Termíny
Vyhlášení soutěže |
26.02.2024 |
Včasná uzávěrka přihlášek březen |
31.03.2024 |
Včasná uzávěrka přihlášek duben |
30.04.2024 |
Včasná uzávěrka přihlášek květen |
31.05.2024 |
Uzávěrka přihlášek |
18.07.2024 |
1. kolo hodnocení |
30.07 – 05.09.2024 |
Vyhlášení shortlistu |
12.09.2024 |
Galavečer |
24.10.2024 |
Přehled kategorií
Kategorie dle mediatypu
-
Nejlepší využití televize
Strategie a nápady, které dokázaly využít silných stránek televize jako tradičního mediatypu inovativním způsobem, a zároveň tím přinesly inzerované značce/produktu výhodu na trhu. Je klíčové prokázat, jak tento mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.
-
Nejlepší využití tisku
Kampaň realizovaná v tištěných médiích (noviny, časopisy, tištěné přílohy či firemní časopisy apod.). Posuzuje se inovativní využití tištěného média a jedinečnost oslovení cílové skupiny v rámci tohoto mediatypu.
-
Nejlepší využití rádia
Inovativní oslovení či zapojení cílové skupiny prostřednictvím jakékoli audio platformy. Je klíčové prokázat, jak tento mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.
-
Nejlepší využití Out of Home
Kampaň realizovaná na standardních venkovních nosičích i netradičních plochách, v kinech, využívající ambientní média či venkovní prostor v neobvyklém pojetí, a to i v rámci pořádání venkovní akce. Je klíčové prokázat, jak tento mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.
-
Nejlepší využití digitálních médií
Kampaně můžou zahrnovat práci s webovými stránkami, vyhledávače, bannerovou reklamu, mobilní aplikace, instant messaging, hry, augmentovanou a virtuální realitu, využití sociálních médií, blogů či použití zcela nové technologie v digitálním prostředí. Strategie, které k úspěchu kampaně využily sílu digitálních médií inovativním způsobem.
Kategorie media & insight
-
Nejlepší využití dat
Mediální strategie postavená na využití malých či velkých dat nebo marketingové automatizace, která vedla k efektivnímu oslovení zákazníka či jedinečným poznatkům, které byly dále v kampani využity.
-
Nejlepší využití real-time marketingu
Jak značka dokázala oslovit své zákazníky na základě informací v reálném čase a jakým způsobem s takovými informacemi pracovala. Přihlášené práce můžou zahrnovat například reakce na aktuální zprávy, trendy nebo využití živých události.
-
Nejlepší využití influencera
Strategie, které dokázaly nejlépe využít potenciál jedné či více vlivných osobností (influencerů) inovativním způsobem, a tak pozitivně ovlivnit vnímání cílové skupiny či výsledky značky/produktu. Za influencera je považována jakákoli osoba, která je schopna ovlivňovat vnímání či chování konzumentů ke značce. Kampaň může být na osobnosti postavena celá, nebo může být influencer využit jen pro určitou její část či zapojen v reálném čase v závislosti na okolnostech.
-
Nejlepší zapojení zákazníka
Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Průřezové kategorie
-
Nejlepší komerční kampaň
Komerční kampaně, které nabízejí silnou srozumitelnou a inovativní nosnou myšlenku, která je pak brilantně rozvedena v relevantní mediální strategii. Taková strategie naplňuje cíle kampaně, oslovuje žádanou cílovou skupinu a přináší očekávané výsledky.
-
Nejlepší nekomerční kampaň
Nekomerční kampaně, které nabízejí silnou srozumitelnou a inovativní nosnou myšlenku, která je pak brilantně rozvedena v relevantní mediální strategii. Taková strategie naplňuje cíle kampaně, oslovuje žádanou cílovou skupinu a přináší očekávané výsledky.
-
Nejodvážnější počin
V prostředí, které stále více nutí sázet na jistotu, oceňujeme autory, kteří byli odvážní a zvolili inovativní přístup nebo neprozkoumané řešení i za cenu rizika neúspěchu.
