Termíny
Zahájení 20. ročníku |
25.02.2025 |
Včasná uzávěrka březen |
31.03.2025 |
Včasná uzávěrka květen |
16.05.2025 |
Řádná uzávěrka |
30.06.2025 |
Hodnocení 1. kolo |
24.07 – 10.09.2025 |
Vyhlášení shortlistu |
17.09.2025 |
Hodnocení 2. kolo a vyhlášení vítězů |
09.10.2025 |
Přehled kategorií
Kategorie podle cíle
-
Best Awareness Campaign
Kampaně realizované s cílem zvýšení povědomí o značce, produktu nebo službě. Posuzuje se schopnost vybudovat povědomí v širší cílové skupině co nejefektivnějším způsobem. Dále se může posuzovat vliv na zapamatování značky nebo kampaně.
-
Best Consideration Campaign
Kampaně realizované s cílem zvýšení zájmu, změny vnímání nebo zvažování nákupu značky, produktu nebo služby v cílových skupinách, které již mají povědomí o značce, produktu nebo službě. Posuzuje se schopnost zvýšit zájem nebo zapojit cílovou skupinu. Dále se může posuzovat vliv na změnu vnímání nebo zvažování nákupu značky, služby nebo produktu.
-
Best Conversion Campaign
Kampaně realizované s cílem akcí uživatelů. Posuzuje se schopnost doručit akce (kliky, konverze nebo prodeje) značky, produktu nebo služby. Dále se může posuzovat vliv kampaně na dlouhodobé transakční výsledky klienta včetně opětovné konverze, zvýšení hodnoty konverze nebo retence uživatele.
Kategorie podle realizace
-
Best Spot Campaign
Kampaně realizované v médiích nebo nosičích, kde je primárním formátem audio, video nebo jejich kombinace. Uživatelé v těchto médiích konzumují obsah pasivně (sledují, poslouchají) a jejich interakce je omezená na přepnutí obsahu nebo vypnutí. Může se jednat o TV, rádio, kino, online streaming atd.
-
Best Non Spot Campaign
Kampaně realizované v médiích nebo nosičích, kde je primární formát statický. Uživatelé v těchto médiích konzumují obsah aktivně (swipují, scrollují, listují) nebo se kolem nich pohybují (chůze, jízda). Může se jednat o OOH, online, tisk, ambientní média atd.
Jak přihlásit kampaň & co obsahuje přihláška
-
Identifikační údaje kampaně
- Název kampaně / Značka, pro kterou byla kampaň připravena
- Zadavatel / Autor / Země
- Soutěžní kategorie
-
Popis kampaně
- Shrnutí (max. 1200 znaků)
- Cíl kampaně (max. 800 znaků)
- Strategie kampaně (max. 2000 znaků)
- Realizace kampaně (max. 800 znaků)
- Inovativnost kampaně (max. 800 znaků)
- Odvaha (max. 800 znaků)
-
Přílohy
- Ilustrační obrázek (povinná příloha)
tisková kvalita – JPG, 300 dpi, max rozměr A4 a 5 MB - Doplňkové fotografie (povinné přílohy)
3 fotografie, volitelně až 10 fotografií, ve formátu JPG, maximální rozměr jedné fotografie 2 MB - Video (doporučená příloha)
Video popisující kampaň musí být nahráno ve dvou velikostech (s totožným obsahem):
I. Formát pro velkoformátovou projekci: Mp4 /H.264/, rozlišení 1080p (1920x1080), data rate 4 - 8 Mbit/s., maximální délka 1:30 min. Video nesmí být větší než 125 MB.
II. Formát pro on-line projekci: MP4 /H.264/, rozlišení 720p (1280x720), data rate 2 - 4 Mbit/s., maximální délka 1:30 min. Video nesmí být větší než 65 MB. - Další přílohy (dobrovolné)
Další doprovodná dokumentace obrazová/zvuková/video (pouze ve formátech JPG, MP3 a video dle specifikací výše).
Přihláška se v systému automaticky ukládá, i po opakovaném přihlášení do systému ji budete moci editovat, vkládat a mazat přílohy. Můžete takto upravovat všechny rozpracované přihlášky, až do momentu jejich Odeslání do soutěže. Před odesláním zkontrolujte znovu všechny její části včetně příloh a posledních verzí videí.
Po odeslání se přihláška a uzamkne a vy ji uvidíte v režimu prohlížení - nebude již možné ji jakkoli editovat, vkládat ani mazat přílohy. Vyplnění online formuláře, především pokud se na přípravě podílí více lidí, vám usnadní off-line přihláška ke stažení. - Ilustrační obrázek (povinná příloha)
Podmínky soutěže
Přihlášeny mohou být práce, které byly realizovány na českém nebo slovenském trhu v období od 1.1.2024 do 30.6.2025.
Přihlásit kampaň do soutěže může kdokoli, kdo se na vzniku kampaně podílel (agentura, zadavatel, médium).
