Posuzuje se inovativní využití tištěného média a jedinečnost oslovení cílové skupiny v rámci tohoto mediatypu.

  • Nejlepší využití rádia

    Inovativní oslovení či zapojení cílové skupiny prostřednictvím jakékoli audio platformy. Je klíčové prokázat, jak tento mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.

  • Nejlepší využití Out of Home

    Kampaň realizovaná na standardních venkovních nosičích i netradičních plochách, v kinech, využívající ambientní média či venkovní prostor v neobvyklém pojetí, a to i v rámci pořádání venkovní akce. Je klíčové prokázat, jak tento mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.

  • Nejlepší využití digitálních médií

    Kampaně můžou zahrnovat práci s webovými stránkami, vyhledávače, bannerovou reklamu, mobilní aplikace, instant messaging, hry, augmentovanou a virtuální realitu, využití sociálních médií, blogů či použití zcela nové technologie v digitálním prostředí. Strategie, které k úspěchu kampaně využily sílu digitálních médií inovativním způsobem.

  • Nejlepší využití dat

    Mediální strategie postavená na využití malých či velkých dat nebo marketingové automatizace, která vedla k efektivnímu oslovení zákazníka či jedinečným poznatkům, které byly dále v kampani využity.

  • Nejlepší využití real-time marketingu

    Jak značka dokázala oslovit své zákazníky na základě informací v reálném čase a jakým způsobem s takovými informacemi pracovala. Přihlášené práce můžou zahrnovat například reakce na aktuální zprávy, trendy nebo využití živých události.

  • Nejlepší využití influencera

    Strategie, které dokázaly nejlépe využít potenciál jedné či více vlivných osobností (influencerů) inovativním způsobem, a tak pozitivně ovlivnit vnímání cílové skupiny či výsledky značky/produktu. Za influencera je považována jakákoli osoba, která je schopna ovlivňovat vnímání či chování konzumentů ke značce. Kampaň může být na osobnosti postavena celá, nebo může být influencer využit jen pro určitou její část či zapojen v reálném čase v závislosti na okolnostech.

  • Nejlepší zapojení zákazníka

    Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.

  • Nejlepší komerční kampaň

    Komerční kampaně, které nabízejí silnou srozumitelnou a inovativní nosnou myšlenku, která je pak brilantně rozvedena v relevantní mediální strategii. Taková strategie naplňuje cíle kampaně, oslovuje žádanou cílovou skupinu a přináší očekávané výsledky.

  • Nejlepší nekomerční kampaň

    Nekomerční kampaně, které nabízejí silnou srozumitelnou a inovativní nosnou myšlenku, která je pak brilantně rozvedena v relevantní mediální strategii. Taková strategie naplňuje cíle kampaně, oslovuje žádanou cílovou skupinu a přináší očekávané výsledky.

  • Nejodvážnější počin

    V prostředí, které stále více nutí sázet na jistotu, oceňujeme autory, kteří byli odvážní a zvolili inovativní přístup nebo neprozkoumané řešení i za cenu rizika neúspěchu.

Popis kategorií & co bude porota hodnotit


  • Nejlepší využití televize

  • Nejlepší využití tisku

  • Nejlepší využití rádia

  • Nejlepší využití Out of Home

  • Nejlepší využití digitálních médií


Popis

Strategie a nápady, které dokázaly využít silných stránek konkrétního mediatypu inovativním způsobem, a zároveň tím přinesly inzerované značce/produktu výhodu na trhu. Je klíčové prokázat, jak daný mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.

Porota hodnotí

Jak dokázali tvůrci využít výhod mediatypu, přinést inovativní nápad, a na jeho základě vytvořit a zrealizovat konzistentní a relevantní strategii, která úspěšně pracovala ve prospěch inzerovaného produktu/značky.

Kritéria a Váhy

35%

Strategie

35%

Inovace a unikátnost

20%

Realizace

10%

Výsledek

Poznámka

Kategorie jsou otevřeny pro všechny kampaně, které účinně využívají tradiční média – televizi, tisk, rádio nebo OOH (kam patří také netradiční plochy, ambientní média, kino..). Digitální média můžou zahrnovat práci s webovými stránkami, vyhledávače, bannerovou reklamu, mobilní aplikace, instant messaging, hry, augmentovanou a virtuální realitu, využití sociálních médií, blogů či použití zcela nové technologie v digitálním prostředí. Pro přihlášení do správné kategorie je klíčové prokázat, jak daný mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky


  • Nejlepší využití dat


Popis

Mediální strategie postavená na využití malých či velkých dat nebo marketingové automatizace, která vedla k efektivnímu oslovení zákazníka či jedinečným poznatkům, které byly dále v kampani využity.