Jak přihlásit kampaň & co obsahuje přihláška
-
Identifikační údaje kampaně
- Název kampaně / Značka, pro kterou byla kampaň připravena
- Zadavatel / Autor / Země
- Soutěžní kategorie
-
Popis kampaně
- Shrnutí (max. 1 200 znaků)
- Jaký byl cíl (max. 800 znaků)
- Jaké bylo řešení (max. 2000 znaků)
- Jak jsme řešení zrealizovali (max. 800 znaků)
- Jak to dopadlo (max. 800 znaků)
-
Přílohy
Ilustrační obrázek/fotografie (povinná příloha)
- tisková kvalita, ve formátu JPG, 300 dpi, maximální rozměr A4 a 5 MB
Doprovodné obrázky/fotografie (povinné přílohy)
- 3 povinné obrázky, volitelně až 10, ve formátu JPG, maximální rozměr jedné fotografie 2 MB
Video (doporučená příloha)
Musí být nahráno ve dvou velikostech:
- 1. Formát pro velkoformátovou projekci: Mp4 /H.264/, rozlišení 1080p (1920x1080), data rate 4 - 8 Mbit/s., maximální délka 2:00 min. Video nesmí být větší než 125 MB.
- 2. Formát pro on-line projekci: MP4 /H.264/, rozlišení 720p (1280x720), data rate 2 - 4 Mbit/s., maximální délka 2:00 min. Video nesmí být větší než 65 MB.Přihláška se v systému automaticky ukládá, i po opakovaném přihlášení do systému ji budete moci editovat, vkládat a mazat přílohy. Můžete takto upravovat všechny rozpracované přihlášky, až do momentu jejich Odeslání do soutěže. Před odesláním zkontrolujte znovu všechny její části včetně příloh a posledních verzí videí.
Po odeslání se přihláška a uzamkne a vy ji uvidíte v režimu prohlížení - nebude již možné ji jakkoli editovat, vkládat ani mazat přílohy. Vyplnění online formuláře, především pokud se na přípravě podílí více lidí, vám usnadní off-line přihláška ke stažení.
Podmínky soutěže
Přihlášeny mohou být práce, které byly realizovány na českém nebo slovenském trhu v období od 1.1.2023 do 30.6.2024.
Přihlásit kampaň do soutěže může kdokoli, kdo se na vzniku kampaně podílel (agentura, zadavatel, médium).
Do soutěže nemůže být přihlášena práce, která již soutěžila v minulosti. To se však nevztahuje na případ, kdy soutěžila jiná část kampaně. Vyhlašovatel si vyhrazuje právo vyřadit přihlášku nebo ji přeřadit do jiné vhodnější kategorie.
Způsob hodnocení
Soutěžní porota je sestavena z předních českých a slovenských odborníků z řad agentur, médií a zadavatelů. Hodnocení soutěžních prací probíhá ve dvou kolech a zaměřuje se primárně na kvalitu a inovativnost mediálního nápadu, jeho realizaci a přínos pro značku.
V prvním kole hodnotí přibližně 100 porotců individuálně prostřednictvím online systému. U každé práce musí porotce na dané škále ohodnotit čtyři kritéria:
1. STRATEGIE
2. REALIZACE
3. INOVACE A UNIKÁTNOST
4. VÝSLEDEK
Počet získaných bodů rozhodne, které kampaně postoupí na shortlist. Z hodnocení každého porotce jsou vyřazeny ty práce, na nichž se podílela jeho společnost či agentura.
V druhém kole určí užší 20 členná porota, na společném zasedání, vítěze jednotlivých kategorií. Aby se z nominované práce stala práce vítězná, musí se porota shodnout nadpoloviční většinou hlasů. Porota může rozhodnout, že cena v kategorii nebude udělena.
Ocenění
-
FLE Media Awards
Za vítězství v každé kategorii je udělena cena FLE Media Award a to jak autorovi kampaně tak i jejímu zadavateli.
-
Inovativní zadavatel
Cena bude udělena zadavateli, jehož práce získají nejvíce bodů za jednotlivá ocenění v rámci soutěže. Jednotlivá ocenění v rámci soutěže jsou hodnocena body dle následujícího přehledu:
Umístění/Ocenění |
Počet bodů |
---|---|
Umístění na shortlistu |
1 bod |
Vítěz jednotlivé kategorie |
2 body |
Vítěz Grand Prix |
1 bod |
-
Inovativní autor
Cena bude udělena společnosti, jejíž práce získají nejvíce bodů za jednotlivá ocenění v rámci soutěže dle podmínek stanovených pro cenu udílenou Inovativnímu zadavateli.
-
Grand Prix
Grand Prix bude udělena jediné práci, a to té, která bude vybrána jako vítězná práce v jedné z kategorii a zároveň získá nejvyšší bodové hodnocení v Hodnocení v prvním kole (vítěz vítězů).
