Manuál pro porotce19. ročník FLE Media Awards


Děkujeme, že jste potvrdil/a účast ve 2. kole hodnocení 19. ročníku FLE Media Awards

Místo konání Café Louvre Národní 22, Praha 1
Čas konání čtvrtek 19.9.2024 14 - 18 h

Příprava

Abyste byl/a na hlasování v druhém kole poroty dobře připraven/a, doporučujeme prohlédnout si nominované kampaně na webových stránkách soutěže v sekci Shortlist, kde jsou k dispozici v plném znění a s přílohami. Je důležité, abyste při hlasování ve 2. kole znal/a všechny kampaně, které postoupily na shortlist. Pokud jste v prvním kole neohodnotil/a vše, projděte si zejména ty práce, ke kterým jste se v prvním kole nedostal/a.

Kritéria hodnocení soutěžních prací


  • Nejlepší využití televize

  • Nejlepší využití tisku

  • Nejlepší využití rádia

  • Nejlepší využití Out of Home

  • Nejlepší využití digitálních médií


Popis

Strategie a nápady, které dokázaly využít silných stránek konkrétního mediatypu inovativním způsobem, a zároveň tím přinesly inzerované značce/produktu výhodu na trhu. Je klíčové prokázat, jak daný mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.

Porota hodnotí

Jak dokázali tvůrci využít výhod mediatypu, přinést inovativní nápad, a na jeho základě vytvořit a zrealizovat konzistentní a relevantní strategii, která úspěšně pracovala ve prospěch inzerovaného produktu/značky.

Kritéria a Váhy

35%

Strategie

35%

Inovace a unikátnost

20%

Realizace

10%

Výsledek

Poznámka

Kategorie jsou otevřeny pro všechny kampaně, které účinně využívají tradiční média – televizi, tisk, rádio nebo OOH (kam patří také netradiční plochy, ambientní média, kino..). Digitální média můžou zahrnovat práci s webovými stránkami, vyhledávače, bannerovou reklamu, mobilní aplikace, instant messaging, hry, augmentovanou a virtuální realitu, využití sociálních médií, blogů či použití zcela nové technologie v digitálním prostředí. Pro přihlášení do správné kategorie je klíčové prokázat, jak daný mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky


  • Nejlepší využití dat


Popis

Mediální strategie postavená na využití malých či velkých dat nebo marketingové automatizace, která vedla k efektivnímu oslovení zákazníka či jedinečným poznatkům, které byly dále v kampani využity.

Porota hodnotí

Jak speciální byl přístup k využití dat, jakým způsobem se využitím dat zvýšila kvalita kampaně. Ať už změnou parametrů kampaně, lepším cílením na spotřebitele, lepším insightem či efektivnějším plánování kampaně.

Kritéria a Váhy

35%

Strategie

15%

Inovace a unikátnost

25%

Realizace

25%

Výsledek


  • Nejlepší využití real-time marketingu


Popis

Jak značka dokázala oslovit své zákazníky na základě informací v reálném čase a jakým způsobem s takovými informacemi pracovala. Přihlášené práce můžou zahrnovat například reakce na aktuální zprávy, trendy nebo využití živých události.

Porota hodnotí

Jak dokázala strategie (ať už připravená předem, či spontánně reagující na danou situaci/aktuální informaci) předat zamýšlený vzkaz cílové skupině, jak dokázala vydělit produkt/značku z davu a nakolik byla tato strategie relevantní a inovativní

Kritéria a Váhy

30%

Strategie

30%

Inovace a unikátnost

30%

Realizace

10%

Výsledek


  • Nejlepší využití influencera


Popis

Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.

Porota hodnotí

Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.

Kritéria a Váhy

35%

Strategie

15%

Inovace a unikátnost

25%

Realizace

25%

Výsledek


  • Nejlepší zapojení zákazníka


Popis

Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.

Porota hodnotí

Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.

Kritéria a Váhy

35%

Strategie

15%

Inovace a unikátnost

25%

Realizace

25%

Výsledek

Poznámka

Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.


  • Nejlepší komerční kampaň

  • Nejlepší nekomerční kampaň


Popis

Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.

Porota hodnotí

Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.

Kritéria a Váhy

40%

Strategie

25%

Inovace a unikátnost

25%

Realizace

15%

Výsledek


  • Nejodvážnější počin


Popis

V prostředí, které stále více nutí sázet na jistotu, oceňujeme autory, kteří byli odvážní a zvolili inovativní přístup nebo neprozkoumané řešení i za cenu rizika neúspěchu.

Porota hodnotí

Kontext, ve kterém řešení vzniklo, míru odvahy a rizika, které autor a zadavatel podstoupili, a jak se novátorské řešení nakonec zrealizovalo.

Kritéria a Váhy

35%

Strategie

35%

Inovace a unikátnost

25%

Realizace

5%

Výsledek

Jak probíhá hlasování

Pravidla setkání 2. poroty:

  • Porotce se schůzky účastní po celou dobu jejího trvání.
  • Hlasování probíhá pomocí online hlasovacích formulářů na www.flema.cz.  
  • Porotce ve střetu zájmů je ten, jehož společnost je Autorem nebo Zadavatelem některé ze shortlistovaných kampaní v kategorii, o níž se právě hlasuje.  
  • Porotce, který je ve střetu zájmů, se v dané kategorii neúčastní diskuse a nemá možnost hlasovat.  
  • V polovině hodnocení bude přestávka 15 minut.

Hodnotí se postupně po jednotlivých kategorií následujícím způsobem:

  1. Připomenutí kritérií hodnocené kategorie
  2. Představení shortlistovaných kampaní (videoprojekce)
  3. Diskuze porotců
  4. Hlasování (1 nebo 2 kola)
  5. Vyhlášení vítěze
  6. Následuje další kategorie

Procedura hlasování

První kolo hlasování

  • Porotce zaznamená do online formuláře jednu z možností pro danou kategorii.
  • Po sečtení hlasů je určeno pořadí. Pokud některá kampaň získá více než 50% možných hlasů, stává se vítěznou.
  • Cena nebude udělena, pokud více než 50% oprávněných porotců hlasuje pro neudělení ceny.
  • Pokud se o vítězi nerozhodne, do druhého kola hlasování postupují kampaně na prvních dvou místech z prvního kola hlasování. Pokud by více než dvě kampaně měly shodný počet hlasů na postupových místech, postupují všechny.  

Druhé kolo hlasování

  • V druhém kole hlasování zvítězí kampaň prostou většinou hlasů oprávněných porotců.  
  • Pokud by došlo k rovnosti hlasů, o vítězi rozhodne umístění v předchozím hlasování (v prvním kole).  
  • Pokud by i v předchozím kole byla bodová rovnost, o vítězi rozhodne umístění v hlasování 1. kola poroty.