Manuál pro porotce19. ročník FLE Media Awards
Děkujeme, že jste potvrdil/a účast ve 2. kole hodnocení 19. ročníku FLE Media Awards
Příprava
Abyste byl/a na hlasování v druhém kole poroty dobře připraven/a, doporučujeme prohlédnout si nominované kampaně na webových stránkách soutěže v sekci Shortlist, kde jsou k dispozici v plném znění a s přílohami. Je důležité, abyste při hlasování ve 2. kole znal/a všechny kampaně, které postoupily na shortlist. Pokud jste v prvním kole neohodnotil/a vše, projděte si zejména ty práce, ke kterým jste se v prvním kole nedostal/a.
Kritéria hodnocení soutěžních prací
Kategorie dle mediatypu
Nejlepší využití televize
Nejlepší využití tisku
Nejlepší využití rádia
Nejlepší využití Out of Home
Nejlepší využití digitálních médií
Popis
Strategie a nápady, které dokázaly využít silných stránek konkrétního mediatypu inovativním způsobem, a zároveň tím přinesly inzerované značce/produktu výhodu na trhu. Je klíčové prokázat, jak daný mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky.
Porota hodnotí
Jak dokázali tvůrci využít výhod mediatypu, přinést inovativní nápad, a na jeho základě vytvořit a zrealizovat konzistentní a relevantní strategii, která úspěšně pracovala ve prospěch inzerovaného produktu/značky.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
35%
Inovace a unikátnost
20%
Realizace
10%
Výsledek
Poznámka
Kategorie jsou otevřeny pro všechny kampaně, které účinně využívají tradiční média – televizi, tisk, rádio nebo OOH (kam patří také netradiční plochy, ambientní média, kino..). Digitální média můžou zahrnovat práci s webovými stránkami, vyhledávače, bannerovou reklamu, mobilní aplikace, instant messaging, hry, augmentovanou a virtuální realitu, využití sociálních médií, blogů či použití zcela nové technologie v digitálním prostředí. Pro přihlášení do správné kategorie je klíčové prokázat, jak daný mediatyp pomohl doručit prezentované výsledky
Kategorie media & insight
Nejlepší využití dat
Popis
Mediální strategie postavená na využití malých či velkých dat nebo marketingové automatizace, která vedla k efektivnímu oslovení zákazníka či jedinečným poznatkům, které byly dále v kampani využity.
Porota hodnotí
Jak speciální byl přístup k využití dat, jakým způsobem se využitím dat zvýšila kvalita kampaně. Ať už změnou parametrů kampaně, lepším cílením na spotřebitele, lepším insightem či efektivnějším plánování kampaně.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
15%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
25%
Výsledek
Nejlepší využití real-time marketingu
Popis
Jak značka dokázala oslovit své zákazníky na základě informací v reálném čase a jakým způsobem s takovými informacemi pracovala. Přihlášené práce můžou zahrnovat například reakce na aktuální zprávy, trendy nebo využití živých události.
Porota hodnotí
Jak dokázala strategie (ať už připravená předem, či spontánně reagující na danou situaci/aktuální informaci) předat zamýšlený vzkaz cílové skupině, jak dokázala vydělit produkt/značku z davu a nakolik byla tato strategie relevantní a inovativní
Kritéria a Váhy
30%
Strategie
30%
Inovace a unikátnost
30%
Realizace
10%
Výsledek
Nejlepší využití influencera
Popis
Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Porota hodnotí
Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
15%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
25%
Výsledek
Nejlepší zapojení zákazníka
Popis
Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Porota hodnotí
Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
15%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
25%
Výsledek
Poznámka
Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Průřezové kategorie
Nejlepší komerční kampaň
Nejlepší nekomerční kampaň
Popis
Kampaně, které mohou prokázat úspěšné zapojení zákazníků, demonstrovat, jak takové zapojení vedlo k podpoře značky/produktu a naplnění cílů kampaně. Kampaň může být realizována v jakémkoli médiu či prostřednictvím jakéhokoli komunikačního kanálu.
Porota hodnotí
Strategii zapojení zákazníků, její relevanci a inovativnost, stejně tak jako angažovanost zákazníků. Porota bude rovněž oceňovat, pokud taková strategie vedla k viditelným výsledkům.
Kritéria a Váhy
40%
Strategie
25%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
15%
Výsledek
Nejodvážnější počin
Popis
V prostředí, které stále více nutí sázet na jistotu, oceňujeme autory, kteří byli odvážní a zvolili inovativní přístup nebo neprozkoumané řešení i za cenu rizika neúspěchu.
Porota hodnotí
Kontext, ve kterém řešení vzniklo, míru odvahy a rizika, které autor a zadavatel podstoupili, a jak se novátorské řešení nakonec zrealizovalo.
Kritéria a Váhy
35%
Strategie
35%
Inovace a unikátnost
25%
Realizace
5%
Výsledek
Jak probíhá hlasování
Pravidla setkání 2. poroty:
- Porotce se schůzky účastní po celou dobu jejího trvání.
- Hlasování probíhá pomocí online hlasovacích formulářů na www.flema.cz.
- Porotce ve střetu zájmů je ten, jehož společnost je Autorem nebo Zadavatelem některé ze shortlistovaných kampaní v kategorii, o níž se právě hlasuje.
- Porotce, který je ve střetu zájmů, se v dané kategorii neúčastní diskuse a nemá možnost hlasovat.
- V polovině hodnocení bude přestávka 15 minut.
Hodnotí se postupně po jednotlivých kategorií následujícím způsobem:
- Připomenutí kritérií hodnocené kategorie
- Představení shortlistovaných kampaní (videoprojekce)
- Diskuze porotců
- Hlasování (1 nebo 2 kola)
- Vyhlášení vítěze
- Následuje další kategorie
Procedura hlasování
První kolo hlasování
- Porotce zaznamená do online formuláře jednu z možností pro danou kategorii.
- Po sečtení hlasů je určeno pořadí. Pokud některá kampaň získá více než 50% možných hlasů, stává se vítěznou.
- Cena nebude udělena, pokud více než 50% oprávněných porotců hlasuje pro neudělení ceny.
- Pokud se o vítězi nerozhodne, do druhého kola hlasování postupují kampaně na prvních dvou místech z prvního kola hlasování. Pokud by více než dvě kampaně měly shodný počet hlasů na postupových místech, postupují všechny.
Druhé kolo hlasování
- V druhém kole hlasování zvítězí kampaň prostou většinou hlasů oprávněných porotců.
- Pokud by došlo k rovnosti hlasů, o vítězi rozhodne umístění v předchozím hlasování (v prvním kole).
- Pokud by i v předchozím kole byla bodová rovnost, o vítězi rozhodne umístění v hlasování 1. kola poroty.