Popis kategorií & co bude porota hodnotit
Kategorie dle mediatypu
Nejlepší využití televize
Nejlepší využití tisku
Nejlepší využití rádia
Nejlepší využití Out of Home
Nejlepší využití digitálních médií
Popis
Strategie a nápady, které dokázaly využít silných stránek konkrétního mediatypu inovativním způsobem, a zároveň tím přinesly inzerované značce/produktu výhodu na trhu. Je klíčové prokázat, jak daný mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.
Porota hodnotí
Jak dokázali tvůrci využít výhod mediatypu, přinést inovativní nápad, a na jeho základě vytvořit a zrealizovat konzistentní a relevantní strategii, která úspěšně pracovala ve prospěch inzerovaného produktu/značky.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
35%
Inovace a unikátnost
20%
Realizace
10%
Výsledek
Poznámka
Kategorie jsou otevřeny pro všechny kampaně, které účinně využívají tradiční média – televizi, tisk, rádio nebo OOH (kam patří také netradiční plochy, ambientní média, kino..). Digitální média můžou zahrnovat práci s webovými stránkami, vyhledávače, bannerovou reklamu, mobilní aplikace, instant messaging, hry, augmentovanou a virtuální realitu, využití sociálních médií, blogů či použití zcela nové technologie v digitálním prostředí. Pro přihlášení do správné kategorie je klíčové prokázat, jak daný mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky
Kategorie media & insight
Nejlepší využití dat
Popis
Mediální strategie postavená na využití malých či velkých dat nebo marketingové automatizace, která vedla k efektivnímu oslovení zákazníka či jedinečným poznatkům, které byly dále v kampani využity.
Porota hodnotí
Jak speciální byl přístup k využití dat, jakým způsobem se využitím dat zvýšila kvalita kampaně. Ať už změnou parametrů kampaně, lepším cílením na spotřebitele, lepším insightem či efektivnějším plánování kampaně.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
15%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
25%
Výsledek
Nejlepší využití real-time marketingu
Popis
Jak značka dokázala oslovit své zákazníky na základě informací v reálném čase a jakým způsobem s takovými informacemi pracovala. Přihlášené práce můžou zahrnovat například reakce na aktuální zprávy, trendy nebo využití živých události.
Porota hodnotí
Jak dokázala strategie (ať už připravená předem, či spontánně reagující na danou situaci/aktuální informaci) předat zamýšlený vzkaz cílové skupině, jak dokázala vydělit produkt/značku z davu a nakolik byla tato strategie relevantní a inovativní
Kritéria a Váhy
30%
Strategie
30%
Inovace a unikátnost
30%
Realizace
10%
Výsledek
Nejlepší využití influencera
Popis
Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Porota hodnotí
Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
15%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
25%
Výsledek
Nejlepší zapojení zákazníka
Popis
Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Porota hodnotí
Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
15%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
25%
Výsledek
Poznámka
Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Průřezové kategorie
Nejlepší komerční kampaň
Nejlepší nekomerční kampaň
Popis
Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Porota hodnotí
Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.
Kritéria a Váhy
40%
Strategie
25%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
15%
Výsledek
Nejodvážnější počin
Popis
V prostředí, které stále více nutí sázet na jistotu, oceňujeme autory, kteří byli odvážní a zvolili inovativní přístup nebo neprozkoumané řešení i za cenu rizika neúspěchu.
Porota hodnotí
Kontext, ve kterém řešení vzniklo, míru odvahy a rizika, které autor a zadavatel podstoupili, a jak se novátorské řešení nakonec zrealizovalo.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
35%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
5%
Výsledek
Ceny přihlášek
do 31.03. |
7900 Kč + DPH |
do 30.04. |
8900 Kč + DPH |
do 31.05. |
9900 Kč + DPH |
do 18.07. |
16900 Kč + DPH |
FLEMA Balíček 5
- 5 přihlášek do soutěže FLEMA
- sleva 30 % na další přihlášky do soutěže
- 5 vstupenek na Galavečer FLE Media Awards
Celková hodnota balíčku je 94 000 Kč + DPH
FLEMA Balíček 8
- 8 přihlášek do soutěže FLEMA
- sleva 30 % na další přihlášky do soutěže
- 8 vstupenek na Galavečer FLE Media Awards
Celková hodnota balíčku je 145 100 Kč.