Porota hodnotí

Jak speciální byl přístup k využití dat, jakým způsobem se využitím dat zvýšila kvalita kampaně. Ať už změnou parametrů kampaně, lepším cílením na spotřebitele, lepším insightem či efektivnějším plánování kampaně.

Kritéria a Váhy

35%

Strategie

15%

Inovace a unikátnost

25%

Realizace

25%

Výsledek


  • Nejlepší využití real-time marketingu


Popis

Jak značka dokázala oslovit své zákazníky na základě informací v reálném čase a jakým způsobem s takovými informacemi pracovala. Přihlášené práce můžou zahrnovat například reakce na aktuální zprávy, trendy nebo využití živých události.

Porota hodnotí

Jak dokázala strategie (ať už připravená předem, či spontánně reagující na danou situaci/aktuální informaci) předat zamýšlený vzkaz cílové skupině, jak dokázala vydělit produkt/značku z davu a nakolik byla tato strategie relevantní a inovativní

Kritéria a Váhy

30%

Strategie

30%

Inovace a unikátnost

30%

Realizace

10%

Výsledek


  • Nejlepší využití influencera


Popis

Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.

Porota hodnotí

Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.

Kritéria a Váhy

35%

Strategie

15%

Inovace a unikátnost

25%

Realizace

25%

Výsledek


  • Nejlepší zapojení zákazníka


Popis

Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.

Porota hodnotí

Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.

Kritéria a Váhy

35%

Strategie

15%

Inovace a unikátnost

25%

Realizace

25%

Výsledek

Poznámka

Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.


  • Nejlepší komerční kampaň

  • Nejlepší nekomerční kampaň


Popis

Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.

Porota hodnotí

Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.

Kritéria a Váhy

40%

Strategie

25%

Inovace a unikátnost

25%

Realizace

15%

Výsledek


  • Nejodvážnější počin


Popis

V prostředí, které stále více nutí sázet na jistotu, oceňujeme autory, kteří byli odvážní a zvolili inovativní přístup nebo neprozkoumané řešení i za cenu rizika neúspěchu.

Porota hodnotí

Kontext, ve kterém řešení vzniklo, míru odvahy a rizika, které autor a zadavatel podstoupili, a jak se novátorské řešení nakonec zrealizovalo.

Kritéria a Váhy

35%

Strategie

35%

Inovace a unikátnost

25%

Realizace

5%

Výsledek

Kritéria hodnocení


U každé práce hodnotíte 4 kritéria  počtem hvězdiček od 1 (nejhorší) po 5 (nejlepší):

1. STRATEGIE

Prostředky a jejich vhodnost pro dosažení cíle kampaně, optimálnost zvoleného řešení pro doručení komunikačního sdělení, podpora kreativního konceptu kampaně a přiměřenost strategie pro daný produkt/značku

2. REALIZACE

Realizace navržené strategie a její úspěšnost v praxi

3. INOVACE A UNIKÁTNOST

Jedinečnost a netradičnost kampaně

4. VÝSLEDEK

Efektivita navržené strategie pro cílovou skupinu

Počet získaných bodů rozhodne, které kampaně postoupí na shortlist. Z hodnocení každého porotce jsou vyřazeny ty práce, na nichž se podílela jeho společnost či agentura.

Jak hodnotit

1. krok Aktivace účtu porotce

30.7.2024 vám bude zaslán aktivační e-mail, kde si pomocí odkazu aktivujete svůj porotcovský účet. Uživatelské jméno je váš e-mail, na který jsme vám odeslali aktivační email.

2. krok - Přihlášení

Do svého účtu se přihlašujete z webu soutěže www.flema.cz v pravém horním rohu. Po přihlášení budete jako porotce automaticky přesměrováni na formulář hodnocení.

3. krok - Hodnocení

  • Soutěžní práce vám budou v rámci jednotlivých kategorií zobrazovány náhodně, aby žádné kampaně nebyly při hodnocení znevýhodněny.
  • Každá soutěžní práce se vám po otevření zobrazí v plném znění včetně obrazové a video dokumentace.
  • Teprve až ohodnotíte zobrazenou kampaň, nabídne se vám další v pořadí.
  • Kampaně, které jste ohodnotili, zůstávají ve vašem hodnocení, můžete se k jejich bodování později vrátit a hodnocení upravit.
  • U každé práce je třeba na škále od 1 (nejhorší) do 5 (nejlepší) ohodnotit jednotlivá kritéria. Ta najdete podrobně popsaná v sekci Kritéria hodnocení i přímo v hodnotícím systému.
  • Aby byla vaše hodnocení započítána do celkových výsledků, je třeba ohodnotit alespoň 30 kampaní.

Hodnocení bude uzavřeno v pondělí 5. září 2024 ve 24 hodin

Děkujeme za čas, který hodnocení kampaní věnujete! Shortlist FLE Media Awards zveřejníme na www.flema.cz
13. 9. 2024