Manuál pro porotce19. ročník FLE Media Awards


Vítáme vás v I. kole hodnocení soutěže FLE Media Awards

    Hodnocení soutěžních prací probíhá ve dvou kolech a zaměřuje se primárně na kvalitu a inovativnost mediálního nápadu, jeho realizaci a přínos pro značku.  

    Kdo jsou porotci FLEMA?

    V prvním kole práce hodnotí nezávislá soutěžní porota, kterou sestavujeme z českých a slovenských marketingových odborníků z řad agentur, médií a zadavatelů.  Každoročně se účastní přibližně 100 porotců, kteří hodnotí individuálně prostřednictvím online systému FLEMA. Porotci mají jedinečnou šanci podrobně se seznámit s nejlepšími mediálními kampaněmi v Česku a na Slovensku za uplynulý rok. 

    Hodnotit můžete v období 30.7. - 5.9.2024. Po sečtení všech bodů je určeno pořadí, které rozhodne o nominaci práce na shortlist soutěže.

    Nemusíte hodnotit všechny práce naráz, k hodnocení se můžete vrátit kdykoli v hlasovacím období. Z vašeho hodnocení budou vyřazeny ty práce, na nichž se podílela vaše společnost či agentura (hodnocení musíte provést, ale nezapočítá se do celkových výsledků). Hodnocení vyžaduje určitý čas, proto doporučujeme ohodnotit několik kampaní na začátku a podle časové náročnosti si pak rozvrhnout hodnocení do delšího časového úseku.

    Aby bylo Vaše hodnocení započítáno do celkových výsledků, je třeba ohodnotit alespoň 30 soutěžních kampaní.

    V druhém kole hodnocení určí 20 členná porota na společném zasedání vítěze jednotlivých kategorií prostřednictvím propracovaného hodnotícího mechanismu.

Přehled kategorií

    test

  • Best Awareness Campaign

    Kampaně realizované s cílem zvýšení povědomí o značce, produktu nebo službě. Posuzuje se schopnost vybudovat povědomí v širší cílové skupině co nejefektivnějším způsobem. Dále se může posuzovat vliv na zapamatování značky nebo kampaně.

  • Best Consideration Campaign

    Kampaně realizované s cílem zvýšení zájmu, změny vnímání nebo zvažování nákupu značky, produktu nebo služby v cílových skupinách, které již mají povědomí o značce, produktu nebo službě. Posuzuje se schopnost zvýšit zájem nebo zapojit cílovou skupinu. Dále se může posuzovat vliv na změnu vnímání nebo zvažování nákupu značky, služby nebo produktu.

  • Best Conversion Campaign

    Kampaně realizované s cílem akcí uživatelů. Posuzuje se schopnost doručit akce (kliky, konverze nebo prodeje) značky, produktu nebo služby. Dále se může posuzovat vliv kampaně na dlouhodobé transakční výsledky klienta včetně opětovné konverze, zvýšení hodnoty konverze nebo retence uživatele.

    test

  • Best Spot Campaign

    Kampaně realizované v médiích nebo nosičích, kde je primárním formátem audio, video nebo jejich kombinace. Uživatelé v těchto médiích konzumují obsah pasivně (sledují, poslouchají) a jejich interakce je omezená na přepnutí obsahu nebo vypnutí. Může se jednat o TV, rádio, kino, online streaming atd.

  • Best Non Spot Campaign

    Kampaně realizované v médiích nebo nosičích, kde je primární formát statický. Uživatelé v těchto médiích konzumují obsah aktivně (swipují, scrollují, listují) nebo se kolem nich pohybují (chůze, jízda). Může se jednat o OOH, online, tisk, ambientní média atd.

Popis kategorií & co bude porota hodnotit


  • Best Awareness Campaign

  • Best Consideration Campaign

  • Best Conversion Campaign


35%

Strategie

35%

Realizace

15%

Inovativnost

15%

Odvaha


  • Best Spot Campaign

  • Best Non Spot Campaign


35%

Strategie

35%

Realizace

15%

Inovativnost

15%

Odvaha

Kritéria hodnocení


U každé práce hodnotíte 4 kritéria  počtem hvězdiček od 1 (nejhorší) po 5 (nejlepší):

1. STRATEGIE

Prostředky a jejich vhodnost pro dosažení cíle kampaně, optimálnost zvoleného řešení pro doručení komunikačního sdělení, podpora kreativního konceptu kampaně a přiměřenost strategie pro daný produkt/značku

2. REALIZACE

Realizace navržené strategie a její úspěšnost v praxi

3. INOVACE A UNIKÁTNOST

Jedinečnost a netradičnost kampaně

4. VÝSLEDEK

Efektivita navržené strategie pro cílovou skupinu

Počet získaných bodů rozhodne, které kampaně postoupí na shortlist. Z hodnocení každého porotce jsou vyřazeny ty práce, na nichž se podílela jeho společnost či agentura.

Jak hodnotit

1. krok Aktivace účtu porotce

30.7.2024 vám bude zaslán aktivační e-mail, kde si pomocí odkazu aktivujete svůj porotcovský účet. Uživatelské jméno je váš e-mail, na který jsme vám odeslali aktivační email.

2. krok - Přihlášení

Do svého účtu se přihlašujete z webu soutěže www.flema.cz v pravém horním rohu. Po přihlášení budete jako porotce automaticky přesměrováni na formulář hodnocení.

3. krok - Hodnocení

  • Soutěžní práce vám budou v rámci jednotlivých kategorií zobrazovány náhodně, aby žádné kampaně nebyly při hodnocení znevýhodněny.
  • Každá soutěžní práce se vám po otevření zobrazí v plném znění včetně obrazové a video dokumentace.
  • Teprve až ohodnotíte zobrazenou kampaň, nabídne se vám další v pořadí.
  • Kampaně, které jste ohodnotili, zůstávají ve vašem hodnocení, můžete se k jejich bodování později vrátit a hodnocení upravit.
  • U každé práce je třeba na škále od 1 (nejhorší) do 5 (nejlepší) ohodnotit jednotlivá kritéria. Ta najdete podrobně popsaná v sekci Kritéria hodnocení i přímo v hodnotícím systému.
  • Aby byla vaše hodnocení započítána do celkových výsledků, je třeba ohodnotit alespoň 30 kampaní.

Hodnocení bude uzavřeno v pondělí 5. září 2024 ve 24 hodin

Děkujeme za čas, který hodnocení kampaní věnujete! Shortlist FLE Media Awards zveřejníme na www.flema.cz
13. 9. 2024