Do soutěže nemůže být přihlášena práce, která již soutěžila v minulosti. To se však nevztahuje na případ, kdy soutěžila jiná část kampaně. Vyhlašovatel si vyhrazuje právo vyřadit přihlášku nebo ji přeřadit do jiné vhodnější kategorie.
Způsob hodnocení
Soutěžní porota je sestavena z předních českých a slovenských odborníků z řad agentur, médií a zadavatelů. Hodnocení soutěžních prací probíhá ve dvou kolech a zaměřuje se primárně na kvalitu a inovativnost mediálního nápadu, jeho realizaci, přínos pro produkt/značku a odvahu prokázanou i přes riziko neúspěchu.
V prvním kole hodnotí přibližně 100 porotců individuálně prostřednictvím online systému. U každé práce musí porotce na 4 bodové škále ohodnotit čtyři kritéria:
1. STRATEGIE
2. REALIZACE
3. INOVATIVNOST
4. ODVAHA
Body přiřazené porotci se přepočítávají váženě ve vztahu k procentuální váze jednotlivých kritérií.
Strategie | 35 % |
Relizace | 35 % |
Inovativnost | 15 % |
Odvaha | 15 % |
Výsledný počet získaných bodů rozhodne, které kampaně postoupí na shortlist. Na shortlist postupují práce, které:
Zároveň z výše uvedených nepostupují ty práce, které se:
Shortlist bude zveřejněn nejpozději 17. září 2025 na internetových stránkách www.flema.cz.
Hodnocení v druhém kole probíhá na společném zasedání poroty. Porota při Hodnocení v druhém kole vybírá vítěze jednotlivých kategorií tak, že každý oprávněný porotce určí pomocí on-line dotazníku první tři místa v pořadí z prací na shortlistu dané kategorie. Za každé první místo se práci přiřadí 3 body, za každé druhé místo 2 body, a za každé třetí 1 jeden bod. Dle celkových bodů se sestaví žebříček prací v dané kategorii tak, že nejlepší práce získává nejvíc bodů. V případě rovnosti bodů rozhodují body z Hodnocení v prvním kole. V případě rovnosti bodů i v prvním kole se práce o pořadí rozdělí.
Každý porotce zároveň hlasuje o udělení, nebo neudělení hlavní ceny v dané kategorii. V případě, že alespoň 50 % porotců rozhodne o udělení hlavní ceny v kategorii, první práce v pořadí jí získává, a další dvě v pořadí získají 2. a 3. místo. Pokud porota rozhodne o neudělení hlavní ceny, bude udělena pouze cena za druhé a třetí místo, a to dvěma nejlepším pracím v kategorii.
Ocenění
-
FLE Media Awards
V každé kategorii je udělena cena FLE Media Award za první, druhé a třetí místo, a to jak autorovi kampaně tak i jejímu zadavateli.
-
Best Advertiser
Cena bude udělena zadavateli, jehož práce získají nejvíce bodů za jednotlivá ocenění v rámci soutěže:
Umístění/Ocenění |
Počet bodů |
---|---|
Umístění na shortlistu |
1 bod |
Vítěz kategorie |
2 body |
Vítěz Grand Prix |
1 bod |
Vítěz Bravery Award |
1 bod |
Vítěz Innovation Award |
1 bod |
-
Best Author
Cena bude udělena společnosti, jejíž práce získají nejvíce bodů za jednotlivá ocenění v rámci soutěže dle podmínek stanovených pro cenu Best Advertiser.
-
Grand Prix
Grand Prix bude udělena jediné práci, a to té, která bude vybrána jako vítězná práce v jedné z kategorii a zároveň získá nejvyšší bodové hodnocení v Hodnocení v prvním kole (vítěz vítězů).
-
Bravery Award
Cena Bravery Award bude udělena jediné práci, a to té, která se umístí na shortlistu soutěže a zároveň získá nejvyšší bodové hodnocení kritéria Odvaha v prvním kole hodnocení.
-
Innovation Award
Cena Innovation Award bude udělena jediné práci, a to té, která se umístí na shortlistu soutěže a zároveň získá nejvyšší bodové hodnocení kritéria Inovativnost v prvním kole hodnocení.
Kritéria a váhy
Kategorie podle cíle
Best Awareness Campaign
Best Consideration Campaign
Best Conversion Campaign
35%
Strategie
35%
Realizace
15%
Inovativnost
15%
Odvaha
Kategorie podle realizace
Best Spot Campaign
Best Non Spot Campaign
35%
Strategie
35%
Realizace
15%
Inovativnost
15%
Odvaha
Ceny přihlášek
do 31.03. |
8900 Kč + DPH |
do 16.05. |
9900 Kč + DPH |
do 04.07. |
16900 Kč + DPH |
FLEMA Balíček 5
- 5 přihlášek do soutěže FLEMA
Celková hodnota balíčku je 84 500 Kč + DPH
FLEMA Balíček 8
- 8 přihlášek do soutěže FLEMA
Celková hodnota balíčku je 135 200 Kč.