Manuál pro porotce19. ročník FLE Media Awards
Vítáme vás v I. kole hodnocení soutěže FLE Media Awards
Hodnocení soutěžních prací probíhá ve dvou kolech a zaměřuje se primárně na kvalitu a inovativnost mediálního nápadu, jeho realizaci a přínos pro značku.
Kdo jsou porotci FLEMA?
V prvním kole práce hodnotí nezávislá soutěžní porota, kterou sestavujeme z českých a slovenských marketingových odborníků z řad agentur, médií a zadavatelů. Každoročně se účastní přibližně 100 porotců, kteří hodnotí individuálně prostřednictvím online systému FLEMA. Porotci mají jedinečnou šanci podrobně se seznámit s nejlepšími mediálními kampaněmi v Česku a na Slovensku za uplynulý rok.
Hodnotit můžete v období 30.7. - 5.9.2024. Po sečtení všech bodů je určeno pořadí, které rozhodne o nominaci práce na shortlist soutěže.
Nemusíte hodnotit všechny práce naráz, k hodnocení se můžete vrátit kdykoli v hlasovacím období. Z vašeho hodnocení budou vyřazeny ty práce, na nichž se podílela vaše společnost či agentura (hodnocení musíte provést, ale nezapočítá se do celkových výsledků). Hodnocení vyžaduje určitý čas, proto doporučujeme ohodnotit několik kampaní na začátku a podle časové náročnosti si pak rozvrhnout hodnocení do delšího časového úseku.
Aby bylo Vaše hodnocení započítáno do celkových výsledků, je třeba ohodnotit alespoň 30 soutěžních kampaní.
V druhém kole hodnocení určí 20 členná porota na společném zasedání vítěze jednotlivých kategorií prostřednictvím propracovaného hodnotícího mechanismu.
Přehled kategorií
Kategorie dle mediatypu
-
Nejlepší využití televize
Strategie a nápady, které dokázaly využít silných stránek televize jako tradičního mediatypu inovativním způsobem, a zároveň tím přinesly inzerované značce/produktu výhodu na trhu. Je klíčové prokázat, jak tento mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.
-
Nejlepší využití tisku
Kampaň realizovaná v tištěných médiích (noviny, časopisy, tištěné přílohy či firemní časopisy apod.). Posuzuje se inovativní využití tištěného média a jedinečnost oslovení cílové skupiny v rámci tohoto mediatypu.
-
Nejlepší využití rádia
Inovativní oslovení či zapojení cílové skupiny prostřednictvím jakékoli audio platformy. Je klíčové prokázat, jak tento mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.
-
Nejlepší využití Out of Home
Kampaň realizovaná na standardních venkovních nosičích i netradičních plochách, v kinech, využívající ambientní média či venkovní prostor v neobvyklém pojetí, a to i v rámci pořádání venkovní akce. Je klíčové prokázat, jak tento mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.
-
Nejlepší využití digitálních médií
Kampaně můžou zahrnovat práci s webovými stránkami, vyhledávače, bannerovou reklamu, mobilní aplikace, instant messaging, hry, augmentovanou a virtuální realitu, využití sociálních médií, blogů či použití zcela nové technologie v digitálním prostředí. Strategie, které k úspěchu kampaně využily sílu digitálních médií inovativním způsobem.
Kategorie media & insight
-
Nejlepší využití dat
Mediální strategie postavená na využití malých či velkých dat nebo marketingové automatizace, která vedla k efektivnímu oslovení zákazníka či jedinečným poznatkům, které byly dále v kampani využity.
-
Nejlepší využití real-time marketingu
Jak značka dokázala oslovit své zákazníky na základě informací v reálném čase a jakým způsobem s takovými informacemi pracovala. Přihlášené práce můžou zahrnovat například reakce na aktuální zprávy, trendy nebo využití živých události.
-
Nejlepší využití influencera
Strategie, které dokázaly nejlépe využít potenciál jedné či více vlivných osobností (influencerů) inovativním způsobem, a tak pozitivně ovlivnit vnímání cílové skupiny či výsledky značky/produktu. Za influencera je považována jakákoli osoba, která je schopna ovlivňovat vnímání či chování konzumentů ke značce. Kampaň může být na osobnosti postavena celá, nebo může být influencer využit jen pro určitou její část či zapojen v reálném čase v závislosti na okolnostech.
-
Nejlepší zapojení zákazníka
Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Průřezové kategorie
-
Nejlepší komerční kampaň
Komerční kampaně, které nabízejí silnou srozumitelnou a inovativní nosnou myšlenku, která je pak brilantně rozvedena v relevantní mediální strategii. Taková strategie naplňuje cíle kampaně, oslovuje žádanou cílovou skupinu a přináší očekávané výsledky.
-
Nejlepší nekomerční kampaň
Nekomerční kampaně, které nabízejí silnou srozumitelnou a inovativní nosnou myšlenku, která je pak brilantně rozvedena v relevantní mediální strategii. Taková strategie naplňuje cíle kampaně, oslovuje žádanou cílovou skupinu a přináší očekávané výsledky.
-
Nejodvážnější počin
V prostředí, které stále více nutí sázet na jistotu, oceňujeme autory, kteří byli odvážní a zvolili inovativní přístup nebo neprozkoumané řešení i za cenu rizika neúspěchu.
Popis kategorií & co bude porota hodnotit
Kategorie dle mediatypu
Nejlepší využití televize
Nejlepší využití tisku
Nejlepší využití rádia
Nejlepší využití Out of Home
Nejlepší využití digitálních médií
Popis
Strategie a nápady, které dokázaly využít silných stránek konkrétního mediatypu inovativním způsobem, a zároveň tím přinesly inzerované značce/produktu výhodu na trhu. Je klíčové prokázat, jak daný mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.
Porota hodnotí
Jak dokázali tvůrci využít výhod mediatypu, přinést inovativní nápad, a na jeho základě vytvořit a zrealizovat konzistentní a relevantní strategii, která úspěšně pracovala ve prospěch inzerovaného produktu/značky.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
35%
Inovace a unikátnost
20%
Realizace
10%
Výsledek
Poznámka
Kategorie jsou otevřeny pro všechny kampaně, které účinně využívají tradiční média – televizi, tisk, rádio nebo OOH (kam patří také netradiční plochy, ambientní média, kino..). Digitální média můžou zahrnovat práci s webovými stránkami, vyhledávače, bannerovou reklamu, mobilní aplikace, instant messaging, hry, augmentovanou a virtuální realitu, využití sociálních médií, blogů či použití zcela nové technologie v digitálním prostředí. Pro přihlášení do správné kategorie je klíčové prokázat, jak daný mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky
Kategorie media & insight
Nejlepší využití dat
Popis
Mediální strategie postavená na využití malých či velkých dat nebo marketingové automatizace, která vedla k efektivnímu oslovení zákazníka či jedinečným poznatkům, které byly dále v kampani využity.
Porota hodnotí
Jak speciální byl přístup k využití dat, jakým způsobem se využitím dat zvýšila kvalita kampaně. Ať už změnou parametrů kampaně, lepším cílením na spotřebitele, lepším insightem či efektivnějším plánování kampaně.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
15%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
25%
Výsledek
Nejlepší využití real-time marketingu
Popis
Jak značka dokázala oslovit své zákazníky na základě informací v reálném čase a jakým způsobem s takovými informacemi pracovala. Přihlášené práce můžou zahrnovat například reakce na aktuální zprávy, trendy nebo využití živých události.
Porota hodnotí
Jak dokázala strategie (ať už připravená předem, či spontánně reagující na danou situaci/aktuální informaci) předat zamýšlený vzkaz cílové skupině, jak dokázala vydělit produkt/značku z davu a nakolik byla tato strategie relevantní a inovativní
Kritéria a Váhy
30%
Strategie
30%
Inovace a unikátnost
30%
Realizace
10%
Výsledek
Nejlepší využití influencera
Popis
Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Porota hodnotí
Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
15%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
25%
Výsledek
Nejlepší zapojení zákazníka
Popis
Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Porota hodnotí
Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
15%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
25%
Výsledek
Poznámka
Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Průřezové kategorie
Nejlepší komerční kampaň
Nejlepší nekomerční kampaň
Popis
Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Porota hodnotí
Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.
Kritéria a Váhy
40%
Strategie
25%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
15%
Výsledek
Nejodvážnější počin
Popis
V prostředí, které stále více nutí sázet na jistotu, oceňujeme autory, kteří byli odvážní a zvolili inovativní přístup nebo neprozkoumané řešení i za cenu rizika neúspěchu.
Porota hodnotí
Kontext, ve kterém řešení vzniklo, míru odvahy a rizika, které autor a zadavatel podstoupili, a jak se novátorské řešení nakonec zrealizovalo.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
35%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
5%
Výsledek
Kritéria hodnocení
U každé práce hodnotíte 4 kritéria počtem hvězdiček od 1 (nejhorší) po 5 (nejlepší):
1. STRATEGIE
Prostředky a jejich vhodnost pro dosažení cíle kampaně, optimálnost zvoleného řešení pro doručení komunikačního sdělení, podpora kreativního konceptu kampaně a přiměřenost strategie pro daný produkt/značku
2. REALIZACE
Realizace navržené strategie a její úspěšnost v praxi
3. INOVACE A UNIKÁTNOST
Jedinečnost a netradičnost kampaně
4. VÝSLEDEK
Efektivita navržené strategie pro cílovou skupinu
Počet získaných bodů rozhodne, které kampaně postoupí na shortlist. Z hodnocení každého porotce jsou vyřazeny ty práce, na nichž se podílela jeho společnost či agentura.
Jak hodnotit
1. krok Aktivace účtu porotce
30.7.2024 vám bude zaslán aktivační e-mail, kde si pomocí odkazu aktivujete svůj porotcovský účet. Uživatelské jméno je váš e-mail, na který jsme vám odeslali aktivační email.
2. krok - Přihlášení
Do svého účtu se přihlašujete z webu soutěže www.flema.cz v pravém horním rohu. Po přihlášení budete jako porotce automaticky přesměrováni na formulář hodnocení.
3. krok - Hodnocení
- Soutěžní práce vám budou v rámci jednotlivých kategorií zobrazovány náhodně, aby žádné kampaně nebyly při hodnocení znevýhodněny.
- Každá soutěžní práce se vám po otevření zobrazí v plném znění včetně obrazové a video dokumentace.
- Teprve až ohodnotíte zobrazenou kampaň, nabídne se vám další v pořadí.
- Kampaně, které jste ohodnotili, zůstávají ve vašem hodnocení, můžete se k jejich bodování později vrátit a hodnocení upravit.
- U každé práce je třeba na škále od 1 (nejhorší) do 5 (nejlepší) ohodnotit jednotlivá kritéria. Ta najdete podrobně popsaná v sekci Kritéria hodnocení i přímo v hodnotícím systému.
- Aby byla vaše hodnocení započítána do celkových výsledků, je třeba ohodnotit alespoň 30 kampaní.
Hodnocení bude uzavřeno v pondělí 5. září 2024 ve 24 hodin
Děkujeme za čas, který hodnocení kampaní věnujete! Shortlist FLE Media Awards zveřejníme na
www.flema.cz
13. 9. 2024